موسسه UBS: آیفون و آیپد تاشدنی احتمالا سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی UBS ادعا می‌‌کند که اپل قصد دارد آیفون تاشدنی خود را به‌همراه آیپد تاشدنی در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند.
تبلیغات

شرکت خدمات مالی و بانکداری UBS ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها با جدیت و به‌صورت پیوسته روی توسعه‌ی فناوری‌‌های مورد نیاز برای تولید دستگاه‌های تاشدنی کار می‌کنند.

براساس اعلام UBS، اپل در حال توسعه‌ی گوشی آیفون تاشدنی است ولی احتمالا ابتدا آیپد تاشدنی خود را به بازار معرفی خواهند کرد. احتمال معرفی نخستین دستگاه تاشدنی اپل در سال ۲۰۲۱، بیشتر از احتمال رونمایی از چنین دستگاهی در سال ۲۰۲۰ است. 

گلکسی فولد / Galaxy Fold

CNBC در آخرین گزارش خود اعلام کرد: 

UBS معتقد است سامسونگ حق مالکیت معنوی فناوری‌‌های مربوط به توسعه‌ی نمایشگر تاشدنی و دستگاه‌های تاشدنی را در دست دارد، در نتیجه انتظار می‌رود غول فناوری کره‌ای به‌عنوان یک تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند تسلط خوبی بر بازار دستگاه‌های تاشدنی در دست داشته باشد. 

از سوی دیگر اپل نیز سخت روی توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با دستگاه‌های تاشدنی کار می‌کند. درنتیجه مؤسسه‌ی UBS ادعا می‌‌کند که سال آینده شاهد معرفی نخستین دستگاه تاشدنی کوپرتینویی‌ها خواهیم بود، هرچند این مؤسسه معرفی چنین دستگاهی در سال ۲۰۲۱ را محتمل‌تر می‌داند.

جای تعجب ندارد، ولی قیمت یکی از پارامترهای مهمی است که کاربران در هنگام خرید بدان توجه می‌‌کنند و می‌تواند یکی از موانع خرید دستگاهی برای برخی کاربران باشد. درنتیجه قیمت ۲۰۰۰ دلاری برای گلکسی فولد که دستگاهی بی‌مسئله هم نیست، رقم بالایی محسوب می‌شود.

قیمت، یکی از مولفه‌های کلیدی کاربران در خرید دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود. تحلیلگران UBS در یادداشتی به سرمایه‌گذاران به این موضوع اشاره کردند که کاربران تمایل دارند میانگین تفاوت قیمت یک دستگاه پریمیوم و معمولی رقمی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشد تا بتوانند راحت‌تر آن را خریداری کنند.

UBS در ادامه اضافه کرد که براساس نظرسنجی انجام‌شده، برای کاربران اپل میانگین تفاوت قیمت دستگاه پریمیوم و معمولی رقمی درحدود ۶۰۰ دلار یا کمی بیشتر نیز پذیرفته شده است و این مسئله در مورد گوشی‌های هوشمند تاشدنی نیز صدق خواهد کرد. 

UBS در ادامه اضافه کرد که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید به‌سمت توسعه‌ی دستگاه‌های تاشدنی با قیمت پایین‌تر حرکت کنند تا چنین دستگاه‌هایی بتوانند در بازار به‌خوبی به‌فروش برسند. 

گلکسی فولد / Galaxy Fold

مؤسسه‌ی UBS معتقد است که حدود یک سوم کاربران استقبال خوبی از گوشی‌های هوشمند تاشدنی نشان می‌دهند و برای آن‌ها چنین دستگاه‌هایی از جذابیت برخوردار هستند. به‌نظر می‌رسد تقاضای چنین محصولاتی در بازار چین خوب باشد. تاکنون کوپرتینویی‌ها پتنت‌های مختلفی برای دستگاه‌های تاشدنی به‌ ثبت رسانده‌اند و همین مسئله، توجه خاص اپل را به دستگاه‌های تاشدنی نشان می‌دهد که در حال کار کردن روی این حوزه نیز است.

تصاویر مفهومی از آیفون تاشدنی و آیپد تاشدنی پیش‌تر منتشر شده است. مطمئنا اپل قصد دارد در توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با دستگاه‌های تاشدنی خود دقیق‌تر از سامسونگ پیش برود. کره‌ای‌ها تجربه‌ی موفقی در معرفی گلکسی فولد نداشتند و احتمالا اپل تمایلی به تجربه‌ی چنین موردی ندارد. 

اول اسفندماه، گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ معرفی شد. پس از عرضه‌ی دستگاه، به‌فاصله‌ی کمتر از ۴۸ ساعت، نمایشگر برخی از نمونه‌های گلکسی فولد، دچار مشکل شد. سامسونگ خیلی سریع عرضه‌‌ی گلکسی فولد را تا مدت نامعلومی به‌تعویق انداخت و اعلام کرد درصدد رفع مشکل است. اواسط تیرماه گفته شد که سامسونگ بازنگری در طراحی گلکسی فولد را به‌ پایان رسانده است. درنهایت اوایل مردادماه کره‌ای‌ها  از اصلاحات ساختاری گلکسی فولد رونمایی کردند و انتظار می‌رود گلکسی فولد اواسط مهرماه به بازار عرضه شود. باید منتظر باشیم و ببینم اصلاحات تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده و آیا ممکن است دستگاه جدید نیز با مشکلات جدیدی رو‌به‌رو شود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات