مینا مهرنوش به‌عنوان مدیرعامل جدید رایتل انتخاب شد [به‌روزرسانی]

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
براساس مصوبه‌ی هیات‌مدیره‌ی رایتل، مینا مهرنوش، عضو سابق هیات مدیره‌ی رایتل، فعالیت خود را به‌عنوان مدیرعامل این اپراتور آغاز کرد.
تبلیغات

براساس مصوبه‌ی ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ هیات‌مدیره‌ی رایتل، مینا مهرنوش به‌عنوان مدیرعامل جدید رایتل انتخاب شد. وی از تاریخ  ۱۳۹۷/۱۲/۲۰ به‌عنوان عضو هیات مدیره رایتل منصوب شده بود.

مهرنوش با مدرک دکتری اقتصاد بین‌الملل در حوزه‌ی تجاری‌سازی و بین‌الملل‌سازی استارتاپ‌ها، تجربه و تخصص دارد و اولین‌بار رشته‌ی تجارت الکترونیکی در ایران توسط وی در دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۵ راه‌اندازی شد.

مهرنوش با انتشار پنج کتاب و تألیف مقالات علمی و طرح‌های تحقیقاتی در نوآوری سهم به‌سزایی در مدل‌های کسب‌وکار از طریق فناوری‌های نوین از جمله ICT داشته است.

پیش از این، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به شایعه‌ی انتخاب مینا مهرنوش به‌عنوان مدیرعامل جدید رایتل گفته بود:

خانم‌های موفقی در عرصه‌ی فناوری‌های اطلاعات در  اداراتی مانند وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات، ایرانسل و همراه اول در سطح مدیریتی فعالیت می‌کنند. شرایط رایتل خاص است و باید ملاحظات بیشتری صورت گیرد. به دلیل اینکه شرکت رایتل امروز به لحاظ سهم بازار و وضعیت مالی شرایط مناسبی نسبت به سایر  شرکت‌ها ندارد و نیاز به سرمایه‌گذاری جدی از  سمت سرمایه‌گذار دارد و همین‌طور نیازمند به حرکت جدی برای بازیابی خودش دارد، مقداری نگرانی داریم. این گزینه با ما مطرح شده است و در بررسی‌های اولیه‌ی سازمان تنظیم مقررات در رابطه با اینکه آیا ایشان توانمندی لازم برای این کار را دارند مقداری نگرانی وجود دارد.فکر می‌کنم با کار رسانه‌ای مدیرعامل منصوب نمی‌شود و کاری از پیش نمی‌رود. در خصوص معرفی این خانم در حال ارزیابی هستیم، باید صبر کنیم ببینیم نتیجه ارزیابی چه می‌شود .اگر تأیید صلاحیت فنی شد منصوب می‌شوند و اگر خودشان تشخیص دهند می‌توانند گزینه دیگری بگذارند. البته منع قانونی هم برای انتصاب این فرد وجود ندارد.

به‌روزرسانی: با اینکه انتصاب مدیرعامل جدید رایتل به‌طور رسمی از وب‌سایت این اپراتور اعلام شد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتصاب مدیرعامل جدید رایتل را فاقد وجاهت دانست و باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی برای سمت مدیرعاملی رایتل در نظر گرفته خواهد شد. در متن منتشر شده از سوی رگولاتوری نوشته شده است:

با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص انتصاب مدیرعامل جدید برای  شرکت خدمات ارتباطی رایتل، ذکر موارد زیر ضروری است:۱- براساس پروانه‌های صادر شده از سوی رگولاتوری، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تمامی دارندگان پروانه لازم الاجراست و این موضوع در پروانه‌ی رایتل نیز با صراحت قید شده است.۲- مصوبه‌ی الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای مدیران و دارندگان پروانه در حوزه‌ی ICT به اپراتور مذکور ابلاغ و برای اپراتور  درباره‌ی انتصاب مدیرعامل جدید نیز لازم الاجراست.۳- باوجود ادعای انتصاب مدیرعامل جدید از دو شهریور ماه، تمامی مکاتبات اپراتور رایتل  با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابتدای شهریور تاکنون با امضای سرپرست این اپراتور انجام شده است.۴- براساس مصوبه‌ی کمیسیون  هرگونه انتصاب قبلی در خصوص مدیرعامل و اعضای هیات مدیره که در روزنامه رسمی ثبت شده باشد مشمول مصوبه‌ی اخیر کمیسیون نیست، که این موضوع در خصوص مدیرعامل جدید محقق نشده است. لذا با توجه به موارد فوق و به دلیل عدم رعایت مصوبه‌ی کمیسیون این انتصاب از نظر رگولاتوری فاقد وجاهت بوده و اقدامات و تصمیمات ایشان مورد قبول رگولاتوری نخواهد بود. بدیهی در صورت اصرار شرکت مذکور برای انتصاب ایشان لازم است تا مشخصات و سابقه‌ی کاری ایشان برای رگولاتوری ارسال شود تا مراحل بررسی صلاحیت حرفه‌ای ایشان براساس مصوبه‌ی کمیسیون صورت پذیرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات