تعیین خط گرندپری روسیه ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن برای لکلرک و فراری

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹ با پول پوزیشن چارلز لکلرک از تیم فراری به پایان رسید؛ لوئیس همیلتون و سباستین فتل، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

پس از ۳ دور تمرینی، رانندگان تیم‌های حاضر در فرمول یک ۲۰۱۹ برای تعیین خط در پیست سوچی روسیه به میدان رفتند که درنهایت با پول پوزیشن چارلز لکلرک از تیم فراری همراه شد. راننده‌ی موناکویی فراری فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک روسیه ۲۰۱۹ را از جایگاه اول آغاز خواهد کرد. به‌دنبال لکلرک، لوئیس همیلتون از مرسدس و سباستین فتل از فراری قرار گرفتند. گرندپری روسیه چهارمین پول پوزیشن پیاپی لکلرک در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۹ به شمار می‌رود.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

دور تمرینی اول با عملکرد خوب چارلز لکلرک و مکس وشتاپن پایان یافت؛ در تمرین دوم هم این وشتاپن و لکلرک بودند که عملکرد بهتری نسبت به سایر رانندگان داشتند. تمرین سوم که ساعاتی پیش به پایان رسید، با موفقیت لکلرک و فتل از فراری همراه شد تا رانندگان برای مرحله‌ی تعیین خط آماده شوند.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک روسیه با اشتباه روبرت کوبیتسا و حادثه برای الکس آلبون آغاز و دقایقی بعد به دلیل این حوادث، مسابقه متوقف شد. در این مرحله دنیل کویات، الکس آلبون، روبرت کوبیتسا، جورج راسل و کیمی رایکونن از راهیابی به مرحله‌ی دوم تعیین خط باز ماندند. 

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۱۹ با پیشتازی لکلرک، فتل و وشتاپن ادامه یافت؛ در حالی که لنس استرول، کوین مگنوسن، آنتونیو جوویناتزی، سرجیو پرز و پیر گسلی از راهیابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، رنو، هاس و مک‌لارن توانستند در مرحله‌ی پایانی تعیین خط حضور داشته باشند.

2019 Russian formula one Grand Prix / گرندپری فرمول یک روسیه

در نهایت دور سوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ۲۰۱۹ فرمول یک روسیه با پیشتازی چارلز لکلرک و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۱/۶۲۸ ثانیه به پایان رسید. پس از لکلرک، راننده‌ی بریتانیایی مرسدس با ۰/۴۰۲ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. پس از لوئیس همیلتون نیز فتل با ۰/۴۲۵ اختلاف نسبت به پیشتاز در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک روسیه ایستاد. مکس وشتاپن، والتری بوتاس، کارلوس ساینز، نیکو هالکنبرگ، لندو نوریس، رومن گروژان و دنیل ریکیاردو نیز در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند. وشتاپن به دلیل تعویض پیشرانه، مسابقه‌ی فردا را از جایگاه نهم آغاز خواهد کرد.

رتبه

راننده

تیم

۱

چارلز لکلرک 

فراری

۲

لوئیس همیلتون  

مرسدس

۳

سباستین فتل

فراری

۴

مکس وشتاپن 

ردبول

۵

والتری بوتاس

مرسدس

۶

کارلوس ساینز

مک‌لارن

۷

نیکو هالکنبرگ

رنو

۸

لندو نوریس

مک‌لارن

۹

رومن گروژان

هاس

۱۰

دنیل ریکیاردو

رنو

مرحله‌ی اصلی فرمول یک روسیه ۲۰۱۹، یک‌شنبه ۷ مهر ماه ۹۸ از ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات