شارپ تلویزیون LCD مجهز به فناوری 5G با رزولوشن 8K معرفی می‌کند

یک‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
شارپ قصد دارد در نمایشگاه IFA که هفته‌ی آینده برگزار می‌شود، دو تلویزیون LCD با رزولوشن 8K معرفی کند که یکی از آن‌ها به فناوری 5G مجهز خواهد بود.
تبلیغات

شارپ که اولین تولیدکننده‌ی تلویزیون Ultra HD با رزولوشن ۴۳۲۰ × ۷۶۸۰ به حساب می‌آید، قصد دارد همچنان در بازار تلویزیون‌های 8K پیشرو باقی بماند. شرکت ژاپنی قرار است در نمایشگاه IFA که به‌زودی آغاز خواهد شد، از دستگاه‌های جدید خود با رزولوشن 8K پرده بردارد. دو دستگاه مذکور، یکی بزرگ‌ترین نمایشگر کریستال مایع (LCD) و دیگری تلویزیونی با رزولوشن 8K و مودم 5G داخلی است.

جدیدترین تلویزیون LCD ساخت شارپ، اندازه‌ای برابر با ۱۲۰ اینچ دارد و تنها نمایشگر LCD موجود در جهان است که در این ابعاد عرضه می‌شود. شارپ اطلاعاتی در مورد نرخ بازسازی تصویر و بیشینه‌ی روشنایی این تلویزیون 8K غول‌پیکر منتشر نکرده؛ اما می‌دانیم که نسل دوم تلویزیون‌های Ultra HD و 8K شارپ از نرخ بازسازی تصویر ۱۰۰ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌بردند و روشنایی تصویر آن‌ها در حالت نمایش محتوای SDR برابر با ۴۰۰ نیت و برای محتوای HDR تا ۱۰۰۰ نیت بوده است. البته باید دید، امکان اختصاص ویژگی‌های مشابه به این دستگاه از لحاظ فرایند تولید و کشش بازار وجود داشته است یا خیر.

the wall

نمایشگر ماژولار سامسونگ با نام وال که از نوع Micro LED بوده و ابعاد آن تا ۲۹۲ اینچ قابل افزایش است

دستگاه 8K جذاب دیگری که شارپ قصد رونمایی آن در IFA را دارد، نمایشگری با مودم داخلی 5G است. این نمایشگر به‌طور خاص برای موزه‌ها و مدارس طراحی شده است. تجهیز این نمایشگر به 5G این امکان را ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان بتوانند از راه دور با کیفیت بسیار بالا از موزه و آثار هنری موجود در آن بازدید کنند.

در واقع، شارپ تصمیم دارد اکوسیستمی بر پایه‌ی رزولوشن 8K و سرعت اتصال 5G ایجاد کند که در آن تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیت به شبکه‌ی 5G ارسال شوند تا به دست مصرف‌کننده برسند یا در اینترنت بارگذاری شوند. برای مثال، یک دوربین فیلم‌برداری مجهز به مودم 5G می‌تواند بدون نیاز به گوشی هوشمند، ویدیوی 8K و HDR خود را در اینترنت به نمایش عموم بگذارد. با درنظرگرفتن این موضوع که استریم ویدیوی 8K با طیف رنگ فوق‌گسترده به پهنای باندی بالغ بر ۵۱۲ گیگابیت‌برثانیه نیاز دارد، وجود فناوری 5G برای چنین ارسال تصویری کاملاً ضروری است؛ اما نباید فراموش کرد که برای لذت‌بردن از تماشای چنین محتوایی، لازم است کاربر نیز سرعت اینترنت بالایی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات