هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری با بنزین دو نرخی

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از طریق ارسال پیام‌هایی با محتوای دو نرخی شدن سهمیه‌ی بنزین و هدایت به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هشدار داد.
تبلیغات

برخی افراد سودجو با تبلیغات دروغین درمورد دو نرخی شدن سهمیه‌ی بنزین و ارسال پیام‌هایی با این محتوا به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. این افراد در پیام‌ها ادعا می‌کنند که کاربر برای دریافت سهمیه‌ی سوخت، جلوگیری از دونرخی شدن قیمت بنزنین در کارت سوخت و... باید در سایتی ثبت‌نام کند. سپس با هدایت کاربر به سایتی که درگاه جعلی موسوم به فیشینگ است، اطلاعات کارت بانکی او را دریافت کرده و نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب شخص اقدام می‌کنند.

اخیرا نیز سایتی به نشانی www.Iniopdc.com که آدرسی مشابه با سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دارد، فعال شده بود که پلیس فتا با آن برخورد کرده و اقدامات برای شناسایی و دستگیری گردانندگان آن در حال انجام است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا اعلام کرد، برای جلوگیری از چنین اقداماتی لازم است که شهروندان فریب تبلیغات دروغین این‌گونه سایت‌ها را نخورند و اخبار را تنها از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منتشر می‌شود، دریافت کنند. همچنین شهروندانی که پیش از این به چنین سایتی مراجعه کرده‌اند، لازم است نسبت به تغییر رمز دوم کارت خود اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات