فروش لکسوس در ماه گذشته از مرسدس بنز و بی ام و پیشی گرفت

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
با افزایش اقبال مشتریان آمریکایی به خرید محصولات شاسی‌بلند، میزان فروش لکسوس در ماه گذشته از بی‌ام‌و و مرسدس بنز پیشی گرفت.
تبلیغات

لکسوس امسال عملکرد خوبی در ایالات متحده دارد و میزان فروش آن از ماه ژانویه تاکنون به‌طور مداوم در حال رشد است. از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه ژوئیه، بی‌ام‌و بیشترین میزان خودرو را در بازار ایالات متحده فروخته بود؛ اما برند خودروساز ژاپنی و زیرمجموعه‌ی لوکس تویوتا هم‌اکنون از رقیب آلمانی خود پیشی گرفته است. بی‌ام‌و هنوز هم عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی خودروهای لوکس آمریکا در سال ۲۰۱۹ را دراختیار دارد، اما فاصله‌‌ی فروش این شرکت نسبت به رقبای اصلی کاهش یافته است. طی ماه گذشته، لکسوس پیشتاز فروش در ایالات متحده بود و ۲۵،۰۲۵ دستگاه فروخت و بی‌ام‌و و مرسدس بنز را هم پشت سر گذاشت.

bmw / بی ام و

به نظر می‌رسد که مدل جدید لکسوس RX دلیل اصلی افزایش فروش خودروساز ژاپنی بوده است. فروش این شاسی‌بلند به‌طور غیرمنتظره‌ای خوب بوده است و ماه گذشته این شرکت توانست ۹،۲۴۷ دستگاه لکسوس RX تحویل مشتریان دهد. مدل‌های شاسی‌بلند لکسوس کار بسیار بزرگی در افزایش فروش محصولات این شرکت انجام داده‌اند؛ زیرا فروش مدل‌های RX ، UX و NX در ماه ژوئیه با افزایش ۱/۹ درصدی به ۱۷،۵۰۰ دستگاه رسید. در مقابل فروش خودروهای سدان لکسوس در این ماه ۸/۵ درصد کاهش یافت. 

لکسوس RX

براساس آمار سال جاری تاکنون، برند لوکس تویوتا در مجموع ۱۶۰،۷۶۰ دستگاه خودرو فروخت که با افزایش ۰/۲ درصدی همراه بوده است. البته بی‌ام‌و هنوز هم پیشتاز است؛ باواریایی‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۷۹،۴۵۵ دستگاه خودرو فروخته‌اند. فروش محصولات بی‌ام‌و از اول ژانویه امسال تاکنون به میزان ۲/۳ درصد افزایش یافت و ماه گذشته نیز متقضای محصولات این شرکت ۴/۷ افزایش یافت. 

BMW  Mercedes-Benz / بی ام و مرسدس بنز

مرسدس بنز نیز طی ماه گذشته شرایط خوبی داشت و فروش محصولات این شرکت با افزایش ۲/۳ درصدی به ۲۴،۶۱۲ دستگاه رسید. فروش خودروساز آلمانی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ به میزان ۳/۸ درصد رشد داشت که باعث شد تا فاصله‌ی فروش خودرو بین دو رقیب آلمانی در آمریکا به ۷،۵۰۰ دستگاه برسد. محصولات شاسی‌بلند مرسدس بنز مثل GLC و GLE، عامل اصلی افزایش فروش این شرکت بودند که به ترتیب ۲۵ و ۱۹ مشتری بیشتری داشته‌اند. در مجموع این دو مدل حدود ۱۱ هزار دستگاه فروش داشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات