گرندپری روسیه ۲۰۱۹؛ پیروزی مرسدس و همیلتون در روز بدشانسی فراری

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹ با پیروزی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس به پایان رسید؛ والتری بوتاس و چارلز لکلرک هم به رده‌های دوم و سوم رسیدند.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی شانزدهم به سوچی روسیه رسید. پیروزی در گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹، این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون اختصاص یافت. هم‌تیمی او، والتری بوتاس هم در رده‌ی دوم و چارلز لکلرک از فراری نیز در جایگاه سوم گرندپری روسیه ایستاد. برخلاف گرندپری سنگاپور که رانندگان تیم مرسدس بنز نتوانستند به سکو دست یابند، این‌بار بدشانسی به نام فراری و سباستین فتل افتاد تا او با وجود استارت عالی، نتواند به سکو دست یابد.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

مسابقه با استارت خوب سباستین فتل و سبقت از همیلتون آغاز شد و رانندگان فراری در همان ابتدای رقابت به خوبی پیش افتادند. خطای کیمی رایکونن در استارت باعث شد تا داوران پس از بررسی، رای به عبور راننده‌ی فنلاندی آلفارومئو از پیت‌لین دهند. برخورد ابتدای مسابقه بین دنیل ریکیاردو و رومن گروژان باعث خروج زودهنگام راننده‌ی هاس و پنچری لاستیک خودروی رنو شد. در ادامه، ریکیاردو نیز نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از پیست خارج شد.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

در اواسط مسابقه، ابتدا چارلز لکلرک لاستیک‌های خود را از سافت به مدیوم تغییر داد و کمی بعد، سباستین فتل نیز برای تعویض تایر به مدیوم وارد پیت‌لین شد. استراتژی تیم فراری می‌توانست به پیروزی آن‌ها در گرندپری روسیه منتهی شود اما فتل پس از انجام پیت‌استاپ با مشکل واحد بازیابی انرژی MGU-K روبه‌رو شد؛ اتفاقی که تمام معادلات را برای فراری برعکس کرد و راننده‌ی آلمانی از مسابقه خارج شد. با اعلام شرایط خودروی ایمنی مجازی، رانندگان مرسدس لاستیک‌های خود را به سافت تغییر دادند تا از این موقعیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

در حالی که شرایط خودروی ایمنی مجازی برای رانندگان در حال اتمام بود، این بار جورج راسل از مسابقه خارج شد تا بار دیگر شرایط برای فراری تغییر کند. برخورد راسل پس از مشکل ترمزها با کناره‌ی پیست باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد و لکلرک و فراری از این فرصت برای تعویض لاستیک به سافت استفاده کردند. در همین لحظات فاصله‌ی لکلرک با پیشتازان مسابقه از مرسدس در شرایط خودروی ایمنی کاهش یافت و مسابقه تا دورهای پایانی به همین ترتیب ادامه یافت. تلاش چارلز لکلرک برای سبقت از والتری بوتاس در دورهای پایانی نیز مؤثر واقع نشد و در نهایت یک-دو دیگری برای مرسدس به دست آمد.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

به این ترتیب، لوئیس همیلتون توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۳۳ دقیقه و ۳۸/۹۹۲ ثانیه در گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. والتری بوتاس با اختلاف ۳/۸۲۹ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و چارلز لکلرک نیز با ۵/۲۱۲ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. مکس وشتاپن، الکس آلبون، کارلوس ساینز، سرجیو پرز، لندو نوریس، کوین مگنوسن و نیکو هالکنبرگ هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. 

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک به ترتیب با ۳۲۲ و ۲۴۹ و ۲۱۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۵۷۱ امتیاز پیشتاز است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با ۴۰۹ و ۳۱۱ امتیاز، آن را تعقیب می‌کنند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون 

۳۲۲

۲

والتری بوتاس

۲۴۹

۳

چارلز لکلرک  

۲۱۵

۴

 مکس وشتاپن

۲۱۲

۵

سباستین فتل

۱۹۴

۶

پیر گسلی

۶۹

۷

کارلوس ساینز

۶۶

۸

 الکس آلبون  

۵۲

۹

لندو نوریس

۳۵

۱۰

دنیل ریکیاردو

۳۴

مرحله‌ی هفدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، روز یک‌شنبه ۲۱ مهر ماه امسال در ژاپن برگزار می‌شود.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۵۷۱

۲

فراری

۴۰۹

۳

ردبول

۳۱۱

۴

مک‌لارن

۱۰۱

۵

رنو 

۶۸

۶

تورو روسو

۵۵

۷

ریسینگ پوینت 

۵۲

۸

آلفا رومئو

۳۵

۹

هاس

۲۸

۱۰

ویلیامز

۱

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات