می 9 پرو در برابر سایر گوشی‌های خانواده‌ می 9

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شیائومی ساعاتی پیش از جدیدترین محصول خانواده می ۹ با نام می ۹ پرو رونمایی کرد. این محصول نسبت به سایر اعضای خانواده‌ی می ۹ برتری‌هایی دارد.
تبلیغات

شیائومی خانواده‌ی می ۹ را بر ترتیبی متفاوت از گذشته رونمایی کرد تا بتواند می ۹ پرو را به جدیدترین پردازنده‌ی موجود مجهز کند. شرکت چینی امسال ابتدا از می ۹ و Mi 9SE پرده برداشت و پس از آن، در هفته‌ای که گذشت، می ۹ لایت را معرفی کرد تا امروز نوبت به پیشرفته‌ترین نسخه یعنی می ۹ پرو برسد. در ادامه، تفاوت‌های این مدل را با سایر مدل‌های خانواده‌ی می ۹ بررسی می‌کنیم.

طراحی و نمایشگر

هنر شیائومی در سری می ۹ ثابت نگاه داشتن طراحی تمامی محصولات این سری است؛ به‌طوری‌که به‌سختی بتوان می ۹ و می ۹ لایت را از روی ابعاد گوشی تمیز داد. دو گوشی موبایل مذکور هر دو نمایشگر ۶/۳۹ اینچی Super AMOLED دارند و تنها تفاوت کوچکی که در ابعاد دستگاه مشاهده می‌شود، ناشی از ظرفیت بیشتر باتری در نسخه‌ی لایت است؛ موضوعی که در مورد می ۹ پرو نیز صدق می‌کند. نمایشگر این گوشی جدید نیز از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با دو مدل مذکور ندارد.

تنها مدل خانواده‌ی می ۹ که از لحاظ اندازه متفاوت از سایر مدل‌ها به حساب می‌آید، mi 9SE است. این گوشی که از نمایشگر Super AMOLED با اندازه‌ی ۵/۹۷ اینچ بهره می‌برد، از لحاظ ابعاد به طرز محسوسی کوچکتر از سایر مدل‌ها است. می ۹ مورد بحث در مواردی همچون بریدگی بالای نمایشگر، طراحی پشت گوشی و چینش دوربین‌ها و رزولوشن نمایشگر هیچ‌ تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر این سری ندارد و شرکت چینی برخلاف چیزی که در خانواده‌ی می ۸ دیده بودیم، از طراحی نسبتا یکسانی در هر چهار مدل سری می ۹ بهره گرفته است.

دوربین

دوربین یکی از قسمت‌هایی است که شیائومی در سری می ۹ تأکید زیادی روی آن داشته است. از این رو، تمامی مدل‌های سری می ۹ در داشتن یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مشترک هستند. باید گفت می ۹ و می ۹ پرو در بخش دوربین خصوصیات کاملا یکسانی دارند و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آن‌ها با دو حسگر ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی همراهی می‌شود؛ اما در مدل‌های اقتصادی‌تر Mi 9SE و می ۹ لایت این به ترتیب از حسگرهای ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ و ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

شیائومی می 9 پرو 5G / Xiaomi Mi 9 Pro 5G

می ۹ لایت که به دلیل نداشتن لنز تله‌فوتو در بخش دوربین اصلی ضعیف‌تر از سایر مدل‌ها حساب می‌شود، در بخش دوربین سلفی به‌دلیل بهره‌مندی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی روی کاغذ قوی‌تر از سایز می۹‌ها که حسگر ۲۰ مگاپیکسلی دارند، نشان می‌دهد.

پردازنده

از قسمت‌های مهم بهبودیافته در می ۹ پرو پردازنده‌ی آن است. شیائومی با به‌کارگیری اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، به جدال قوی‌ترین پرچمدارهای حال حاضر دنیا رفته است. شرکت چینی در می ۹ اسنپدراگون ۸۵۵ را استفاده کرده بود و برای میان‌رده‌های این خانواده نیز تراشه‌های نسبتا مشابه اسنپدراگون ۷۱۰ و ۷۱۲ را به کار گرفت.

شیائومی می 9 پرو 5G / Xiaomi Mi 9 Pro 5G

استفاده از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده‌ی کوالکام در کنار حافظه‌ی رم حداکثر ۱۲ گیگابایتی عملکرد خوب می ۹ در بنچمارک‌ها را در نسخه‌ی پرو بهبود چشمگیری خواهد داد و جدیدترین محصول چینی‌ها را از لحاظ پردازشی هم‌رده‌ی بهترین‌های بازار قرار می‌دهد. گفتنی است، شیائومی می ۹ پرو را در دو نسخه‌ی 5G و 4G روانه‌ی بازار خواهد کرد.

باتری و قیمت

گوشی‌ های شیائومی معمولا از لحاظ باتری عملکرد قابل‌قبولی دارند؛ این موضوع در مورد خانواده‌ی می ۹ نیز صدق می‌کند. با وجود این، باید اذعان داشت دو مدل جدیدتر، یعنی می ۹ لایت و می ۹ پرو به دلیل بهره‌مندی از باتری ۴۰۳۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهتر از می ۹ و می ۹ اس ای با باتری‌های ۳۳۰۰ و ۳۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی عمل می‌کنند. همچنین، شیائومی می ۹ پرو را در بخش شارژ باتری به ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون شارژ بی‌سیم ۳۰ وات و شارژ معکوس ۱۰وات مجهز کرده است.

قیمت گوشی می ۹ پرو نیز همانند اکثر قسمت‌های این گوشی پیشرفت داشته؛ در حالی‌که می ۹ با قیمت پایه‌ی ۴۲۰ یورو عرضه شد، قیمت نسخه‌ی پایه‌ی می ۹ پرو با رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ۴۷۳ یورو معادل ۵۲۰ دلار در نظر گرفته شده است. میان‌رده‌های این خانواده یعنی می ۹ اس ای و می ۹ لایت به‌ترتیب برچسب قیمت‌های ۲۸۰ و ۳۲۰ یورویی را از آن خود کرده بودند تا سری می ۹ برای تمامی سلیقه‌ها گزینه‌ی مناسبی داشته باشد.

بالاترین نسخه‌ی می ۹ پرو نیز که از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است، به قیمت ۵۵۰ یورو معادل ۶۰۵ دلار به‌فروش خواهد رسید تا یکی از بهترین قیمت‌گذاری‌ها را برای محصولی با مشخصات مذکور شاهد باشیم. گفتنی است، قیمت‌های ذکرشده مربوط به نسخه‌ی 4G بوده و نسخه‌ی 5G طبیعتا قیمت بالاتری خواهد داشت. شما همچنین می‌توانید مقایسه می ۹ پرو با دیگر پرچمداران بازار را در زومیت مطالعه کنید.

مشخصات فنی می 9 پرو شیائومی
mi 9 pro / می 9 پرومی 9 پرو شیائومی
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 500 یورو
تاریخ معرفیسپتامبر 2019
وضعیت عرضهعرضه شده
تاریخ عرضهسپتامبر 2019
نوع سیستم‌عاملاندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری MIUI 11
ابعاد157.2 در 74.6 در 8.5 میلی‌متر
وزن196 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس 6
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 6
جنس فریمفلز - آلومینیوم 7000
رنگسفید مشکی
ابعاد نمایشگر6.39 اینچ
نوع نمایشگرSuper AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
رزولوشن1080 در 2340 پیکسل
تراکم پیکسلی~403 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~85.5 درصد
استانداردهای HDRHDR10
سایر مشخصات نمایشگرپشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3
مدل تراشهQualcomm SDM855 Snapdragon 855+
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.96 گیگاهرتز Kryo 485 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 485
پردازنده گرافیکیAdreno 640
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2 اینچ سایز سنسور f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری
دوربین اولتراواید16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری 1/3.0 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 54 میلی‌متری f/2.2 فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری 1/3.6 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابر
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30/60fps 1080p@30/120/240fps 1080p@960fps
دوربین سلفی اصلی20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی0.9 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps
ظرفیت باتری4000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده40 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم30 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری +Quick Charge 4 شارژ معکوس 10 وات
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
نوع اسپیکرمونو
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-FiDLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.0
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
ندارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS - دو بانده
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات