iFixit اپل واچ سری 5 را کالبدشکافی کرد

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی iFixit پس از مدت‌ها انتظار سرانجام اپل واچ سری ۵ را کالبدشکافی کرد و بخش‌های مختلف آن از جمله نمایشگر همیشه‌روشن را از زوایایی دیگر به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

اپل واچ سری ۵ (Apple Watch Series 5) ساعت هوشمند جدید اهالی کوپرتینو است که مدتی پیش به‌همراه گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ رونمایی شد. این ساعت هوشمند اخیرا توسط کارشناسان مؤسسه‌ی iFixit با دقت کالبدشکافی شده است تا بخش‌های مختلف درون آن را مشاهده کنیم.

کالبدشکافی اپل واچ سری ۵ درحالی منتشر می‌شود که iFixit هفته‌ی گذشته گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو را کالبدشکافی کرد. کالبدشکافی اپل واچ سری ۵ به‌خوبی نشان می‌دهد که قطعات داخلی این ساعت شباهت زیادی به قطعات به‌کاررفته در اپل واچ سری ۴ دارند.

کالبدشکافی اپل واچ سری 5

iFixit به‌منظور باز کردن بدنه‌ی اپل واچ سری ۵، از گرما استفاده می‌کند تا چسبی که بخش‌های مختلف بدنه را در کنار یکدیگر قرار داده است، نرم شود. کارشناس این مؤسسه سپس با استفاده از یک چاقوی مخصوص، نمایشگر را از بدنه جدا می‌کند. با نگاهی به قسمت داخلی ساعت متوجه می‌شویم که باتری اپل واچ سری ۵ به‌میزان ۱/۴ درصد بزرگ‌تر باتری نسل قبلی این ساعت است. این مقدار به‌حدی نیست که بتواند هنگام استفاده از سری ۵ در دنیای واقعی، تفاوت بسیار محسوسی ایجاد کند؛ به‌خصوص با درنظرگرفتن این حقیقت که اپل واچ سری ۵ برخلاف ساعت سال قبل، از نمایشگر همیشه‌روشن بهره می‌گیرد. 

ساعت سری ۵ از سیستم-روی-چیپ جدید اپل با نام S5 به‌عنوان قلب استفاده می‌کند و از حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر و قطب‌نمای بهبودیافته بهره می‌گیرد. تراشه‌ی S5 شامل همان پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) به‌کاررفته در تراشه‌ی S4 است و عملکرد کلی مشابه آن را ارائه می‌دهد. سؤالی که پیش می‌آید، این است که انرژی نمایشگر همیشه‌روشن از کجا تأمین می‌شود؟ در نگاه اول، سخت است بخواهیم جوابی قطعی به این سؤال بدهیم. 

کالبدشکافی اپل واچ سری 5

اپل می‌گوید ساعت سری ۵ از چیزهایی نظیر حسگر تشخیص نور محیط و درایورهای پیشرفته‌ی نمایشگر استفاده می‌کند تا به این قابلیت دست یابد. این درحالی است که iFixit می‌گوید بهبودهای اصلی اعمال‌شده در نمایشگر اپل واچ سری ۵، توسط چشم انسان قابل‌تشخیص نیستند. افزون بر این موارد، اپل می‌گوید که ساعت جدید سری ۵ به‌صورت ۱۰۰ درصد از آلومینیوم بازیافت‌شده ساخته شده است.

iFixit در بخش نهایی کالبدشکافی،‌ می‌گوید که اپل واچ سری ۵ از لحاظ سخت‌افزار داخلی، شباهت بسیار زیادی به اپل واچ سری ۴ دارد، اما تفاوت‌های بین این دو به‌حدی است که نمی‌توان قطعات آن‌ها را با یکدیگر تعویض کرد. کالبدشکافی کامل اپل واچ سری ۵ را می‌توانید در وب‌سایت رسمی iFixit ببینید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات