بوگاتی از رقابت در میدان رکورد سرعت کنار کشید

بوگاتی پس از ثبت رکورد سرعت خودرو سوپراسپرت شیرون، اعلام کرد از‌این‌پس به‌دنبال رکوردشکنی نیست و قصد دارد روی حوزه‌های دیگر تمرکز کند.

در ژوئیه‌ی ۲۰۱۰ وقتی پیر انری رافانل با سرعت متوسط ​​۲۶۷.۸ مایل‌برساعت (۴۳۰.۹ کیلومتربرساعت) رکورد سرعت را با ویرون سوپراسپرت در پیست فوق‌سریع اهرا-لسین فولکس‌واگن ثبت کرد، بوگاتی تاریخ جدیدی برای صنعت خودروسازی رقم زد. چند سال بعد، آنتونی لیو با سرعت ۲۵۴ مایل‌برساعت (۴۰۸.۸ کیلومتربرساعت) در همان پیست، رکورد سرعت سریع‌ترین خودرو تولیدی بدون سقف را با بوگاتی ویرون گرنداسپرت ویتس (Veyron Grand Sport Vitesse) ثبت کرد.

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

افزون‌براین، ۲ اوت ۲۰۱۹ اندی والاس، قهرمان مسابقات لمان و راننده‌ی تست بوگاتی، نسخه‌ای خاص از بوگاتی شیرون را به همان پیست برد و به رکورد سرعت ۳۰۴.۷ مایل‌برساعت (۴۹۰.۴ کیلومتربرساعت) رسید.

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

شایان ذکر است در آینده، ثبت رکوردهای سرعت باورنکردنی بوگاتی را شاهد نخواهیم بود؛ زیرا استفان وینکلمن، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده است تلاش برای ثبت رکورد سرعت را کنار می‌گذارد. هدف بوگاتی این بود که نخستین خودروسازی باشد که به سرعت ۳۰۰ مایل‌برساعت می‌رسد و حالا که آن‌ها با شیرون به این هدف رسیده‌اند، تلاش به‌پایان رسید. وینکلمن می‌گوید: 

از‌این‌پس، ما به حوزه‌های دیگر توجه خواهیم کرد.

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

چنین صحبتی بدان معنا است که کونیگزگ با یسکو و هنسی با ونوم F5 و SSC نورث آمریکا با سوپراسپرت تواتارا (Tuatara) سایر خودروسازان علاقه‌مند به رقابت برای ثبت بیشترین رکورد سرعت در بین خودروهای تولیدی هستند. بوگاتی شیرون اسپرت که برای ثبت رکورد سرعت استفاده شد، برای فروش دردسترس نیست؛ بنابراین، ازنظر فنی خودرو تولیدی محسوب نمی‌شود. گفته می‌شود اعتقاد بر این است كه نسخه‌ای با نام شیرون سوپراسپرت (Chiron Super Sport) در آینده ساخته خواهد شد و مشخصات مشابهی نیز با این مدل خواهد داشت.

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

چنین حرکتی با توجه به اینکه بوگاتی در گذشته نسخه‌ی ویرون SS World Record Edition را پس از ثبت رکورد سرعت رونمایی کرد، جای تعجب نخواهد داشت؛ اگرچه این نسخه با سرعت ۲۵۸ مایل‌برساعت (۴۱۵ کیلومتربرساعت)، به ۱۶ کیلومتربرساعت کمتر از بیشترین رکورد سرعت محدود شده بود. بوگاتی ویرن گرند اسپرت ویتس یادشده نسخه‌ی WRE را برای جشن‌گرفتن رکورد سرعت مدل‌های سقف‌باز به‌وجود آورد.

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

بوگاتی جزئیات بیشتری درباره‌ی نمونه‌ی اولیه‌ی اصلاح‌شده، به‌ویژه لاستیک‌ها منتشر کرده است. لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ که شیرون معمولی از آن استفاده می‌کرد، برای تحمل سرعت‌های چشمگیر تقویت شدند. لاستیک‌ها برای دوام دربرابر فشار ۵,۳۰۰ جی طراحی شده‌اند؛ در‌حالی‌که هنوزهم برای رانندگی در خیابان قانونی باقی هستند و این می‌تواند نشانه‌ای باشد که درواقع شیرون سوپراسپرت در حال آمدن است.

لاستیک‌ها تا ۴,۱۰۰ بار در دقیقه می‌چرخند و در ایالات متحده با بیشینه سرعت ۳۱۷.۵ مایل‌برساعت (۵۱۱ کیلومتربرساعت) آزمایش شده‌اند. برای اطمینان از حداکثر بهینه‌سازی هر لاستیک، درست قبل از انجام رکورد سرعت، آزمایش پرتوهای ایکس انجام شد.

Bugatti Chiron / بوگاتی شیرون

درباره‌ی اندی والاس نیز باید بدانید این راننده چندان با ثبت رکورد سرعت غریبه نیست؛ زیرا در مارس ۱۹۹۸ با مک‌لارن F۱ موفق شد رکورد سرعت ۲۴۰.۱ مایل‌برساعت (۳۸۶.۲ کیلومتربرساعت) را ثبت کند. والاس برای تلاش جدید خود، سرعت شیرون را در بازه‌های ۵۰ کیلومتربرساعت افزایش داد تا درنهایت، به سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت رسید و می‌خواست بررسی کند که این نمونه‌ی اولیه برای رسیدن به بیشینه‌ی سرعت در مسافت مستقیم ۸.۸ کیلومتری آماده باشد. با رسیدن به حداکثر سرعت، شیرون در هر ثانیه مسافت ۱۳۶ متر را طی می‌کرد. 

دانلود

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید