ضرر ۵.۲ میلیارد دلاری اوبر در سه‌ماهه دوم سال جاری

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سه‌ماهه گذشته اوبر از ضرر ۵.۲ میلیارد دلاری این شرکت خبر می‌دهد. با انتشار این گزارش، دوباره ابهاماتی پیرامون چشم‌انداز آتی این شرکت مطرح شده است.
تبلیغات

اوبر در گزارش سه‌ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۱۹ اعلام کرد ۵.۲ میلیارد دلار ضرر کرده است و این ضرر، بزرگ‌ترین ضرر این شرکت از سال ۲۰۱۷ تاکنون بوده است. اوبر همچنان در حال از سر گذراندن کندترین روند رشد خود نیز هست. این دو اتفاق ناخوشایند مجدداً موجب به وجود آمدن ابهاماتی درباره چشم‌انداز این پلتفرم آنلاین شده است. قبل از این نیز اوبر ضرری ۳.۹ میلیارد دلاری را تجربه کرده بود که ناشی از پرداخت جبران سهام به کارمندان پس از عرضه عمومی سهامش بود. پیش‌بینی دارا خسروشاهی مدیرعامل این شرکت این است که ضررها تا دو سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد. وی افزود نکات مثبت بسیاری در روند رشد ما وجود دارد از قبیل اینکه میزان پولی که از سفرها و تحویل کالاها قبل از پرداخت کمیسیون به راننده‌ها به دست می‌آوریم نسبت به سال گذشته ۳۱درصد افزایش یافته است. خسروشاهی همچنین عنوان کرد: «در ماه ژوئیه برای نخستین بار اوبر ۱۰۰ میلیون کاربر جدید را در طی یک ماه به خود جذب کرده است و در حال تبدیل‌شدن به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی هر روزه شهروندان شهرهای مختلف جهان است».

نتایج گزارش‌های مالی اما بر اوبر سایه انداخته است. شرکتی که روند رشدش زمانی مانند پرتاب موشک بود و سرویس‌های حمل‌ونقل سنتی را شکست داد و وارد بازارهای سراسر جهان شد پیش‌بینی می‌شود امسال ارزشش به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار بالغ شود.

دارا خسروشاهی

دارا خسروشاهی اکنون در حال کار روی کم‌کردن هزینه‌ها و تغییر مدیران است. در ماه ژوئیه او دو مدیر اجرایی – مدیر ارشد عملیات و مدیر ارشد بازاریابی- را برکنار کرد. در ماه گذشته نیز یک‌سوم کارمندان بخش بازاریابی را که حدود 400 نفر می‌شدند، کنار گذاشت. خسروشاهی علت این برکناری‌ها را سرعت بخشیدن به روند تصمیم‌گیری تیم عنوان کرده است. او می‌گوید پس از عرضه عمومی سهام تمایل دارد وقت بیشتری را درون سازمان بگذراند و از انجام دقیق و درست کارها مطمئن شود. او می‌گوید محیط همچنان در حال رقابتی‌تر شدن است. مخصوصاً برای بخش تحویل غذا، لذا اوبر قصد دارد سرمایه‌گذاری عظیمی در این بخش انجام دهد.

اوبر که قصد دارد در کسب‌و‌کار حمل‌ونقل ازنظر گستردگی ارائه خدمات، به مجموعه‌ای مانند آمازون تبدیل شود، در حال سرمایه‌گذاری روی صنعت خودروهای خودران، توسعه دوچرخه‌ها و اسکوترهای شهری و گسترش بخش تحویل کالا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات