iOS 13.1 و iPadOS یک هفته زودتر منتشر می‌شوند

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل تصمیم گرفته است برخلاف اعلام پیشین، سیستم‌عامل‌های iOS 13.1 و iPadOS را یک هفته زودتر برای دستگاه‌های مقصد در دسترس قرار دهد.
تبلیغات

اپل شب گذشته سیستم‌عامل iOS 13 را‌ به‌صورت رسمی برای دستگاه‌هایی که پیش‌تر اعلام کرده بود، در دسترس قرار داد. بااین‌حال کوپرتینویی‌ها از همین حالا خودشان را برای انتشار نخستین به‌روزرسانی سیستم‌عامل جدیدشان یعنی iOS 13.1 آماده می‌کنند.

در حالی که ابتدا اعلام شده بود اپل قصد دارد iOS 13.1 را در کنار سیستم‌عامل جدید iPadOS در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۸ مهر ۱۳۹۸) منتشر کند، اما ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته تاریخ انتشار سیستم‌عامل‌هایش را ۶ روز جلو بیاورد. بر این اساس نسخه‌ی جدید آی‌او‌اس به‌همراه آیپد او‌اس قرار است در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲ مهر ۱۳۹۸) در دسترس قرار گیرند. 

iOS 13.1 شامل محتوایی است که در ابتدا قرار بوده شب گذشته از طریق iOS 13 راهی گوشی‌های اپل شوند، اما بنابه دلایلی این اتفاق رخ نداده است تا کوپرتینویی‌ها مجبور شوند محتوای یادشده را در قالب به‌روزرسانی جداگانه‌ای منتشر کنند. در نسخه‌ی جدید iOS 13 امکان به‌اشتراک‌‌گذاری زمان تقریبی رسیدن به منطقه‌ی هدف با دوستان در اپلیکیشن اپل مپس فراهم شده است. 

آی او اس 13 / iOS 13

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 13.1 برطرف ساختن باگ‌هایی است که هم‌اکنون در iOS 13 وجود دارند. بررسی‌ رسانه‌های مختلف از iOS 13 از وجود برخی باگ‌ها در آن خبر می‌دهند که ظاهرا قرار است در تاریخ ۲ مهر با انتشار نسخه‌ی ۱۳.۱ برطرف شوند. یکی از مهم‌ترین باگ‌هایی که iOS 13.1 برطرف می‌کند، یک مشکل امنیتی است که مدتی پیش چند پژوهشگر حوزه‌ی امنیت در صفحه‌ی قفل iOS 13 پیدا کرده بودند. 

برخی دیگر از ویژگی‌های معرفی‌شده برای iOS 13 نظیر امکان به‌اشتراک‌گذاری آهنگ در بین دو جفت ایرپاد یا قابلیت‌های جدید HomeKit که هم‌اکنون در دسترس نیستند، قرار نیست با iOS 13.1 به گوشی‌های آیفون بیایند. بااین‌حال اپل می‌گوید ویژگی‌های یادشده در تاریخی نامشخص در پاییز پیش‌رو در دسترس قرار خواهند گرفت.

از طرفی سیستم‌عامل iPadOS را داریم که اپل مدتی پیش آن را به‌صورت رسمی به‌عنوان سیستم‌عاملی جداگانه برای تبلت‌های سری آیپد معرفی کرد. در واقع از این پس iOS قرار است تنها به‌عنوان سیستم‌عامل آیفون‌ و آیپاد شناخته شود و آیپد از سیستم‌عاملی مجزا بهره خواهد گرفت. این نخستین بار در تاریخ است که اپل سیستم‌عامل‌های موبایلی‌اش را از یکدیگر جدا می‌کند. iPadOS قرار است به‌مرور زمان به‌عنوان یک سیستم‌عامل مستقل اما با پایه و اساس مشترک با iOS توسعه یابد. دقیقا همچون آنچه که امروزه برای watchOS و tvOS می‌بینیم.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات