کنترل خودرو و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری محول می‌شود

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهردار تهران در نشست خبری امروز اعلام کرد، دستورالعملی درباره‌ی نحوه کنترل خودرو و راننده‌ها تنظیم شده است که احتمالا طی این هفته ابلاغ می‌شود.
تبلیغات

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌و‌نقل ترافیک شهردار تهران در نشست خبری امروز اعلام کرد، دستورالعملی درباره‌ی نحوه‌ی کنترل خودرو و راننده‌ها تنظیم شده که برای پاراف به وزرای ذی ربط ارسال شده است. وی همچنین نسبت به ابلاغ این دستورالعمل طی هفته‌ی جاری اظهار امیدواری کرد.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی مربوط در مورد وضعیت تاکسی‌های اینترنتی و قرار گرفتن آن‌ها تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:

قیمت نرخ کرایه‌ی این تاکسی‌ها تحت کنترل هیچ نهادی نیست و براساس رصد ما آن‌ها نرخ کرایه را از ابتدای تیر بیش از ۳۰ درصد افزایش داده‌اند. از این بعد نیز قرار نیست وضعیت نرخ آن‌ها تحت نظارت ما باشد ولی دستورالعملی درباره‌ی نحوه کنترل خودرو و راننده‌ها تنظیم شده است که برای پاراف به وزرای ذی ربط ارسال شده و امیدواریم طی این هفته این دستورالعمل ابلاغ شود.

ور در ادامه درباره‌ی میزان ظرفیت حمل‌ونقل عمومی برای آغاز سال تحصیلی و استقبال از مهر اعلام کرد، راه‌اندازی بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو برای خدمات‌رسانی به شهروندان به کمک ما آمده است؛ خط هفت از میدان صنعت تا مرکز شهر و جنوب شرقی تهران و خط ۶ از دولت‌آباد تا میدان شهدا به ناوگان مترو افزوده شده که می‌تواند در بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان موثر باشد. علاوه بر این، همه‌ی اتوبوس‌های موجود در ناوگان راه‌اندازی شده و ۹۰ درصد آن‌ها در ابتدای مهر پای کار هستند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی درآمد حاصل از طرح ترافیک گفت:

طبق آخرین آمار موجود حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از محل فروش طرح ترافیک درآمد وصول شده که بخشی از آن در اتوبوسرانی و مترو هزینه شده است. بخش دیگر از این درآمد در صندوق کارآفرینی امید به کار گرفته شد که قرار است با منابع افزوده شده از سوی این صندوق وام برای خرید ۲۸ دستگاه اتوبوس ۲۰۰ دستگاه تاکسی و دو هزار دستگاه دوچرخه پرداخت شود؛ شیوه نامه‌های پرداخت این وام مصوب شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات