پورشه سهام خود در ریمک را به ۱۵.۵ درصد افزایش داد

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
پورشه سهام خود در شرکت خودروسازی ریمک را به ۱۵.۵ درصد افزایش داد. پیش‌تر پورشه ۱۰ درصد سهام این شرکت سازنده‌ی خودرو برقی را دراختیار داشت.
تبلیغات

پورشه که قبل از ژوئن ۲۰۱۸، ۱۰ درصد سهام ریمک (Rimac Automobili) را دراختیار داشت، به‌تازگی ۵.۵ درصد دیگر از سهام این شرکت را ازآنِ خود کرد است. در سال ۲۰۰۹، مت ریمک شرکت خودروسازش را تأسیس کرده است و قطعات خودروهای الکتریکی و ابرخودروهای برقی را طراحی می‌کند و می‌سازد.

Rimac / ریمک

لوتز مشکه، قائم‌مقام هیئت‌مدیره‌ی پورشه، در این زمینه گفت:

ما به مت ریمک و محصولات شرکت او اعتقاد داریم؛ به همین دلیل، هم‌اکنون سهم خود را افزایش داده‌ایم و می‌خواهیم همکاری خود را درزمینه‌ی فناوری باتری خودرو الکتریکی تقویت کنیم.
Rimac / ریمک

آخرین ساخته‌ی ریمک ابرخودرو برقی C_Two است که اولین‌بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ به‌نمایش گذاشته شد. ریمک C_Two قدرت ترکیبی ۱,۹۷۲ اسب‌بخاری از چهار موتور برقی تولید می‌کند و حداکثر سرعتش به ۴۱۲ کیلومتربرساعت می‌رسد.

مت ریمک در این زمینه گفت:

این واقعیت که پورشه اکنون سهم خود را افزایش می‌دهد، بهترین شکل تأیید همکاری ما است و پایه و اساس روابط نزدیک‌تری را نشان می‌دهد. فعلا در آغاز مشارکت خود هستیم؛ با‌این‌حال، به انتظارات خود دست یافته‌ایم. ما ایده‌های مشترک زیادی داریم و می‌خواهیم در آینده آن‌ها را به واقعیت برسانیم و عملی کنیم. 
Rimac / ریمک

ریمک در کرواسی مستقر است و حدود ۵۵۰ نفر کارمند دارد و با تمرکز بر فناوری باتری، پیشرانه‌های برقی و ایجاد رابط‌های دیجیتالی بین انسان و ماشین (HMI) فعالیت می‌کند. تولید ابرخودرو جدید ریمک در حال نزدیک‌شدن به مراحل نهایی است و پیش‌بینی می‌شود تحویل اولین نسخه‌ها در سال ۲۰۲۰ انجام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات