بهترین خودروهای برقی دست دوم با قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار

سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
محصولات خودروسازی ژاپن، آلمان، کره‌جنوبی، ایتالیا و آمریکا از بهترین خودروهای برقی دست دوم بازار با قیمت کم‌تر از ۱۵ هزار دلار هستند.
تبلیغات

در بازار خودروهای دست دوم، مدل‌های الکتریکی جزو بهترین انتخاب‌ها هستند و به‌خصوص در بازه‌ی قیمتی زیر ۱۵ هزار دلار مدل‌های بسیار خوبی را می‌توان خریداری کرد. حتی می‌توان مدل‌های قدیمی‌تر و اولیه‌ از خودروهای برقی را با قیمتی کم‌تر از ۱۰ هزار دلار پیدا کرد. قیمت خودروهای برقی دست دوم نیز مانند دیگر خودروها بسته به شرایط نگه‌داری خودرو و کارکرد آن‌ها متغیر است. 

اگر بخواهیم به نکات منفی خرید خودروی الکتریکی دست دوم اشاره کنیم، باید گفت که باتری این خودروها دیگر کارایی روزهای اول را ندارد و میزان شارژ کم‌تری نگه می‌دارد. مدل‌های امروزی خودروهای برقی به‌طور متوسط ظرفیت پیمایشی در حدود ۳۲۰ کیلومتر دارند اما مدل‌های دست دوم نمی‌توانند به چنین مسافتی دست پیدا کنند. معمولا اکثر خودروهای برقی دست دوم بازار به استثنای تسلا دارای شعاع حرکتی بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ کیلومتر هستند که برای استفاده‌های روزمره کافی خواهد بود.

Tesla Model 3

فارغ از نوع خودرو، بهتر است همیشه آن را پیش از خرید مورد آزمایش رانندگی قرار داد. هنگام رانندگی آزمایشی بهتر است به راحتی و عملکرد تجهیزات خودرو دقت کرد. مورد بعدی، شعاع حرکتی خودروی برقی است. هنگام رانندگی باید دید که خودرو با هر بار شارژ تا چه میزان مسافت را می‌تواند طی کند. باتری خودروهای برقی طی زمان دچار کاهش عملکرد می‌شود. همچنین باتری خودروهای الکتریکی که دارای شعاع حرکتی کم‌تری هستند، به دلیل اینکه بیشتر شارژر و دشارژ می‌شوند، زودتر مستهلک می‌شود و از این نظر خودروهای دارای شعاع حرکتی بیشتر گزینه‌های بهتری هستند. باتری اکثر خودروهای برقی در بازار جهانی دارای ضمانت ۸ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر هستند که برای مالک بعدی خودرو نیز قابل استفاده است. 

Mercedes benz EQC

شعاع حرکتی در خودروهای برقی تا حدودی وابسته به شرایط محیطی و رانندگی است به طوری که رانندگی با سرعت بالا، دمای محیط و میزان استفاده از امکانات خودرو مانند سیستم تهویه و سیستم صوتی نیز در شعاع حرکتی خودرو تأثیر دارند؛ به‌خصوص روشن‌کردن تهویه مطبوع در تابستان یا بخاری در زمستان تأثیر منفی روی شعاع حرکتی خودرو دارند. 

یکی از مشکلات در خصوص خودروهای برقی این است که بسیاری از مکانیک‌ها با فناوری‌های این خودروها آشنا نیستند. گرچه هر مکانیکی می‌تواند بخش‌هایی مانند سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها را بررسی کند ولی برای بررسی کامل و دقیق همه‌ی بخش‌های خودرو باید به تکنسین‌های مخصوص مراجعه کرد. 

تأمین قطعات خودروهای برقی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد. برای مثال حتی در آمریکا هم بازار قطعات این خودروها، پررونق نیست. در ادامه ۶ مورد از بهترین خودروهای برقی دست دوم بازار آمریکا به انتخاب وب‌سایت MyEV.com را معرفی کنیم که همه‌ی آن‌ها در بازه‌ی قیمتی کم‌تر از ۱۵ هزار دلار قرار می‌گیرند. 

۶. فولکس واگن ای-گلف

مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶

Volkswagen e-Golf / خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ای-گلف

فولکس واگن E-Golf نسخه‌ی برقی از مدل محبوب گلف است. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند ۱۳۳ کیلومتر را طی کند اما تنها در برخی از ایالت‌های آمریکا فروخته می‌شود. در بازار آمریکا می‌توان مدل‌های خوبی از این خودرو را با قیمتی بین ۱۳ تا ۱۴ هزار دلار پیدا کرد. 

۵. کیا سول EV

مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶

KIA SOUL EV / کیا سول

کیا سول EV همانند نسخه‌ی بنزینی این خودرو، جادار و کاربردی است. سول EV در عین حال امکانات خوبی هم دارد. این مدل با هر بار شارژ می‌تواند ۱۴۴ کیلومتر را طی کند. کیا سول در مقایسه با سایر خودروهای برقی ارزش خود را به‌خوبی حفظ کرده است و امروز می‌توان نسخه‌های دست‌دوم مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ آن را با قیمت حدود ۱۵ هزار دلار پیدا کرد. 

۴. فیات 500E

مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷

فیات / Fiat 500e

فیات 500E یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی بازار است. این مدل طراحی اصیل و جذاب ایتالیایی دارد و در عین حال راندن آن حسی مشابه با نسخه‌ی بنزینی ۵۰۰ دارد. فیات 500E با هر بار شارژ می‌تواند ۱۴۰ کیلومتر را طی کند. مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ این خودرو به‌راحتی با قیمتی کم‌تر از ۱۰ هزار دلار قابل خریداری هستند. 

۳. شورولت اسپارک EV

مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶

Chevrolet Spark / شورولت اسپارک

این خودرو نسخه‌ی الکتریکی از کوچک‌ترین محصول شورولت یعنی مدل اسپارک است. از مشخصه‌های اصلی اسپارک EV می‌توان به توانایی‌های حرکتی مناسب، امکانات خوب و اقتصادی‌بودن اشاره کرد. شعاع حرکتی شورولت اسپارک EV با هر بار شارژر ۱۳۱ کیلومتر است. بیشتر مدل‌های دست‌دوم شورولت اسپارک‌ EV، قیمتی کم‌تر از ۱۰ هزار دلار دارند. 

۲. فورد فوکوس برقی

مدل‌ ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷

فورد فوکوس برقی / Ford Focus Electric

مدل برقی فورد فوکس از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسخه‌های بنزینی این خودرو دارد و از راحتی و فضای داخلی مشابهی هم برخوردار است. فورد فوکوس الکتریکی در هر ۵۰ ایالت آمریکا پیدا می‌شود، شعاع حرکتی این خودرو ۱۲۲ کیلومتر است اما در مدل‌های ۲۰۱۷ این عدد به ۱۸۸ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ فوکوس الکتریک را می‌توان به‌راحتی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار پیدا کرد و نسخه‌های ۲۰۱۷ آن نیز حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارند. 

۱. نیسان لیف

مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶

nissan leaf

نیسان لیف در تمام ایالت‌های آمریکا پیدا می‌شود و یک خودروی خوش‌قیمت است. مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ نیسان لیف دارای ظرفیت پیمایش ۱۳۵ کیلومتر هستند و در نسخه‌های ۲۰۱۶، به دلیل استفاده از باتری بزرگ‌تر، این عدد به ۱۷۲ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. مدل‌های اولیه‌ی نیسان لیف با قیمتی کم‌تر از ۱۰ هزار دلار به‌راحتی پیدا می‌شوند و نسخه‌های جدیدتر نیز حدود ۱۵ هزار دلار و پایین‌تر قیمت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات