چرا نباید در هواپیما قهوه بنوشید؟

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خیلی از مسافران عادت دارند که در هواپیما قهوه بنوشند ولی حقیقت آن است که خوردن قهوه در هواپیما می‌تواند عواقب بدی برایتان داشته باشد!
تبلیغات

پروازهای شبانه یا اول صبح کمی دشوار هستند و تنها چیزی که به مسافران کمک می‌کند تا در این پروازها بیدار و سرحال بمانند نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه داغ است. ولی بهتر است قبل از سفارش چای یا قهوه در پرواز بعدی کمی تامل کنید... شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ ولی مهمانداران هیچ‌گاه در طول پرواز آب داغ، قهوه یا چای هواپیما را نمی‌نوشند. شاید این سؤال به ذهن شما خطور کند که آیا نوشیدن این موارد برای آن‌ها ممنوع است؟

طبق گزارش NBC 5، آبی که در هواپیما برای تهیه چای و قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از مخزن آب هواپیما تأمین می‌شود و این آب چندان سالم نیست. طبق آزمایش EPA (این آزمایش برای بررسی میزان سلامت آب داخل مخازن هواپیما انجام می‌شود) که روی مخازن آب ۱۵۸ فروند هواپیما انجام شد، ۱۳ درصد از آن‌ها حاوی باکتری کلی‌فرم بودند؛ حتی مخازن دو هواپیما دارای باکتری ای کولای (E.coli) بودند. علاوه‌بر این، طبق گزارش بیزینس اینسایدر (Business Insider) براساس آزمایش EPA دیگری آب مخزن یک مورد از هر هشت هواپیمای مورد بررسی پایین‌تر از سطح استانداردهای تعیین شده قرار داشته است.

البته اتحادیه مهمانداران به نشریه بیزینس اینسایدر اعلام کرده است که آب داخل مخازن هواپیماها برای اطمینان از سلامت آن به‌صورت مرتب کنترل می‌شود. گفتنی است این اتحادیه از ۱۵ سال قبل ملزم به اجرای این قانون شده است. این دستورالعمل کلیه توضیحات لازم برای آزمایش آب درون مخازن را به ایرلاین‌‌ها ارائه کرده است. البته اتحادیه بر این عقده است که این دستورالعمل کافی نیست و ضمانت اجرایی کاملی برای آن وجود ندارد.

هواپیما

طبق گزارش NBC، باکتری‌ها اغلب به‌هنگام انتقال آب منتقل می‌شوند. براساس نتیجه تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ توسط مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی انجام شد، میکروارگانیسم‌ها اغلب در ابزار انتقال آب و نه در منبع آب وجود دارند و ازاین‌رو، به‌هنگام پرکردن مخزن از تانکر منتقل می‌شوند.

دکتر سدریک اسپاک (Dr. Cedric Spak)، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه بیلر، در این‌باره به NBC چنین گفت:

افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند باید از نوشیدن هرگونه آب، چای یا قهوه در هواپیما خودداری کنند. 

وی همچنین تأکید کرد که درباره کودکان این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است و استفاده از بطری‌های آب آشامیدنی بهترین راه‌حل است.

لینک دانلود

اگر قصد بلیط هواپیما به استانبول یا سایر مقصدهای داخلی و خارجی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط خود را به آسانی و با پایین‌ترین قیمت ممکن از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات