هشدار کافه بازار به کاربران: اپلیکیشن CamScanner را حذف کنید

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
کافه‌بازار ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای، از کاربران خواست اپلیکیشن CamScanner را از روی گوشی خود پاک کنند؛ چراکه این اپلیکیشن به بدافزار مجهز شده است.
تبلیغات

بدافزار‌ها به آن دسته از اپلیکیشن یا برنامه‌‌هایی می‌گویند که حاوی کد‌های مخرب برای آسیب به قربانی خود هستند. ویروس‌، کرم، تروجان، باج‌افزار و جاسوس‌افزار نمونه‌هایی از بدافزار‌ها هستند که بسته به هدف سازنده، عملیات خاصی را در سیستم قربانی انجام می‌دهند.

کافه‌بازار دقایقی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی کاربران اندرویدی سرویس خود هشدار داد اگر اپلیکیشن CamScanner را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، آن را سریعا از پاک کنند. این برنامه‌ی اسکن اسناد با دوربین گوشی که بیش از ۱۰۰ میلیون نصب در جهان داشته، در به‌روزرسانی تازه‌ی خود، حاوی ماژول بدافزاری بوده است که به‌گفته‌ی کارشناسان، به‌صورت پنهانی می‌تواند دیتا دانلود و دستورهای خاصی روی گوشی قربانی اجرا کند.

اپلیکیشن camscanner

کافه‌بازار پس از حذف این برنامه از فروشگاه اندرویدی بازار، در قسمت «هشدارهای امنیتی» به کاربرانی که پیش‌تر این برنامه را نصب کرده‌اند، توصیه کرده است آن را از روی گوشی خود حذف کنند. کافه‌بازار چندی است با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش امنیت استور خود، با بررسی برنامه‌ها پیش از انتشار یا مشاهده‌ی هر نوع رفتار مخرب یا آزاردهنده برای کاربر در به‌روزرسانی‌های بعدی، سعی می‌کند کیفیت آن‌ها را افزایش دهد و امنیتشان را برای کاربران تضمین کند.

دیدگاه شما درباره‌ی این موضوع چیست؟ آیا شما تجربه‌ی استفاده از اپلیکیشن CamScanner را دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات