شماره‌گذاری پراید از سال آینده متوقف خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که از سال ۹۹ شماره‌گذاری خودروی سواری پراید متوقف می‌شود.
تبلیغات

حتماً به یاد دارید که سایپا سال‌های زیادی قصد داشت تا خودروی محبوب پراید را بازنشسته کند ولی هر بار به دلایلی این طرح لغو می‌شد. هر بار شنیده‌ایم یا در رسانه‌ها خوانده‌ایم که سایپا قصد جایگزینی پراید را دارد یا پلیس راهنمایی و رانندگی از توقف شماره‌گذاری این خودرو صحبت می‌کند. حالا پس از مدتی سکوت نسبت به این موضوع، باز هم توقف شماره‌گذاری پراید به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است. سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این‌باره گفت: «در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.»

پراید Pride

هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی کافی ندارد، اظهار کرد:

ما گزارشاتی را به شکل مکتوب و همراه‌با مستندات به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم و به‌صورت حضوری هم جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ است، از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.

هادیان‌فر با بیان اینکه امیدوار است ایمنی خودروهای کشور افزایش پیدا کند و خودروهای ایمن‌تر جایگزین چرخه‌ی تولید شود، گفت:

به کسانی هم از سواری پراید استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم که بیشتر موارد و نکات ایمنی را به‌خصوص هنگام رانندگی در جاده‌ها رعایت کنند.
جرایم رانندگی     جریمه رانندگی

هر ساله تعداد بسیار زیادی از جمعیت کشور در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که از جمله دلایل اصلی آن می‌توان به پایین بودن سطح ایمنی خودروها، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت زیاد، سبقت غیرمجاز و استاندارد نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اشاره کرد. امیدواریم که خودروسازان، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر نهادهای دست‌اندرکار بتوانند در آینده با تدابیر خود، آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را کاهش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات