مسدودشدن برخی کارت‌های سوخت با حکم مراجع قضایی

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از کشف کارت‌های سوخت مهاجر، مراجع قضایی تا تصمیم‌گیری برای تعیین غرامت، دستور مسدودی کارت‌های موصوف را صادر کردند؛ اگرچه ممکن است در مواردی مالک اصلی خودرو تقصیر نداشته باشد.
تبلیغات

چندی پیش خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «حواشی رفع ﻣﺴﺪودی کﺎرت‌های سوخت مهاجر»، مشکلات مردم در روند بازگشت کارت سوخت شخصی به چرخه‌ی سوخت‌گیری را بررسی کرده بود که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به این گزارش، توضیحاتی ارسال کرده و درباره‌ی بخش‌هایی از این مشکلات توضیحاتی ارائه داده است؛ هرچند طبق گزارش‌های مردمی، بخش درخورتوجهی از این مشکلات هنوز ادامه دارد.

کارت سوخت بنزین

متن کامل توضیحات شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به این شرح است:

در پی درج ﮔﺰارش روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﻬﺮ با عنوان «حواشی رفع ﻣﺴﺪودی کﺎرت‌های سوخت مهاجر» و انعکاس مشکلات برخی از دارندگان خودرو در ارتباط با کارت‌های هوشمند سوخت مهاجر مسدودشده در این گزارش، ﺗﻮﺿیﺤﺎتی ﺑﻪ اﻃﻼع ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺘﺮم می‌رﺳﺎﻧﺪ:۱. متأسفانه با کم‌اهمیت‌شدن استفاده از کارت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ سوخت از سال‌های گذشته، بسیاری از هم‌وطنان با توجه به در‌دسترس‌بودن کارت سوخت موجود نزد جایگاه‌دارها و حذف سهمیه‌بندی بنزین، اهتمامی برای استفاده و نگه‌داری از کﺎرت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ شخصی ﺧﻮد نداشتند و در ایﻦ ﺷﺮایﻂ زﻣیﻨﻪ‌ای ﺑﺮای افراد ﺳﻮدﺟﻮ فراهم آمد که به شیوه‌های مختلف این کارت‌ها را جمع‌آوری و سوء‌استفاده کنند که این شرایط درنهایت و پس از انجام هماهنگی با مبادی قانونی ذی‌ربط منجر به صدور احکامی از طرف مراجع قضایی برای مسدودسازی این دسته از کارت‌ها شد؛۲. در اجرای این طرح، پس از کشف کارت‌های سوخت مهاجر، مراجع قضایی تا زمان تصمیم‌گیری درخصوص تعیین غرامت، دستور مسدودی کارت‌های موصوف را صادر و اعلام کردند؛ اگرچه ممکن است در مواردی مالک اصلی خودرو تقصیر نداشته باشد. به هر شکل همانند کارت‌های بانکی، مسئولیت امر به عهده‌ی صاحب کارت موصوف است؛۳. با اجرایی‌شدن طرح «الزام استفاده از کارت سوخت هوشمند خودروهای شخصی»، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به‌منظور تسهیل طرح ازطریق رایزنی با مقام‌های محترم قضایی برای بسیاری از هم‌وطنان که رفع مسدودی کارت سوخت آن‌ها صادر شده، شرایطی فراهم آورده است تا ضمن مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ درخواست دریافت کارت المثنی خود را به‌ثبت برسانند؛۴. از همه‌ی هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود با توجه به الزامی‌شدن استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت شخصی و لزوم پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی و مشکلات قضایی در حفظ و نگه‌داری کارت‌های هوشمند سوخت شخصی خود اهتمام بیشتری داشته باشند و به‌هیچ‌وجه کارت سوخت شخصی خود را دراختیار دیگران قرار ندهند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات