در کدام رستوران استانبول غذای ارگانیک بخوریم

سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نحوه‌ی سرو غذا در کشورهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بعضی از رستوران‌های استانبول علاوه بر کیفیت، ارگانیک بودن را نیز چاشنی کار خود قرار می‌دهند.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و صرفا در زومیت بازنشر شده است.

جنبش مواد غذایی ارگانیک در استانبول به اوج خود رسیده است، جایی که رستوران‌ها مواد اولیه مورد نیازشان را از بازارهای ارگانیک و تولیدکنندگان مواد غذایی طبیعی از سراسر جهان تهیه می‌کنند. البته برخی از آن‌ها به‌دلیل استفاده از مواد اولیه ارگانیک، تازه و مخصوص هر فصل، سرآمد سایر رستوران‌ها هستند. اگر به تغذیه و سلامتی خود اهمیت می‌دهید، رستوران‌های ارگانیک این شهر را بشناسید تا در تور استانبول هم کیفیت غذاهایی که نوش جان می‌کنید، حفظ شود. 

برای انتخاب انواع تورهای ترکیه و استانبول، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

رستوران کلیمانجارو (Kilimanjaro)

رستوران کلیمانجارو

یکی از تازه‌ترین رستوران‌هایی که به رستوران‌های استانبول اضافه شده است، رستوران کلیمانجارو است که نه‌تنها به‌خاطر طراحی داخلی، بلکه به‌دلیل منویی که شامل غذاهای سالم و اصیل است، شهرت دارد. این رستوران تضمین می‌کند که مواد اولیه‌ی غذاهایش خانگی، عاری از هرگونه مواد افزودنی، تهیه‌شده از تکنیک‌های طبیعی یا محصولات تولیدکنندگان مواد ارگانیک محلی است. در بازار مواد ارگانیک فری‌کوی (Ferikoy Organic Market) سبزیجات تازه و ارگانیک از محله‌های اطراف عرضه می‌شود و این رستوران سبزیجاتش را از آنجا می‌خرد. درکنار غذا، حتما از مزه‌های خوشمزه کلیمانجارو (مخلفاتی از قبیل سالاد، ترشی و...) نیز امتحان کنید.

رستوران زنجبیل

رستوران زنجبیل استانبول

در این رستوران غذاهای سالم با مواد اولیه ارگانیک طبخ می‌شود

اگر به‌دنبال غذاهای گیاهی خوشمزه هستند، رستوران زنجبیل (Zencefil Restaurant) یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. در این رستوران غذاهای سالم با مواد اولیه ارگانیک طبخ می‌شود. رستوران زنجبیل با دیوارهایی به رنگ‌های روشن، میز و صندلی‌های ساده‌ی چوبی و تراسی پر از گیاهان گلدار باعث نشاط مشتریان می‌شود. در منوی رستوران هم گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، مثل سوپ کدو، دلمه بادمجان، بامیه و بلغور بوداده با سبزیجات.

رستوران نیکول

رستوران نیکول استانبول

یکی از بهترین رستوران‌های آشپزی عالی، رستوران نیکول (Nicole Restaurant) است؛ سرآشپز نیکول در بازارهای ارگانیک شهر می‌گردد تا منوی خود را منطبق با تغییرات فصل، عوض کند.

غذاهای این رستوران بی‌نظیر است، چون مواد اولیه محلی و ارگانیک را با هم ترکیب کرده و با تکنیک‌های آشپزی فرانسوی، تجربه‌ای فوق‌العاده برای مشتریان رقم می‌زنند. از بهترین غذاهای رستوران نیکول می‌توان به سوپ بادام با مارچوبه و نخودفرنگی، اردک، نخود فرنگی و زیتون و همچنین زبا گاو با سالاد چغندر اشاره کرد. 

کافه رستوران جورنی

کافه رستوران جورنی

منبع عکس: وب‌سایت flickr

منوی این کافه رستوران بیشتر بر مواد اولیه ارگانیک تمرکز دارد

کافه رستوران جورنی (Journey) به‌لطف فضای دنج میزهای اشتراکی طبقه بالا، بهشتی برای فریلنسرها است؛ شما می‌توانید تمام طول روز را در این کافه بگذرانید و کاملا احساس راحتی کنید. منوی آن‌ها بیشتر بر مواد اولیه ارگانیک تمرکز دارد، مثل  نمک هیمالیا، روغن زیتون ادرمیت، مرغ ارگانیک از بولو (Bolu)، دسرها و بستنی‌هایی که از شیر و ماست ارگانیک تهیه می‌شود، تخم‌مرغ‌های خانگی و... . صبحانه جورنی هم شامل پنیرهای ترکی، مرباهای خانگی، زیتون، خیار، گوجه فرنگی، تخم مرغ و مربای گردو می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم پاپاردل خانگی با قارچ، مرغ ارگانیک و سس خامه رستوران جورنی را نیز امتحان کنید.

رستوران آهسته پرا

رستوران آهسته پرا

رستوران آهسته پرا (Aheste Pera) یک رستوران مدرن ترکی است و برای کسانی مناسب است که عاشق غذای آهسته (در تضاد با فست فود) و مزه‌های ترکی تهیه‌شده از مواد اولیه ارگانیک هستند. مزه‌های این رستوران اصالت ترکی، ارمنی، ایرانی، سوری و لبنانی دارند و کمی به شکل امروزی‌تری درآمده‌اند و قطعا طعم فوق‌العاده‌ای دارند، چون مواد اولیه‌ی آن‌ها را از بازارهای ارگانیک و ادویه را از آنتاکیا خریداری می‌کنند و از ماهی‌های تازه‌ای که مستقیما از دریا صید شده است، استفاده می‌کنند. 

به شما توصیه می‌کنیم از اکثر غذاهای منو سفارش دهید و طعم همه‌ی آن‌ها را بچشید که شامل پنیر ارزیجان با خربزه، بامیه کبابی، بادمجان کارامل شده و کباب بره با برنج می‌شود.

علاوه‌بر این کافه‌ها و رستوران‌هایی که در این مقاله معرفی شد، در این شهر رستوران‌های ارگانیک دیگری هم وجود دارد که غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌ای عرضه می‌کنند. شما می‌توانید فهرست کاملی از کافه‌ها و رستوران های استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات