ال‌جی پشتیبانی از G-SYNC را در تلویزیون‌های OLED عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی برای توسعه‌ی هرچه بیشتر بازار خود در صنعت تلویزیون، وارد همکاری جدی با انویدیا شد و قابلیت G-SYNC آن‌ها را به محصولات خود افزود.
تبلیغات

ال‌جی در همکاری جدید با انویدیا، قابلیت G-SYNC را به مدل‌های ۲۰۱۹ تلویزیون‌های OLED خود اضافه کرد. از میان مدل‌های جدید می‌توان به 65/55E9 و 77/65/55C9 اشاره کرد. محصولات اولد ال‌جی قابلیت‌های بازسازی سریع رنگ را به‌ کاربر ارائه می‌کنند. برای حصول اطمینان از عالی بودن محصول نهایی،‌ کارایی این تلویزیون‌های با ابزارهای آزمایشی هماهنگ با انویدیا G-SYNC اندازه‌گیری شد. هدف از انجام آزمایش رسیدن به این نتیجه بود که تجربه‌ی بازی در محصولات ال‌جی با کمترین کاهش کیفیت انجام شود.

محصولات ال‌جی در بازار تلویزیون اولد در حال حاضر هم محبوبیت بالایی در میان کاربران و خصوصا گیمرها دارند. آن‌ها زمان پاسخگویی بسیار سریع و ورودی بدون لگ را به کاربر ارائه می‌کنند که از نیازهای اولیه و اساسی گیمرها محسوب می‌شود. با اضافه شدن قابلیت G-SYNC، محبوبیت تلویزیون‌های ال جی بیشتر هم خواهد شد. با قابلیت جدید می‌توان تجربه‌ی بازی‌های کامپیوتری عمیق‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت را محصولات پرچم‌دار 4K ال‌جی انتظار داشت. محصولات مذکور در ابعاد ۵۵ تا ۷۷ اینچ ارائه می‌شوند.

فناوری OLED مورد استفاده در محصولات ال‌جی، قابلیت نوردهی خودکار دارد که تجربه‌ای عمیق‌تر را از بازی‌های کامپیوتری برای کاربر ایجاد می‌کند. کنترل پیکسل قوی با دقت بالا، قابلیت دیگری این تلویزیون‌ها است که تصاویری بسیار نزدیک به واقعیت را ارائه می‌دهد. کنتراس بالا و بازساری رنگ بسیار قوی نیز به مجموعه‌ی مشخصات جذاب تلویزیون‌های ال‌جی اضافه می‌شود که در کنار مواردی همچون پاسخگویی بسیار سریع و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز، محصول کره‌ای را به تلویزیونی کم‌رقیب بدل خواهد کرد.

تأخیر (لگ) در دریافت ورودی تلویزیون اهمیت بالایی در دنیای گیمینگ دارد. درواقع این فاکتور می‌تواند برد یا باخت بازیکن را تعیین کند. در تلویزیون‌های ال‌جی با محتوای 1440p و نرخ ۱۲۰ هرتز، زمان تأخیر حداکثر به ۶ میلی‌ثانیه می‌رسد. در تنظیمات 4K و نرخ ۶۰ هرتز، آمار مذکور تا ۱۳ میلی‌ثانیه افزایش می‌یابد. چنین آمارهایی برای زمان تأخیر، به‌معنای تأخیر کمتر از یک فریم خواهد بود. درنتیجه شاید بتوان تلویزیون‌های ال‌جی را جزو بهترین انتخاب‌ها در بازار گیمینگ دانست.

جدیدترین محصولات ال‌جی در بازار تلویزیون‌های اولد، علاوه بر قابلیت‌های بالا پشتیبانی قوی از فرمت‌های HDR را هم به کاربر ارائه می‌کنند. فرمت‌های مذکور،‌ کیفیت تجربه‌ی بازی را بازهم برای گیمرها بهبود می‌بخشند. کاربران در تلویزیون‌های جدید می‌توانند بازی‌های اختصاصی را با فرمت HDR10 یا Dolby Vision بازی کنند. شایان ذکر است محتوای Full HD حداکثر تا ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌شود. قابلیت‌های مذکور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های HDMI 2.1 همچون ALLM, eARC و VRR به دست می‌آید.

ال جی G-SYNC

قابلیت‌های جدید با تمرکز بالا بر بهبود تجربه‌ی گیمینگ عرضه می‌شوند

ال‌جی برای بهبود هرچه بیشتر تجربه‌ی کاربران در زمان تماشای محتوای سریع یا بازی کردن، در تلویزیون‌های ۲۰۱۹ اولد خود از فرمت‌های صوتی سینمایی همچون Dolby Atmos و Dolby TrueHD هم پشتیبانی می‌کند. گیمرها با بهره‌گیری از این فرمت‌های حرفه‌ای صوتی احتمالاً تجربه‌ی صوتی بسیار نزدیک به طراحی اولیه‌ی توسعه‌دهنده‌ها را خواهند داشت. به‌علاوه مدل‌های جدید از قابلیت‌های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق هم بهره می‌برند تا صدای مجازی فراگیر 5.1 را به کاربر ارائه کنند.

سم کیم، معاون ارشد برنامه‌ریزی محصول در بخش تلویزیون شرکت Home Entertainment ال‌جی در توضیح محصولات جدید مبتنی بر G-SYNC می‌گوید:

همه می‌دانند که تلویزیون‌های مبتنی اولد ال‌جی محبوبیت بالایی در دنیای گیمرها دارند و ما متعهد هستیم که تجربه‌ی بازی را برای آن‌ها بهبود دهیم. ما با اضافه کردن Nvidia G-SYNC به محصولات جدید،‌ نشان دادیم که پشتیبانی از یکی از برترین برندهای سخت‌افزار بازی در جهان را برای هرچه بهتر کردن تجریه‌ی کاربر به خانواده‌ی محصولات خود اضافه می‌کنیم.

مت ووبلینگ مدیر بازاریابی جی‌فورس در انویدیا پیرامون همکاری جدید می‌گوید:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم که پشتیبانی از فناوری جدید را به تلویزیون‌های اولد سال ۲۰۱۹ ال‌جی اضافه می‌کنیم. همچنین پشتیبانی از HDMI Variable Refresh Rate هم برای پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 20 ارائه می‌شود. گیمرها قطعاً از تجربه‌ی گرافیکی نزدیک به واقعیت در تلویزیون‌های جدید شگفت‌زده خواهند شد. به‌علاوه بازی کردن جدیدترین عناوین بازی با پشتیبانی از فناوری اختصاصی رهگیری پرتو انویدیا، تجربه‌ی کاربری را به بهترین حالت خود می‌رساند.

درپایان شایان ذکر است پشتیبانی از G-SYNC در محصولات ۲۰۱۹ تلویزیون اولد ال‌جی به‌زودی در بازارهای متعدد دردسترس قرار خواهد گرفت. کاربران تنها با به‌روزرسانی فرمور تلویزیون‌های مدل ۲۰۱۹،‌ پشتیبانی از قابلیت مذکور را دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات