پادکست اول زومیت : معجزه کشاورزی مدرن در هلند

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هلند با وجود مساحتی که یک چهار هزارم آمریکا است، موفق شده تا عنوان دومین صادر کننده‌ی بزرگ محصولات کشاورزی را به خود اختصاص دهد؛ داستان موفقیت این کشور کوچک اروپایی در حوزه‌ی کشاورزی چیست؟
تبلیغات

هلند کشوری واقع در شمال‌غرب اروپا است که مساحت آن نزدیک به ۴۱ هزار کیلومتر مربع بوده و از این‌رو کشوری بسیار کوچک به شمار می‌رود. هلند که بیشتر به سرزمین لاله‌ها شهره است، سرزمینی پست دارد، بطوریکه تنها ۵۰ درصد از مساحت این کشور کوچک ارتفاعی بالاتر از یک متر از سطح آب داشته و ۱۷ درصد از سطح این کشور پایین‌تر از سطح آب قرار دارد؛ اغلب زمین‌های هلند که زیر سطح آب قرار گرفته، در نتیجه‌ی استراتژی خشک کردن آب به دست آمده است. 

با وجود کمبود زمین و همچنین تراکم بالای جمعیت ۱۷ میلیونی در این کشورهلندی‌ها موفق شده‌اند تا رکوردهای حیرت‌انگیزی از خود به جا بگذارند؛ هلند موفق شده تا نام خود را به‌عنوان دومین صادرکننده‌ی بزرگ محصولات کشاورزی مطرح کند؛ این در حالی است که آمریکا با برخورداری از ۹ میلیون کیلومتر مربع زمین زراعی، رتبه‌ی اول را از نظر صادرات به خود اختصاص داده است. 

برای آگاهی از اینکه هلند چه دستاوردهایی داشته و چه عاملی باعث شده تا با وجود مساحت کم به چنین موفقیت عظیمی دست یابد، با پادکست زومیت در خصوص معجزه‌ی کشاورزی در هلند همراه باشید.

نظرات خود را در خصوص این قسمت از پادکست زومیت با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پادکست زومیت را از پلتفرم‌های مختلف بشنوید

اپل پادکستگوگل پادکستاسپاتیفایشنوتو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات