پیشتازی گوشی‌های سامسونگ در سرعت دانلود؛ اپل و هواوی در رده‌های بعدی

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرعت اینترنت گوشی‌های سامسونگ در ۳۷ درصد از کشورهای دنیا بیشتر از گوشی‌های اپل و هواوی است.
تبلیغات

در زمانی‌که فناوری 5G در حال گسترش است، 4G LTE پس از سال‌های سال، هنوز هم رایج است؛ برند گوشی‌ شما هرچه که باشد، احتمالا ارتباط مناسب و معقولی را روی شبکه‌ی 4G تجربه خواهید کرد. با این حال، بنا به گزارش جدید اوپن‌سیگنال (OpenSignal)، تلفن همراه شما ممکن است سرعت دانلود بیشتری از آنچه فکر می‌کنید داشته باشد.

گزارش موردنظر اشاره می‌کند که کاربران سامسونگ با شکست کاربران اپل، بهترین سرعت دانلود را در ۳۷ درصد کشورها تجربه می‌کنند؛ سرعت گوشی‌های اپل در ۱۷.۵ درصد از کشورها بیشتر از سامسونگ است و در دیگر کشورها، گوشی‌های دیگر سرعت بهتری نسبت به سامسونگ، اپل و هواوی دارند.

از لحاظ سرعت واقعی در ایالات متحده، سرعت گوشی‌های سامسونگ ۸.۲ مگابیت‌بر‌ثانیه بیشتر از سرعت متوسط آیفون است. این فاصله واقعا زیاد است ولی نه به اندازه‌ی نروژ؛ در این کشور کاربران سامسونگ، ۱۲ مگابیت‌بر‌ثانیه سرعت بیشتری نسبت به کاربران هواوی و فاصله‌ی زیاد ۱۴ مگابیت‌برثانیه‌ای نسبت به کاربران آیفون دارند. خبر خوب برای کاربران آیفون این است که در تایوان و امارات سرعت دانلود آیفون، ۱۴.۷ مگابیت‌برثانیه بیشتر از سامسونگ است.

سرعت دانلود

البته نام برند تنها عاملی نیست که قدرت ارتباط گوشی‌ها را تعیین می‌کند. گوشی‌های بالارده معمولا فناوری شبکه بهتری دارند و در نتیجه سرعت دانلود بیشتری خواهند داشت. گوشی‌های بالارده در حدود ۲۵ کشور دنیا، سرعتی دوبرابر گوشی‌های پایین‌رده داشتند. در تایلند این گوشی‌ها ۴.۳ و در کانادا ۲.۹ برابر سریع‌تر از گوشی‌های پایین‌رده بودند. گوشی‌های بالارده اغلب می‌توانند به باندهای فرکانسی و رادیویی بیشتری متصل شوند.

تولیدکنندگان مختلف با تأمین‌کنندگان مختلفی برای تهیه مودم همکاری می‌کنند. تولیدکنندگان اندروید معمولا از مودم‌های کوالکام استفاده می‌کنند؛ در حالی که در چند سال گذشته، هواوی از مودم‌های ساخت خودش و اپل از مودم‌های اینتل در گوشی‌های‌ خود استفاده کرده‌اند. اپل در آینده از مودم‌های کوالکام استفاده خواهد کرد؛ انتظار می‌رود که این شرکت بالاخره به سمت مودم‌های ساخت خودش برود.

گزارش اوپن‌سیگنال شامل ۲۳،۳۵۲،۹۰۸ دستگاه از ۴۰ کشور جهان است؛ دستگاه‌های شرکت‌کننده در این گزارش به سه بخش پایین‌رده، میان‌رده و بالارده تقسیم‌بندی شده‌اند. نکته‌ی شگفت‌انگیز آن است که هرکدام از تولیدکننده‌های برتر تلفن همراه، در یک بخش عملکردی سریع‌تر نسبت به سایرین داشتند. گوشی‌های سامسونگ میان گوشی‌های بالارده سریع‌تر بودند؛ در حالی‌که کاربران آیفون در میان‌رده و هواوی در بین کاربران پایین‌رده سرعت بیشتری تجربه کرده‌اند.

این نتایج ممکن است در چند سال آینده به‌طور چشمگیری تغییر کند. با ورود به دوران فناوری 5G، شرکت‌های خاصی مانند کوالکام تلاش می‌کنند تا به بازیگران  اصلی صنعت مودم تبدیل شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات