نسل جدید تسلا رودستر، سال ۲۰۲۰ راهی نوربرگ رینگ می‌شود

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک اعلام کرد از سال ۲۰۲۰، نسل جدید ابرخودرو برقی تسلا رودستر به پیست نوربرگ‌رینگ آلمان برده خواهد شد.
تبلیغات

تسلا مشغول آزمایش مدل اس جدید در نوربرگ‌رینگ است که احتمالا رقیب بهتری برای پورشه تایکان خواهد بود. طبق گفته‌های ایلان ماسک، نسل دوم تسلا رودستر نیز به جهنم سبز اروپا برده می‌شود؛ اما این اتفاق تا سال ۲۰۲۰ رخ نخواهد داد.

TESLA ROADSTER / تسلا رودستر

تسلا هرگز به ثبت رکورد سرعت در پیست‌های بزرگ برای تبلیغات فروش خودرو نیاز نداشته است. با‌این‌حال، پاسخ سریع ایلان ماسک به رکورد پورشه تایکان نشان می‌دهد خودروساز برقی آمریکایی ثبت رکورد سرعت در پیست را به‌عنوان یکی از ابزارهای مفید بازاریابی می‌شناسد. چنین ابزاری وقتی بیشتر کاربرد دارد که خودروهای قدرتمند مدنظر باشند.

TESLA ROADSTER / تسلا رودستر

همه‌چیز از زمانی شروع شد که ماسک برنامه‌ی خود برای فرستادن تسلا مدل اس به پیست را اعلام کرد. درادامه یکی از کاربران یوتیوب پیشنهاد داد این خودروساز رودستر جدید را نیز برای آزمایش به پیست بیاورد. ماسک با گفتن عبارت «سال آینده»، به او پاسخ داد.

TESLA ROADSTER / تسلا رودستر

اگر قرار باشد تسلا نسل دوم رودستر را به نوربرگ‌رینگ ببرد، می‌تواند علاوه‌بر رکوردگیری، سایر برنامه‌های تولید این خودرو الکتریکی را نیز در در پیست آلمانی انجام دهد. از این گذشته، ابرخودرو برقی مانند تسلا رودستر برای رقابت با رقبای آینده خود مانند پینین‌فارینا باتیستا و ریمک C_Two و لوتوس اوایا (Lotus Evija) باید بتواند سرعت خود را در پیست معروفی مانند نوربرگ‌رینگ به‌رخ بکشد.

TESLA ROADSTER / تسلا رودستر

سریع‌ترین زمان ثبت‌شده‌ی خودرو برقی در پیست نوربرگ‌رینگ، با ۶ دقیقه و ۵.۳۳۶ ثانیه به فولکس‌واگن I.D R اختصاص دارد که چند ماه پیش به این رکورد دست یافت. با‌این‌حال، فولکس‌واگن I.D R خودرویی مختص مسابقه است و رکورد خودروهای الکتریکی تولیدی هنوزهم به نیو EP9 با ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه تعلق دارد. البته، نیو EP9 هم هنوز مشخص نیست چند دستگاه از آن ساخته و وارد بازار شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات