Dex امکان اتصال گلکسی نوت 10 به تمام کامپیوترها را فراهم می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی جدید سامسونگ دکس امکان اتصال گلکسی نوت ۱۰ با کابل USB به تمام کامپیوتر‌های ویندوزی و مک را فراهم می‌کند.
تبلیغات

ساعاتی پیش سامسونگ طی رویدادی اختصاصی در نیویورک، نسل جدید گوشی‌ محبوب گلکسی نوت را معرفی کرد. گلکسی نوت ۱۰ در دو نسخه‌ی عادی و پلاس با قابلیت‌های متعددی اعم از پردازنده‌ی جدید و توانمند اکسینوس ۹۸۲۵، نمایشگر Super AMOLED با حاشیه‌های بسیار اندک، دوربین ‌چهارگانه، باتری حجیم و قلم اس‌پن بهبود‌یافته به بازار عرضه خواهد شد تا باری دیگر خود را به‌عنوان یکی از بهترین محصولات دنیای موبایل معرفی کند. 

اما یکی از جوانب جذاب گوشی جدید سامسونگ، نسخه‌ی جدید و بهبود‌یافته‌ی دکس (Dex)‌ است که اکنون قابلیت‌ها و راحتی بسیاری بیشتری را برای کاربران به‌ ارمغان می‌آورد. سال ۲۰۱۷ سامسونگ برای اولین‌بار از سرویس دکس رونمایی کرد که کاربران با تهیه‌ی استند مخصوص سامسونگ و اتصال گوشی به نمایشگر، محیطی مانند کامپیوتر‌های شخصی را تجربه می‌کردند. حال سامسونگ پا را از این نیز فراتر گذاشته و برای افزایش قابلیت‌های محیط دکس و جلب بیشتر کاربران، امکان اتصال مستقیم گوشی به کامپیوتر (ویندوزی یا مک) از محیط دکس را فراهم کرده است.

سامسونگ دکس dex

در گلکسی نوت ۱۰ تنها کافی است گوشی را با کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید تا بلافاصله پنجره‌ی دکس باز شود. بدین ترتیب نیازی نیست برای استفاده از دکس، مانند گذشته اتصال کامپیوتر خود از نمایشگر را قطع کنید.

حالت جدید دکس، در واقع امکان استفاده از سیستم‌‌عاملی مجازی را در کنار ویندوز به کاربران می‌بخشد. به‌گفته‌ی سامسونگ، استفاده از دکس در حالت جدید تفاوتی از لحاظ راحتی و عملکرد با گذشته ندارد و ویندوز به‌خوبی قابلیت مدیریت آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پنجره‌ی بازشده نیز قابلیت تغییر به ابعاد مورد نظر کاربران را دارد.

سامسونگ دکس dex

در حالت جدید دکس، انتقال محتوا بین گوشی و کامپیوتر به‌سادگی انجام می‌شود و کاربران تنها با کشیدن و رها کردن محتوای مورد نظر خود (همانند پنجره‌های عادی ویندوز) امکان انتقال محتوا را خواهند داشت. همچنین قابلیت باز کردن اپلیکیشن‌های نوت 10 از طریق این پنجره در دسترس است. دریافت اعلانیه‌ها، پاسخ به مکالمات، دسترس به تصاویر و ارسال پیام متنی، برخی از امکانات دکس خواهد بود تا کاربران به‌راحتی قادر به کنترل گوشی هوشمند در کنار استفاده از کامپیوتر و امور کاری خود باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات