مسابقه‌ «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با حمایت سازمان فضایی ایران برگزار می‌شود

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با حمایت سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران، مهر ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.
تبلیغات

 رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» فرصتی عالی برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان و شرکت‌های نوپا است تا با چالش‌های به‌روز در حوزه‌ی صنعت فضا آشنا شوند و بتوانند توانایی خود را در انجام طراحی مفهومی و تحلیل مأموریت به اثبات برسانند. این رویداد در ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در پژوهشگاه فضایی ایران- تهران برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه‌ی رویداد، مرکز نوآوری فضایی کیهان با حمایت سازمان فضایی ایران و شتاب‌دهنده‌ی دانش و فناوری فاطر شریف، برگزاری این رویداد و میزبانی از دانشجویان، کارشناسان و اساتید حوزه‌ی فضایی را برعهده خواهند داشت.

مهندس کیوان کوکبیان، دبیر رویداد، درباره‌ی ضرورت‌ها و دلایل برگزاری چنین رویدادی می‌گوید:

استفاده از منظومه‌های ماهواره­ای (Satellite Constellation) در طراحی مأموریت­های فضایی آینده اهمیت زیادی دارد. از این‌رو مرکز نوآوری فضایی کیهان در نظر دارد مسابقه‌ی «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» را برای رفع نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به چالش­های موجود در صنایع داخلی از جمله صنایع نفت و گاز، مخابرات و... با استفاده از منظومه‌ای ماهواره‌ای برگزار کند. در این مسابقه گروه‌­های شرکت‌کننده باید با طراحی منظومه‌­ای از ماهواره‌­ها، بهترین پاسخ را برای حل یکی از چالش‌های مطرح شده ارائه کنند. این مسابقه شامل سه بخش طراحی معماری مأموریت، طراحی مفهومی ماهواره و توسعه‌ی طرح تجاری است.

برای مشاهده‌ی پوستر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

کوکبیان در این زمینه افزود:

فضای کارآفرینی و کسب‌وکارهای با محوریت نوآوری در کشور، به‌طرز چشمگیری درحال رشد بوده و اقدامات بسیاری به‌صورت فردی و گروهی، انجام شده‌است. کسب‌وکارهای استارتاپی در حوزه‌های مختلف صنعت کشور باعث ایجاد ثروت و توسعه‌ی دانش شده‌اند. رشد این استارتاپ‌ها همچنان نیاز به حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط دارد. حوزه‌ی فضایی و فناوری‌های وابسته به آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند و سرمایه‌گذاری و حمایت از تیم‌های جوان و نخبگان کشور و ایجاد استارتاپ‌های فضایی می‌تواند منجر به رشد بیش‌ازپیش این صنعت در کشور شده و بتوان انتظار خلق ثروت و بهره‌وری مؤثر از فضا را داشت. یکی از اولویت‌های مهم در این حوزه تعریف صحیح مسئله برای جامعه‌ی نخبگان براساس نیازهای واقعی کشور است. این مسیر باعث تعریف پروژه‌های صحیح مبتنی بر نیاز فعلی و آینده‌ی کشور می‌شود و از هدررفت سرمایه‌ی معنوی و مادی کشور نیز جلوگیری می‌کند.

موضوعات محوری رویداد:

  • طراحی منظومه ماهواره‌ای برای پایش مستمر نواحی موردنظر
  • طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد سیستم موقعیت‌یاب محلی
  • طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد شبکه‌ی مخابراتی

رویداد مسابقه‌محور چالش طراحی منظومه‌ی ماهواره‌ای، در روز ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در پژوهشگاه فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در آن می‌توانند به سایت www.manzoumeh2019.ir مراجعه یا با شماره تلفن 02166062931 تماس حاصل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات