در سفر به بالی چه غذاهای محلی بخوریم؟

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
سفر خود به بالی را به بهترین شکل ممکن آغاز کنید. به خیابان‌های بالی بروید و خوشمزه‌ترین غذاهای آسیایی را از نزدیک امتحان کنید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

بالی از نظر غذا و رستوران به اندازه تفریحات ساحلی‌اش تنوع دارد و سرزنده و جذاب است. این جزیره پر از طعم‌های رنگارنگ، آداب و رسوم سنتی و ماجراهای گوناگون است. با وجود اینکه در بالی رستوران‌های لوکس و عالی زیادی وجود دارد؛ ولی سفر به بالی را بدون امتحان کردن غذاهای لذیذ خیابانی این منطقه نباید به پایان برسانید.

اگر فرصت امتحان کردن غذاهای خیابانی بالی را از دست بدهید، خودتان را از امتحان کردن اصیل‌ترین و لذیذترین و در عین حال ارزان‌ترین غذاهای منطقه، محروم کرده‌اید. حتما در سفر به بالی برای خوردن غذاهای خیابانی وقت بگذارید و چند نمونه از آن‌ها را امتحان کنید.

بالی مقصدی عالی برای سفر است. هر آنچه از یک مقصد گردشگری انتظار دارید، در بالی پیدا می‌شود. اگر دوست دارید سفری راحت و بی‌دغدغه به بالی داشته باشید، بهترین تور بالی را با کمک کجارو رزرو کنید. در کجارو تورهایی از معتبرترین آژانس‌های گردشکری عرضه می‌شود. با مقایسه تورها، قیمت‌ها و شرایط و تاریخ سفر، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین تور را خریداری کنید.

یکی از جذابیت‌های سفر به بالی، امتحان کردن طعم‌های متفاوت و جدید غذاهای محلی است. اگر دوست دارید غذاهای خیابانی را نوش جان کنید، می‌توانید از این فهرست برای پیدا کردن غذای مورد نظر خود استفاده کنید. بعضی از این غذاها هم در رستوران‌های لوکس پیدا می‌شود و هم در غرفه‌های غذای خیابانی. درهرصورت می‌توانید از خوردن این غذاهای سنتی لذت ببرید.

ساتای

غذاهای خیابانی بالی

ساتای درواقع گوشت گریل شده است که با سیخ گریل می‌شود. این غذا به‌عنوان یکی از غذاهای کلاسیک و اصیل اندونزی، نه‌تنها در غرفه‌های غذای خیابانی بلکه در رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت هم به‌راحتی پیدا می‌شود.

اندونزی کشوری است که فرهنگ‌های متفاوتی دارد؛ تقریبا هر منطقه از این کشور سبک خاصی از زندگی و آشپزی را دارد که با سایر قسمت‌های این کشور، متفاوت است. برای تهیه این غذا هم هر منطقه روش خاصی دارد. خوشبختانه، ساتایی که در بالی تهیه می‌شود به نام ساتای لیلیت شهرت دارد و جزو لذیذترین و محبوب‌ترین انواع ساتای در کل اندونزی است.

گوشتی که برای تهیه ساتای لیلیت استفاده می‌شود، معمولا گوشت مرغ، ماهی و... است و به شکل چرخ شده استفاده می‌شود. آن را با پودر نارگیل، شیر نارگیل و انواع ادویه‌ها مخلوط می‌کنند و به سیخ می‌کشند؛ سپس با سیخ روی آتش گریل می‌کنند.

بیشتر ساتای‌ها در اندونزی با نوعی چاشنی مخصوص سرو می‌شود؛ ولی استفاده از سس‌های اضافه برای ساتای لیلیت کاملا انتخابی است. چون گوشت و مواد اولیه مورد استفاده در تهیه‌ی این غذا شامل ادویه و طعم‌دهنده‌های مختلف است و نیازی به طعم‌دهنده ندارد.

بابی گولینگ

این غذا محبوبیت بسیار زیادی در بالی دارد. این غذا علاوه‌بر کیوسک‌های خیابانی در رستوران‌های شیک و لوکس هم عرضه می‌شود. بابی گولینگ در اصل یک غذای مخصوص جشن‌ها و مهمانی‌ها است. ولی امروزه به‌عنوان غذای خیابانی در خیابان‌های بالی عرضه می‌شود.

این غذا طعمی عالی و البته قیمت بسیار مناسبی دارد. طعم خاص و متمایز این غذا به خاطر شیوه خاص گریل کردن آن است. ابتدا گوشت را با ادویه‌های سنتی می‌پوشانند و بعد گریل می‌کنند. به همین دلیل، طعمی خاص و منحصربه‌فرد دارد.

ناسی جینگو

غذاهای خیابانی بالی

یک غذای کامل حاوی برنج، ساید دیش، سبزیجات و انواع چاشنی‌ها را فرض کنید که در برگ موز چیده شده باشد. این غذا ناسی جینگو نام دارد. نکته‌ای که در مورد این غذا باید بدانید این است که این غذا در وعده‌های کوچک سرو می‌شود؛ درواقع می‌گویند که همه حجم این غذا را می‌توانید در کف دست خود جای بدهید. به همین دلیل این غذا برای مواقعی مناسب است که می‌خواهید سریع غذا بخورید و راه بیفتید.

علاوه‌بر این، غذای لذیذ و ارزانی است که از نظر مواد مغذی کامل است. گردشگران بالی ناسی جینگو را می‌توانند در همه خیابان‌های اصلی بالی پیدا کنند. این غذا در کیوسک‌های غذای خیابانی یا حتی ازطریق موتورهای پارک شده در گوشه خیابان سرو می‌شوند.

ساید دیش غذا را می‌توانید به انتخاب خودتان از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. از انواع ماهی، گوشت گاو، مرغ، غذای دریایی و تخم مرغ و... برای سایددیش این غذا عرضه می‌شود.

پیسانگ رای

بالی یک بهشت استوایی است و به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش، همیشه میوه‌های استوایی مثل نارگیل و موز در بالی فراوان است. وقتی این دو میوه را با هم ترکیب کنید، غذایی به اسم پیسانگ رای تهیه می‌شود. این اسنک مخصوص بالی با موز پخته تهیه می‌شود. آن را با پوششی از آرد برنج می‌پوشانند و سپس در پودر نارگیل می‌غلتانند.

بافت نرم این اسنک تضاد جالبی با پودر نارگیل دارد و طعم آن بی‌نظیر است. بسیاری از فروشنده‌های خیابانی این اسنک را با نوعی سس سنتی مخصوص سرو می‌کنند. این سس با شکر قهوه‌ای و تکه‌های آناناس تهیه می‌شود. خوردن این اسنک همراه‌با این سس مخصوص تجربه‌ای بی‌نظیر از خوردن یک اسنک استوایی لذیذ است که طعمی متفاوت دارد.

ناسی تپنگ

ناسی تپنگ یکی از صبحانه‌های رایج و محبوب در بالی است. فروشنده‌های غذای خیابانی در بالی، در خیابان‌های اصلی به صف درکنار هم قرار می‌گیرند و صبح‌ها این صبحانه لذیذ را سرو می‌کنند. عطر ادویه‌ها و سبزیجات معطر در فضا می‌پیچد و توجه هر رهگذری را جلب می‌کند.

اهالی منطقه بافت نرم و محکم این غذا را دوست دارند. درواقع بافتی بین برنج و پوره دارد. ناسی تپنگ را با مرغ سرخ شده، تخم مرغ، حبوبات، بادمجان و جک‌فروت و معمولا روی برگ موز سرو می‌کنند.

لاک‌لاک

غذاهای خیابانی بالی

لاک‌لاک نوعی کیک سنتی مخصوص بالی است. این کیک را با آرد برنج و شیر نارگیل سرو می‌کنند. رنگ سبز این کیک ناشی از برگ‌های سوجی و برگ‌های پاندان است که برای تهیه آن استفاده می‌شود. این گیاهان فقط در آسیا پیدا می‌شوند و مخصوص این منطقه هستند.

این اسنک را غالبا با پودر نارگیل یا سس شکر قهوه‌ای و جک‌فروت تهیه می‌کنند. به همین دلیل، این کیک طعمی تازه و متمایز دارد، در عین حال شیرین و شور است. این کیک را معمولا همراه‌با چای عصر یا قهوه صبح نوش جان یا به‌عنوان یک دسر شیرین سرو می‌کنند.

روجاک بولونگ و روجاک کوا پیندانگ

روجاک نوعی سالاد میوه اندونزیایی است که نوعی سس مخصوص سنتی دارد. در سراسر اندونزی، انواع مختلف روجاک تهیه می‌شود و تنوع بسیار زیادی دارد. در بالی هم نوع خاصی از این سالاد تهیه می‌شود که با سایر انواع آن که در مناطق دیگر اندونزی رایج است، تفاوت دارد.

بیشتر سس‌هایی که برای سرو کردن همراه این سالاد تهیه می‌شوند، حاوی شکر قهوه‌ای و سس بادام‌زمینی هستند؛ ولی در بالی، از انواع محصولات غذای دریایی که در آنجا فراوان است برای افزودن طعم‌های جدید و خاص به این سالاد استفاده می‌کنند. اهالی بالی از ماهی تن و انواع ادویه‌ها استفاده می‌کنند تا سس مخصوصی برای روجاک کوا پیندانگ تهیه کنند. برای تهیه روجاک بولونگ هم از جلبک دریایی تازه استفاده می‌کنند.

مطمئنا هرگز تصور نمی‌کردید که در گوشه‌ای از دنیا با ترکیب میوه‌ها و غذاهای دریایی، سالاد تهیه کنند. ولی در بالی این فرصت را دارید تا این سالاد خاص را امتحان کنید.

باکسو

غذاهای خیابانی بالی

باکسو نوعی کوفته مخصوص بالی است. این غذا را با سسی داغ سرو می‌کنند که معمولا نودل و دامپلینگ سرخ شده دارد. بسیاری از فروشنده‌های غذای خیابانی این غذا را در چرخ‌دستی‌های قابل حمل عرضه می‌کنند. برخی از آن‌ها از موتور برای عرضه مواد غذایی استفاده می‌کنند.

این غذای گرم برای روزهای سرد سال بسیار مناسب است. البته در بالی روزهای سرد سال بسیار کم است؛ با وجود این می‌تواند یک اسنک میان‌وعده عالی باشد.

ذرت شیرین

ذرت شیرین یک اسنک عالی برای زمانی است که در سواحل زیبای بالی قدم می‌زنید و از دیدن منظره غروب آفتاب لذت می‌برید. وقتی نسیم‌ خنک ساحل صورت‌تان را نوازش می‌کند، هیچ چیزی بهتر از ذرت داغ و شیرین گریل‌شده نمی‌تواند سرحال‌تان بیاورد.

در سواحل محبوب و شلوغ بالی که معمولا توریستی هستند، حتما می‌توانید فروشنده‌های ذرت را پیدا کنید. قبل از اینکه بلال‌ها روی آتش قرار بگیرند، آن را با کره و نوعی سس سنتی می‌پوشانند. این سس ممکن است سس چیلی یا سس باربیکیو باشد. طعم این سس‌ها بی‌نظیر است و معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

ترانگ بولان

ترانگ بولان یکی از دسرهای کلاسیک آسیایی است که در بالی هم بسیار رایج و محبوب است. این دسر از نظر بافت به پنکیک شبیه است و از نظر ترکیبات و طعم شبیه به کرپ است. بین دو لایه شبیه به پنکیک موادی قرار می‌گیرد که به سلیقه مشتری قابل تغییر است. مثلا از شکلات، پنیر، انواع آجیل، شیر تغلیظ شده یا ترکیبی از این‌ها برای پر کردن پنکیک استفاده می‌کنند.

این دسر یکی از محبوب‌ترین دسرهای اندونزی است. معمولا توسط فروشنده‌های خیابانی در کیوسک‌ها یا ماشین‌های پارک شده سرو می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات