بلندگو قابل‌حمل مایکروسافت در اسناد ثبت پتنت مشاهده شد

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
طبق اسناد پتنت مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد این شرکت بلندگوی قابل‌حملی را با برند سرفیس طراحی کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت با هدف بهبود جلسات کاری، طرح اولیه بلندگو و میکروفون قابل‌حملی را ارائه داده که به‌احتمال‌ زیاد، به‌زودی شکل‌و‌شمایل محصول نهایی را به‌خود خواهد گرفت. وب‌سایت ویندوزیونایتد به پتنت جدیدی دست پیدا کرده که بلندگو قابل‌حملی را در قد‌و‌قواره‌ی بلندگوی هوشمند گوگل هوم مینی به‌تصویر می‌کشد. نکته‌ی مهم این است که مایکروسافت در توضیحات پتنت خود به دستگاه گوگل اشاره می‌کند؛ اما متأسفانه درباره‌ی شیوه‌ی کارکرد دستگاه مذکور اطلاعاتی ارائه نشده است.

مالک چلابی، یکی‌ از خالقان دستگاه اشاره‌شده، عضوی از گروه مدیران ارشد تیم طراحی در قسمت دستگاه‌های مایکروسافت تیمز است. طبق گفته‌ی این عضو، دستگاه قابل‌حمل مایکروسافت برای اتاق‌های جلسه در نظر گرفته شده تا کیفیت برقراری ارتباط با افراد خارج از اتاق را بهبود ببخشد. 

پیش‌تر، مایکروسافت درن کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد ۲۰۱۸ نیز طرحی از اتاق‌های جلساتِ آینده را ارائه داده بود. حال با توجه‌ به پتنت اخیر، به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها با توسعه‌ی دستگاه‌های جدید با هدف استفاده در این اتاق‌ها، به‌واقع برای تحقق رؤیای گفته‌شده تلاش می‌کنند. 

با‌این‌حال، مالک چلابی تنها کسی نیست که در خلق این طرح اولیه دخیل بوده است؛ زیرا طبق اسامی موجود در فهرست‌ پتنت، داستین بران که تلاش‌های مایکروسافت برای خلق و توسعه‌ی سخت‌افزار‌ و تجارب آینده‌نگرانه را رهبری می‌کند، یکی‌ از خالقان دستگاه مذکور بوده است. 

بلندگو قابل حمل مایکروسافت

طبق تصاویر منتشر‌شده، به‌نظر می‌رسد قسمت بالایی دستگاه که شامل بلندگو و دکمه‌های قبول تماس، رد تماس، بی‌صدا و کم‌و‌زیاد صدا می‌شود، از پوشش پارچه‌ای تشکیل شده است. در‌ادامه‌ توضیح داده می‌شود که این دستگاه مربوط به مایکروسافت تیمز و اتاق‌های جلسات می‌شود؛ اما مشخص نیست درصورت عرضه‌ی عمومی، بلندگوی اشاره‌شده زیر برند سرفیس قرار خواهد گرفت یا نه. ظاهرا قسمت پایینی نیز از بخش جداشدنی تشکیل شده تا برای مواردی همچون شارژ استفاده شود.

همان‌طورکه احتمالا مطلع هستید، مایکروسافت ۱۰ مهر قصد دارد رویداد سخت‌افزاری سرفیس را در شهر نیویورک برگزار کند؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد رونمایی بلندگوی قابل‌حمل ردموندی‌ها را در رویداد ماه آینده شاهد باشیم. طبق شایعات و گمانه‌زنی‌ها، مایکروسافت سرفیس جدیدی با پردازنده‌ی AMD و سرفیسی با معماری آرم و نسل جدیدی از سرفیس پرو با درگاه USB-C را معرفی خواهد کرد؛ اما ازآنجاکه اهالی ردموند همواره در رازداری پیش‌ از مراسم‌هایشان عملکرد خوبی داشتند، ممکن است مانند قبل با معرفی دستگاه‌های جدید، باردیگر طرفداران مایکروسافت شگفت‌زده شوند. 

براساس گمانه‌زنی‌ها، احتمال معرفی دستگاه تاشو مایکروسافت با دو صفحه‌نمایش مجزا در رویداد ماه آینده وجود دارد؛ دستگاهی که بیش‌ از دو سال در دست ساخت قرار دارد و با هدف خلق فرم‌فکتوری جدید بین تبلت و لپ‌تاپ با نسخه‌ی جدید ویندوز موسوم‌ به ویندوز Core OS معرفی خواهد شد. 

شما درباره‌ی محصولات جدید مایکروسافت چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه خود را در‌ این‌ باره با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات