اپل به افزایش سرمایه‌گذاری خود روی واحد تحقیق‌ و‌ توسعه ادامه می‌دهد

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با افزایش سرمایه‌گذاری روی واحد تحقیق‌و‌توسعه، ۷.۹ درصد از درآمد سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ را به این بخش اختصاص داده است.
تبلیغات

طبق گزارش وب‌سایت CNBC، اپل به رشد سرمایه‌گذاری‌های خود در واحد تحقیق‌و‌توسعه در آینده ادامه خواهد داد. در گزارش مالی اپل از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹، ثبت رکورد جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در بخش‌های مرتبط‌ با تحقیق‌و‌توسعه را شاهد بودیم. در این فصل مالی، اهالی کوپرتینو ۴.۲ میلیارد دلار از درآمد خود را فقط برای تحقیق‌و‌توسعه اختصاص داده بودند که این عدد بیشترین میزان سرمایه‌گذاری اپل روی واحد تحقیق‌و‌توسعه در یک فصل مالی است. به‌ بیان دیگر، اپل ۷.۹ درصد از درآمد کلی خود را به این کار اختصاص داده است.

براساس گزارش CNBC، از سال ۲۰۰۳ تاکنون این میزان بیشترین سرمایه‌گذاری اپل در بخش تحقیق‌وتوسعه بوده است که اهمیت آن را برای سران کوپرتینویی‌ها نشان می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌ها، سرمایه‌گذاری در این حوزه تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۶ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است:

افزایش سرمایه‌گذاری‌های روی واحد تحقیق‌و‌توسعه از آنجایی نشئت می‌گیرد که ماشین‌ پول‌ساز اپل، یعنی آیفون با کاهش فروش مواجه شده است. درآمد حاصل‌ از فروش آیفون در مقایسه با مدت‌ مشابه سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی را تجربه می‌کند؛ بنابراین، اپل روی هسته‌ی فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که احتمالا در دستگاه‌های آتی استفاده خواهند شد.

درحالی‌که کوپرتینو‌نشین‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی توانستند رکورد جدیدی در سرمایه‌گذاری درون‌‌سازمانی ثبت کنند؛ اما همچنان در مقایسه‌ با دیگر شرکت‌های فناوری، سرمایه‌گذاری‌شان در رده‌ی پایین‌تری قرار دارد. شایان ذکر است در فصل مالی مذکور، مایکروسافت ۱۳.۴ درصد و گوگل ۱۵.۷ درصد از درآمد خود را به تحقیق‌و‌توسعه اختصاص دادند.

در جلسه‌ی مالی اپل، لوکا مائستری، مدیر ارشد بخش مالی شرکت، درباره‌ی افزایش مقدار سرمایه‌گذاری‌ها روی واحد تحقیق‌و‌توسعه چنین گفت:

ما به‌دنبال بهبود تجربه‌ی کاربری و ایجاد تمایز در محصولات و سرویس‌هایمان [برای عملکرد بهتر] در بازار هستیم؛ بنابراین، به‌ این کار ادامه خواهیم داد. انواع مختلفی از سرمایه‌گذاری وجود دارد که البته [نوع مذکور] برای ما بسیاری استراتژیک خواهد بود؛ زیرا تأثیر آن در بلندمدت مشخص می‌شود. 

مشخص نیست سرمایه‌گذاری اپل روی این واحد بیشتر در چه بخشی متمرکز است؛ اما مسلما برخی از آن‌ها به محصولات فعلی و برخی دیگر به پروژه‌های آتی اهالی کوپرتینو مرتبط می‌شود؛ پروژه‌هایی مانند تایتان که به هدست واقعیت افزوده اشاره می‌کند. افزون‌بر سرمایه‌گذاری‌های داخلی، اپل روی خرید‌های برون‌سازمانی نیز تمرکز کرده است تا بتواند از فناوری‌های اصلی استفاده‌شده در گجت‌های روزمره بیشترین بهره را ببرد. گفتنی است اپل با خرید بخش مودم‌های اینتل یکی‌ از مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌ی فناوری در هفته‌های گذشته را رقم زده بود. 

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در‌ این‌ باره می‌گوید: 

ما این اتفاق را به چشمِ فرصتی عالی برای همکاری با برخی از استعداد‌های ناب در این حوزه می‌بینیم؛ فرصتی که بتوانیم حوزه‌ی کاری خود را گسترش دهیم و پتنت‌های مربوط‌ به فناوری‌های بی‌سیم را به بیش‌ از ۱۷ هزار پتنت افزایش دهیم. بدین‌ترتیب، می‌توانیم توسعه‌ی محصولات آتی خود را تسریع ببخشیم و استراتژی‌های بلند‌مدت خود برای مالکیت و کنترل روی فناوری‌های اصلی استفاده‌شده در پشت‌صحنه‌ی محصولاتمان را بیش‌از‌پیش جلو ببریم.

شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی این موضوع چه فکر می‌کنید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات