مایکروسافت و سامسونگ در راستای نزدیک کردن ویندوز و اندروید همکاری می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از جمله موارد جالبی که شب گذشته در کنفرانس رونمایی از گلکسی نوت ۱۰ جلب نظر کرد، همکاری مایکروسافت و سامسونگ در کنار حضور ساتیا نادلا در این مراسم بود.
تبلیغات

شب گذشته سامسونگ در جریان رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید خود با نام گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس، از همکاری نزدیک‌تر با مایکروسافت خبر داد. دو شرکت بزرگ دنیای فناوری در نظر دارند تا با این همکاری و توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای اندروید، فاصله‌ی بین کامپیوترهای شخصی ویندوزی و گوشی‌های هوشمند را کاهش دهند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت با حضور روی سن اعلام کرد که این همکاری فصل جدیدی در همکاری نزدیک این دو شرکت برای افزایش بهره‌وری و کاهش خلاء موجود بین گجت‌های موبایل نظیر گوشی‌های هوشمند و پی‌سی‌ها است. 

نمود همکاری این دو شرکت شب گذشته در گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ بیش‌ازپیش روشن شد؛ سامسونگ دیشب اعلام کرد که اپلکیشن Your Phone مایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض روی گلکسی نوت ۱۰ قرار خواهد گرفت. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند پیام‌های متنی دریافت‌شده، اعلانیه‌ها و حتی تمام نمایشگر خود را در پی‌سی مشاهده کنند. همچنین سامسونگ در گلکسی نوت 10 امکان همگام‌سازی با وان‌درایو را از درون اپلکیشن گالری امکان‌پذیر ساخته است؛ از این‌رو کاربران می‌توانند تصاویر را به‌صورت مستقیم از درون اپلیکیشن گالری در فضای ابری ذخیره‌سازی مایکروسافت آپلود کنند. 

از دیگر امکاناتی که با حضور شیلپا رانگاناتان از مایکروسافت روی صحنه اعلام شد، امکان اشتراک‌گذاری تماس‌های دریافتی و همچنین تماس‌های برقرار شده روی پی‌سی بود. این ویژگی تا اواخر سال جاری میلادی برای کاربران از طریق اپلیکیشن Your Phone فراهم خواهد شد. 

سامسونگ ویژگی‌های جدیدی از اینترفیس DeX را نیز طی این مراسم معرفی کرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، با تغییرات اعمال‌شده در صورتی که کاربران، گلکسی نوت ۱۰ را به پی‌سی ویندوزی خود متصل کنند، پنجره‌ای شامل تمام اپلیکیشن‌های گوشی برای کاربر نمایش داده می‌شود که در دسترس هستند. 

همچنین مایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض شماری از اپلیکیشن‌های خود را همراه‌با گلکسی نوت ۱۰ راهی بازار می‌کند. از جمله‌ی این اپلیکیشن‌ها باید به ورد، اکسل، پاورپوینت و آتلوک اشاره کرد. اولین‌بار در گلکسی اس ۶ بود که شماری از  اپلیکیشن‌های ویندوزی در گوشی‌های سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض قرار گرفتند. البته مایکروسافت نسخه‌ای از گلکسی اس ۸ را نیز در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند. 

حال مایکروسافت اعلام کرده که گلکسی نوت 10 را نیز در فروشگاه‌های خود به همراه اپلیکیشن‌های مورد نظر به فروش خواهد رساند. نسخه‌ای از گلکسی نوت ۱۰ پلاس که در فروشگاه‌های مایکروسافت به فروش خواهد رسید، با اعتبار ۱۵۰ دلاری سامسونگ و همچنین حساب کاربری پریمیوم اسپاتیفای به مدت ۶ ماه همراه خواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرد که نسخه‌ای به‌روزشده از رابط کاربری را برای تبلت‌ها نیز توسعه می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به آتلوک برای اندروید و همچنین اپلیکیشن جدید آتلوک برای پوشیدنی‌های سری گلکسی سامسونگ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات