افزایش فروش یک رستوران با یک پرس غذای مجازی

یک‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ما در شبکه‌های اجتماعی با عکس غذاهایی روبه‌رو شویم که بسیار خوش رنگ و لعاب هستند یا فیلم کوتاهی از یک سرآشپز مخصوص می‌بینیم که با ترفندهای خود، بازدیدکنندگان را متحیر می‌کند!
تبلیغات

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: وصف العیش، نصف العیش! اگر عکسی با بهترین کیفیت از غذایی خوش رنگ و لعاب را ببینید، مطمئنا ناخودآگاه گرسنه خواهید شد یا اگر غذای محبوب‌تان باشد و سبک طبخ آن را بپسندید، سعی می‌کنید که طرز تهیه آن را بیاموزید یا اگر طبخ آن خیلی دردسر داشته باشد، به بهترین رستوران که در تهیه این غذا مهارت دارد خواهید رفت. این ترفند را بهترین رستوران‌ تهران به کار برده است تا کاربران خود را تبدیل به میهمانانی کند که این رستوران را انتخاب می‌کنند.

دنیای مجازی گوی سبقت را از دنیای حقیقی ربود!

این روزها هر کسب و کاری که از دنیای مجازی غافل بماند، از دنیای حقیقی نیز حذف خواهد شد! این حقیقتی است که بسیاری از کسب و کارها آن را درک کرده‌اند و بیشتر سرمایه خود را برای تبلیغات در فضای مجازی با هدف دیده شدن خرج می‌کنند. تصور کنید که برای تبلیغات خود بیلبوردی در شلوغ‌ترین بزرگراه پایتخت نصب کرده‌اید! با این پیش فرض که توانسته باشید توجه سرنشینان همه ماشین‌ها را به خود جلب کنید، باز هم نمی‌توانید رکورد بازدید یک عکس در شبکه‌های اجتماعی را بشکنید.

بدون شک شبکه‌های اجتماعی در دسترس‌ترین و پرطرفدارترین رسانه‌ای هستند که می‌توان به راحتی در آن چشم‌ها را به خود میخکوب کرد و بعد از آن با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی دیجیتال محصول خود را در این بازار مجازی عرضه کرد. شما به‌عنوان کاربران همیشگی زومیت قطعا می‌دانید که آمار دیده شدن پربازدیدترین عکس در اینستاگرام که همان تخم‌مرغی طلایی معروف بود، بیش از ۵۳ میلیون بار است!

ارکیده

تهیه یک پرس غذای مجازی

برای تهیه یک پرس غذای مجازی که هر کاربری را وسوسه می‌کند تا طعم آن را امتحان کند، بیشتر از یک سرآشپز ماهر، لازم است که یک تیم قدرتمند داشته باشید که مطابق با تجربه‌های خود بتوانند در زمانی مناسب نگاه‌های کاربران را به خود جلب کنند. تیمی که مخاطب خود را بشناسد و زبان و ابزار ارتباط با کاربران شبکه‌های اجتماعی متنوع را بداند. به‌طور مثال کاربران اینستاگرام نسبت به شبکه اجتماعی لینکدین قشر متفاوتی را تشکیل می‌دهند که به شیوه‌های مختلفی می‌توان نظر آن‌ها را به خود جلب کرد. همه این مهارت‌ها در بستر بازاریابی دیجیتال می‌تواند شکوفا شود تا اینکه بهترین رستوران ایران را در دنیای حقیقی تبدیل به بهترین رستوران مجازی کند!

کاربران با محتوا گرسنه می‌شوند!

اگر شما بهترین کیفیت غذایی را در رستوران خود داشته باشید اما ترفندهای انتشار محتوایی مناسب از جمله متن، عکس و فیلم‌ مناسب را از این غذای باکیفیت نداشته باشید، نمی‌توانید در دنیای مجازی موفق شوید و بالعکس؛ اگر در دنیای مجازی بسیار موفق عمل کنید و کاربران خود را به مشتریانی تبدیل کنید که رستوران شما را برای یک وعده غذایی خود انتخاب می‌کنند و نتوانید کیفیتی مطلوب به مشتری ارائه کنید، به دروغ‌گوی مجازی تبدیل خواهید شد که کاربران تجربه‌های خود در دنیای حقیقی را به‌صورت کامنت با دیگر کاربران منتشر خواهند کرد و یکی از معتبرترین امتیاز‌ها را از دست خواهید داد؛ چون بیشتر افراد برای انتخاب یک رستوران، نظر کاربران را مطالعه می‌کنند.

ارکیده

معروف‌ترین رستوران ایران ارکیده نام دارد که با توجه به شناخته بودن آن در بین شکم‌گردهای حرفه‌ای باز هم در دنیای مجازی پررنگ حاضر شده و گوی سبقت را از بسیاری از رقبای خود ربوده و می‌توان گفت که هفتمین شعبه خود را در دنیای مجازی افتتاح کرده است. حتما به صفحات مجازی و وب‌سایت‌ رستوران ارکیده سر بزنید و در مرحله بعد هم در شعب ارکیده منتظر حضور فیزیکی شما هستیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات