امکان استفاده از سرورهای شخصی در مایکروسافت آژور فراهم شد

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس جدید آژور سرورهای فیزیکی کاملا اختصاصی دراختیار کاربران قرار می‌دهد که از یک یا چند دستگاه مجازی آژور میزبانی می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت پیش‌نمایشی از سرویس ابری جدید خود را منتشر کرده است که این امکان را به مشتریان می‌دهد دستگاه‌های مجازی خود را روی سرویس‌های فیزیکی تک‌کاربره (Single-tenant Physical Services) اجرا کنند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، میزبان اختصاصی آژور (Azure Dedicated Host) برای مشاغلی مفید خواهد بود که نمی‌خواهند منابع برخی از دستگاه‌های مجازی‌شان را روی سرورهایی به‌اشتراک بگذارند که افراد دیگر هم به آن‌ها دسترسی دارند. همچنین، آن‌ها می‌توانند با استفاده از سرویس جدید مایکروسافت کنترل کامل همه‌ی کارهایی را به‌دست بگیرند که در دستگاه‌هایشان اجرا می‌کنند.

درحال‌حاضر، آژور اندازه‌های مختلفی برای دو نوع از دستگاه‌های بسیار بزرگ مجازی خود در نظر گرفته است. این دستگاه‌ها هنوزهم موجود هستند؛ اما انعطاف‌پذیری هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه‌ی انعطاف‌پذیری میزبان جدید مایکروسافت نیستند. وب‌سرویس آمازون (AWS) و گوگل‌کلاد (Google Cloud)، بزرگ‌ترین رقبای مایکروسافت درزمینه‌ی محاسبات ابری، در گذشته محصولات مشابهی منتشر کرده بودند. Dedicated Hosts سرویس میزبانی اختصاصی AWS و «نود‌های تک‌کاربره» نیز سرویس ویژه‌ی گوگل‌کلاد است که عملکردی مشابه محصول جدید مایکروسافت دارند.

میزبان اختصاصی آژور / Azure Dedicated Host

میزبان اختصاصی آژور پس از قرارگرفتن دراختیار کاربران، از دستگاه‌های مجازی تحت سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس و SQL Server پشتیبانی خواهد کرد و قیمت‌ آن براساس هر میزبان تعیین خواهد شد. این قیمت‌گذاری به تعداد دستگاه‌های مجازی که مشتریان روی هر سرویس اجرا می‌کنند،  ربطی ندارد. درحال‌حاضر، کاربران می‌توانند از دستگاه‌هایی با حداکثر ۴۸ هسته‌ی فیزیکی با قیمت ۴.۰۲۹ دلار برای هر ساعت استفاده کنند.

مایکروسافت برای پردازش سرورهای خصوصی خود از دو پردازنده‌ی متفاوت استفاده می‌کند:

  • پردازنده‌ی نوع اول مبتنی‌بر Intel Xeon E5-2673 v4 با سرعت ۲.۳ گیگاهرتز است و از حداکثر سرعت کلاک ۳.۵ گیگاهرتز بهره می‌برد؛
  • پردازنده‌ی نوع دوم از Intel Xeon Platinum 8168 با سرعت کلاک تک‌هسته‌ای حداکثر ۳.۷ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

شایان ذکر است حافظه‌ی هر دو نوع پردازنده از ۱۴۴ تا ۴۴۸ گیگابایت متغیر است. به‌گفته‌ی مایکروسافت، میزبان‌های اختصاصی جدید این فرصت را به مشاغل مختلف می‌دهند تا به‌خوبی شرایط موردنیاز برای حفظ امنیت فیزیکی و یکپارچگی داده‌ها و رعایت فرایندهای نظارتی را برآورده سازند. علاوه‌براین، مشتریان این امکان را خواهند داشت که در فضای ویژه‌ی آژور، میزبان‌های اختصاصی خود را به‌صورت گروه‌های بزرگ‌تری از میزبان‌ها دسته‌بندی کنند. استفاده از این ویژگی به آن معنی است که کاربران می‌توانند خوشه‌هایی از سرورهای فیزیکی اختصاصی خود را درون مرکز داده‌ای آژور ایجاد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات