حاشیه‌های انتصاب مدیرعامل جدید رایتل

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
مینا مهرنوش، در حالی به‌عنوان مدیرعامل جدید اپراتور رایتل معرفی و مشغول به کار شده است که انتصاب وی از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی وجاهت قانونی ندارد.
تبلیغات

بعد از انتشار اخباری مبنی بر انتخاب مینا مهرنوش به‌عنوان مدیرعامل جدید رایتل، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تأیید کرد که انتصاب وی وجاهت قانونی ندارد؛ از طرفی مدیر روابط عمومی شستا می‌گوید رایتل تنها در مباحث فنی تابع سازمان تنظیم مقررات است. 

مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات در مورد عدم تأیید مدیرعامل جدید رایتل گفت:

کمیسیون تنظیم مقررات مصوبه‌ای با این مضمون ارائه داده است که برخی از مدیران در سطوح خاص مدیریتی اپراتورهایی که بالای ۵۰۰ هزار مشترک دارند، باید با قواعد و سازوکار خاصی تعیین شوند. این افراد با شرایط خاص و پس از مصاحبه‌ای که با آن‌ها انجام می‌شود به تأیید می‌رسند و کار خودشان را آغاز می‌کند. روال موجود برای انتخاب مدیرعامل جدید رایتل دربرگیرنده‌ی این شرایط نبوده و از همین جهت مورد تأیید سازمان تنظیم نیست. طبیعتا احکام صادره از سوی او نیز به طریق اولی مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مدارک مینا مهرنوش برای بررسی به سازمان تنظیم ارجاع داده شده یا خیر، پاسخ داد این روال اصلا طی نشده است. وی در ادامه اضافه کرد:

انتصاب خانم مهرنوش دوم شهریور انجام شده و ما تازه متوجه این موضوع شدیم. بسیار هم برایمان عجیب است به این دلیل که تا همین چند روز گذشته هر نامه‌ای که از سوی این اپراتور به دست ما می‌رسید با امضای سرپرست شرکت رایتل بود. اگر ایشان در آن زمان مدیرعامل بودند، حداقل ما اصلا در جریانش نیستیم. اما اگر مدیرعامل رسمی بودند، قطعا نامه‌های متعددی که به دست ما می‌رسید با امضای ایشان بود. نتیجه این است که مدیرعامل رسمی نبوده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد، رایتل جزو اپراتورهایی است که از سازمان تنظیم مقررات پروانه دریافت کرده است و باید براساس مصوبات آن پیش برود. برای انتصاب این شخص به‌عنوان مدیرعامل جدید رایتل، باید روال مصوبه طی‌شده و اسناد، مدارک و نیازمندی‌ها بعد از بررسی، براساس شاخص‌های موجود در مصوبه‌ی کمیسیون، به تأیید برسند و درنهایت مدیرعامل منصوب شود. درغیر این صورت مدیرعاملی وجاهت قانونی ندارد.

مینا مهرنوش

از طرفی حسن محمدی، مدیر روابط عمومی شستا گفته است براساس قانون تجارت مدیرعامل هر شرکتی را اعضای هیئت مدیره‌ی آن شرکت انتخاب می‌کنند و ملاحظات قانونی و حقوقی مرتبط با آن کاملا مشخص است. وی گفت:

روند انتخاب مدیرعاملی همچون مدیرعامل اپراتور رایتل یک فرایند‌ی تقریبا طولانی مدت است. طبیعتا فردی که می‌خواهد به‌عنوان مدیرعامل یک اپراتور انتخاب شود علاوه بر اینکه باید تاییدیه‌های حراستی داشته باشد، باید تاییدیه‌های مقامات ارشد وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سهام‌داران اصلی را هم داشته باشد.مینا مهرنوش با وجود اینکه در اسفندماه سال گذشته، برای عضویت در هیئت مدیره‌ی رایتل تمام مراحل‌ اداری‌اش انجام شده بود و تأییدیه‌‌های لازم را گرفته بود، اما از آنجایی که برای انتصاب مدیرعاملی باید تأییدیه‌های مجدد گرفته شود، از حدود دو ماه پیش که نام او به‌عنوان گزینه‌ی مدیرعاملی رایتل مطرح شد، مراحل استعلام‌ و همچنین مصاحبه‌های او با مدیران شستا، سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه رایتل یک شرکت زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، افزود رایتل در بحث‌های فنی تابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است ولی در موضوعات مدیریتی بدیهی است که سهام‌دار عمده براساس قانون تجارت و سایر ملاحظات تجاری اعمال مدیریت می‌کند.

وی اضافه کرد، درصورتی‌که مصوبه‌ی  اخیر سازمان تنظیم مقررات از سوی نهادهای ذی‌صلاح تأیید شود اپراتور رایتل نیز مانند سایر اپراتورها به این مصوبه عمل خواهد کرد و سهام‌دار عمده، ترکیب هیئت مدیره را براساس مصوبه اصلاح خواهد کرد. محمدی در پایان و با اشاره به خبر استعفای اعضای هیئت مدیره رایتل گفت:

همین اعضای هیئت مدیره‌ی رایتل در تاریخ دوم شهریورماه امضاء کردند که خانم مینا مهرنوش به‌عنوان مدیرعامل اپراتور رایتل انتخاب شود.با حمایت وزارت ارتباطات شاهد خروج رایتل از وضعیت نابسامان و زیان‌دهی که در سنوات گذشته درگیر آن شده است، خواهیم بود و با برنامه‌ی منسجم و حمایت سهام‌دار عمده شاهد بهبود و ارائه‌ی خدمات ارزنده‌تر به مشترکین و سازمان تأمین اجتماعی و افزایش سودآوری مجموعه خواهیم بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات