یوتیوب نحوه تعیین پربازدیدترین موزیک ویدیوها را تغییر می‌دهد

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
در پی بالاگرفتن تردیدها و جدال‌ها درباره‌ی صحت رکوردهای اعلام‌شده توسط یوتیوب، این شرکت تغییراتی در نحوه‌ی تعیین پربازدیدترین‌های خود ایجاد کرد.
تبلیغات

یوتیوب، پس از آنکه متوجه شد هنرمندان و شرکت‌های پخش‌کننده موسیقی از روش‌های مختلف برای هک و افزایش تعداد بازدید ویدیوهای خود استفاده می‌کنند، تصمیم به ایجاد تغییرات عمده در سیستم پلتفرم خود برای رتبه‌بندی موسیقی‌ها کرد. این شرکت، دیگر بنا ندارد برای محاسبه‌ی تعداد بازدیدها در جدول موسیقی خود، نمایش‌های تبلیغاتی را هم درنظر بگیرد؛ بلکه رتبه‌بندی پربازدیدترین موزیک‌ویدئو براساس نمایش‌های واقعی انجام خواهد شد. نمایش موزیک‌ویدیوها به‌عنوان یک محتوای تبلیغاتی در ابتدای ویدیوهای یوتیوب، روشی رایج در میان اهالی صنعت موسیقی است. این کار بدین دلیل شایع شد که اگر پخش هر موزیک‌ویدئو به‌اندازه‌ی کافی ادامه می‌یافت، به‌عنوان یک بازدید کامل به‌شمار می‌آمد.

اقدام جدید یوتیوب موجب می‌شود، کارزارهای تبلیغاتی که به‌طور اختصاصی برای بالاکشاندن یک ویدیوی موسیقی در نمودارهای موسیقی یوتیوب طی ۲۴ ساعت اول انتشار راه‌اندازی می‌شوند، دیگر تأثیر نداشته باشند. پستی که یوتیوب در وبلاگ خود منتشر کرده است، به این موضوع اشاره می‌کند که این آمار (که بیشتر به‌عنوان رکوردشکنی در تعداد بازدیدها ظرف ۲۴ ساعت اول انتشار ویدئو از آن نام برده می‌شود) به‌عنوان نمودی قطعی از تأثیرات فوری فرهنگی استفاده می‌شود و آن‌ها می‌خواهند از صحت این آمار اطمینان حاصل کنند.

یوتیوب / youtube
این افتخار بزرگی است و ما این افتخار را ارج می‌نهیم. ازآنجاکه به‌دنبال حفظ انسجام و اعتبار در کل پلتفرم خود هستیم، در روش گزارش رکوردهای بازدید طی ۲۴ ساعت اول انتشار [ویدیوهای موسیقی] اصلاحاتی انجام دادیم.

طبق محتوای بیانیه‌ی یوتیوب، تغییرات جدید به این معنی است که موزیک‌ویدئوهای واجدشرایط برای ثبت رکورد باید ازطریق منابع واقعی معرفی شوند. این منابع عبارت هستند از لینک‌های مستقیم به موزیک‌ویدئو، نتایج جست‌وجو، سایت‌های خارجی که ویدئو را در خود امبد کرده‌اند و قابلیت‌هایی نظیر «تماشای ویدئوی بعدی» و شبیه به آن در نرم‌افزار و اپلیکیشن یوتیوب.

ماه‌های گذشته، بحث‌ها و جدل‌های زیادی حول عملکرد سیستم نمودار پربازدیدترین موزیک‌ویدئوهای یوتیوب مطرح شد. در ماه ژوئیه، بادشاه، رپر هندی، رکورد بیشترین بازدید طی ۲۴ ساعت را شکست و موفق شد با ۷۵ میلیون بازدید، BTS را با ۷۴/۶ میلیون بازدید پشت سر بگذارد. بیش از چند ماه از ثبت رکورد BTS نمی‌گذرد؛ اما عده‌ی زیادی این تردید را مطرح کردند که تعداد کل بازدیدهای انجام‌گرفته از کار جدید رپر هندی، حاصل بازدیدهای مصنوعی است. بعدها بلومبرگ گزارش داد که بادشاه و گروهش اقدام به خرید تبلیغ‌هایی کرده بودند که یا حاوی کد امبد ویدیوی بادشاه بودند یا آن را پروموت می‌کردند. این کار منجر به افزایش چشمگیر تعداد بازدیدها از ویدئوی وی شده بود. در نتیجه، یوتیوب تصمیم گرفت که دیگر رکوردهای مربوط‌به تماشای ویدیوها را تأیید نکند.

یوتیوب / youtube

از این پس، ویدیوهای واجدشرایط برای ثبت رکورد باید از طریق منابع واقعی معرفی شوند

در ادامه‌ی بیانیه آمده است:

تبلیغات ویدئویی راهی مؤثر برای دستیابی به مخاطبان خاص در ابتدای انتشار یک آهنگ است؛ اما از این پس بازدیدهای انجام‌گرفته از تبلیغات غیررایگان در یوتیوب برای محاسبه‌ی رکورد بازدید در ۲۴ ساعت اول انتشار، در نظر گرفته نمی‌شوند.

استودیوهای فیلم‌سازی و شبکه‌های تلویزیونی که برای رکوردشکنی‌های مشابه رقابت می‌کنند، از تکنیک‌های مشابهی استفاده می‌کنند؛ اما این موارد تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند. سخنگوی یوتیوب به «The Verge» گفته است که تغییرات جدید روی همسان‌سازی رکوردها و نمودارهای موسیقی یوتیوب با استانداردهای صنعت و نیز چگونگی گزارش‌دهی به نیلسن (Nielsen) و شرکت‌های مشابه متمرکز شده است و این شرکت، هیچ تغییری در سطح کل پلتفرم انجام نخواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات