HTC مشخصات نهایی و زمان عرضه‌ی هدست Vive Cosmos را اعلام کرد

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌تی‌سی مشخصات کامل و زمان عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی جدیدش به‌نام Vive Cosmos را اعلام کرد. این هدست یازدهم مهر با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی مشخصات و تاریخ عرضه‌ی Vive Cosmos، نسل جدید هدست واقعیت مجازی باسیم‌ خود را اعلام کرد که شاهد اصلاحات فراوان به‌همراه ویژگی ماژولاربودن برای ارتقای قابلیت‌های دستگاه است. ازجمله ویژگی‌های مهم Vive Cosmos می‌توان به صفحه‌نمایش با رزولوشن بیشتر، موقعیت‌یابی inside-out با آزادی‌عمل ۶ درجه‌ای (6DoF) کامل به‌وسیله‌ی ۶ دوربین و حسگرهای یکپارچه، وزن سبک‌تر و دسته‌های کنترل بندانگشتی جدید اشاره کرد. هم‌اکنون امکان پیش‌خرید هدست Vive Cosmos وجود دارد و زمان عرضه‌ی آن اواسط مهر ماه خواهد بود.

هدست Vive Cosmos که ابتدا در رویداد CES امسال رونمایی شد، به دو صفحه‌ی RGB LCD با اندازه‌ی ۳.۴ اینچ مجهز شده است که هرکدام رزولوشن ۱۷۷۰ در ۱۴۴۰ دارند. همچنین، صفحه‌نمایش مذکور از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز بهره‌مند است و میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای دارد. اچ‌تی‌سی درباره‌ی تجهیزات نوری و لنزهای به‌کاررفته در این دستگاه جزئیات زیادی منتشر نکرده است؛ ولی ادامه‌ی استفاده از لنزهای Fresnel در هدست Vive Cosmos تأیید شده است.

ازآنجا‌که Vive Cosmos به‌طور پیش‌فرض هدستی باسیم‌ است، نمایشگر آن در حالت استاندارد به‌وسیله‌ی درگاه دیسپلی‌پورت 1.2 و USB 3.0 به رایانه متصل می‌شود. افزون‌بر‌این، می‌توان با خرید آداپتور بی‌سیم مبتنی‌بر WiGig از اچ‌تی‌سی، هدست را به‌طور بی‌سیم به رایانه متصل کرد.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos

هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos از سیستم موقعیت‌یابی inside-out با آزادی‌عمل ۶ درجه‌ای بهره می‌برد که برای دستیابی به آن، از ۶ دوربین به‌همراه حسگر شتاب‌سنج و ژیروسکوپ استفاده می‌کند. سیستم موقعیت‌یاب جدید عامل اصلی تمایز هدست جدید اچ‌تی‌سی از مدل اصلی Vive و Vive Pro است؛ چراکه Vive Cosmos برای ردیابی موقعیت کاربر به حسگرهای خارجی نیازی ندارد. همین امر باعث ساده‌سازی مراحل نصب دستگاه شده و بعضی از مشکلات استفاده از آن را از بین می‌برد. البته اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، نباید انتظار عملکرد کاملا پایداری مانند استفاده از حسگرهای خارجی داشته باشیم. Vive Cosmos نیز مثل سایر هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی از هدفون‌های استریو سه‌بعدی مخصوص این شرکت به‌همراه میکروفون بهره می‌برد.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos

افزون‌بر‌این، هدست جدید اچ‌تی‌سی از دسته‌های کنترل جدید بندانگشتی برخوردار است که موقعیت‌یاب inside-out هدست آن را ردیابی می‌کند. این دسته‌ها از ویژگی‌هایی مثل قابلیت لمسی، دو دکمه‌ی اجرای عمل، یک ماشه، یک جوی‌استیک، یک بامپر، یک دکمه‌ی گریپ و تمامی قابلیت‌های موجود در دسته‌های نسل جدید واقعیت مجازی بهره‌مند هستند. با‌این‌حال، باید به نکته‌ای مهم درباره‌ی دسته‌های کنترل Cosmos توجه کرد. این دسته‌ها با دو باتری AA کار می‌کنند که امکان شارژشان از بیرون وجود ندارد؛ بنابراین، کاربران ناچار هستند با اتمام شارژ باتری‌ها، آن‌ها را تعویض کنند.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos

یکی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد Vive Cosmos طراحی ماژولار پنل جلویی آن است که می‌توان آن را جدا و با پنل دیگری جایگزین کرد و قابلیت‌های جدیدی به هدست افزود. اولین ماژول طراحی‌شده برای این هدست که Vive Cosmos External Tracking Mod نام دارد، امکان موقعیت‌یابی بیرونی هدست را به‌وسیله‌ی اکوسیستم موقعیت‌یابی SteamVR فراهم می‌کند که البته به‌معنی نبود امکان استفاده از دسته‌های Cosmos نیز خواهد بود. این ماژول در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos

به‌گفته‌ی اچ‌تی‌سی، هدست Vive Cosmos از نسل‌های قبلی خود وزن سبک‌تری دارد و در‌عین‌حال، نمایشگر هدست از سربندی مشابه با Vive Pro استفاده می‌کند که از ارگونومی بهبودیافته برای متعادل‌کردن وزن به‌منظور راحتی بیشتر بهره‌مند است. هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos یازدهم مهر با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود. با‌این‌حال، اچ‌تی‌سی پیش‌فروش هدست مذکور را از این هفته برای علاقه‌مندان آغاز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات