۶ نکته طلایی در خرید تجهیزات شبکه از نگاه مستر شبکه

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مستر شبکه، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در کشور، واردکننده و ارائه‌دهنده تجهیزات شبکه و IT به‌صورت اینترنتی است.
تبلیغات

شما می‌توانید اطلاعات و مشخصات کامل دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه را در وب‌سایت مستر شبکه مطالعه کنید و همچنین، به‌صورت آنلاین محصول خود را بخرید و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های مسترشبکه گارانتی اصالت کالا و هفت روز مهلت امتحان است.

در سال‌های اخیر، به‌دلیل رشد روزافزون دنیای تکنولوژی، وابستگی کسب‌وکارها به شبکه‌های کامپیوتری به‌شدت افزایش یافته است. درواقع، امروزه نحوه‌ی اتصال و ارتباط کاربرها و سیستم‌ها در سازمان فقط ازطریق شبکه است. آنچه ساختار اصلی شبکه را تشکیل می‌دهد، بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن است. با افزایش نیاز ارتباطی بین سیستم‌ها در مراکز و سازمان‌ها ازطریق دنیای شبکه، نیاز به خرید تجهیزات شبکه روز‌به‌روز در حال افزایش است.

شش نکته‌ی طلایی در خرید تجهیزات شبکه از نگاه مستر شبکه

۱. بررسی نیازها

قبل از هر اقدامی، توصیه می‌شود در ابتدا نیازهای شبکه‌­ی خود را شناسایی کنید؛ زیرا ممکن است هر کسب‌و‌کار به تعداد زیادی تجهیزات سخت‌افزاری نیاز داشته باشد یا اینکه تنها سوئیچی ارزان‌قیمت بتواند نیازهای آن کسب‌و‌کار را برطرف کند. برای این کار می‌توانید از مشاوران مطمئن در این زمینه کمک بگیرید.

۲. تعداد کاربران

ازآنجاکه تجهیزات شبکه ‌گران‌قیمت هستند، تعمیر یا خرید مجدد این دستگاه‌ها هزینه‌ی هنگفتی به صاحبان مشاغل تحمیل می‌کند؛ از‌این‌رو، توصیه می‌شود تعداد کاربران را بررسی کنید و همواره تعداد بیشتری را در نظر بگیرید تا درصورت توسعه‌ی کسب‌و‌کار با مشکل مواجه نشوید. به‌ همین دلیل، در خرید تجهیزات شبکه باید آینده‌نگر باشید و نیازهای حداقل یک سال آینده‌ی کسب‌و‌کارتان را پیش‌بینی کنید.

۳. برند تجهیزات موردنیاز

تجهیزات شبکه در برندهای متفاوتی وجود دارند که هریک از آن‌ها در قسمت خاصی استفاده می‌­شوند. برترین برندهای تجهیزات شبکه عبارت‌اند از: سیسکو (CISCO)، اچ‌پی (HP)، ای‌ام‌سی (EMC)، دل (DELL) و... . بااین‌حال، می‌توان گفت برای خرید هر دستگاه بهترین آن را در برندی خاص انتخاب کنید؛ مثلا سوئیچ سیسکو، سرور HP و... .

۴. خرید تجهیزات شبکه

این بخش خود به این زیربخش‌ها تقسیم می‌شود:

الف. کیفیت

متأسفانه به‌دلیل نبود نمایندگی‌های رسمی در ایران، خرید تجهیزات شبکه‌ی باکیفیت بسیار سخت است؛ اما می‌توان با بررسی بازار، شرکت‌هایی را شناسایی و از آنان خرید کنید که این گونه تجهیزات را با کیفیت مناسب به بازار عرضه می‌کنند.

ب. قیمت

به‌دلیل نبود مرجعی مطمئن، این تجهیزات با قیمت‌های مختلفی در بازار فروخته می‌شوند؛ اما آنچه قیمت این گونه تجهیزات را تعیین می‌کند، کیفیت آن است؛ زیرا گاهی ممکن است کالایی غیر اورجینال با قیمت اصل فروخته شود که در این صورت به خریدار ضرر سنگینی وارد می‌شود؛ چراکه خریدار از طرفی متحمل ضرر و زیان خرید نامناسب دستگاه شده و از طرف دیگر زمان زیادی برای خرید تجهیزات و راه‌اندازی شبکه از دست داده است. توصیه می‌شود محصول باکیفیت و بااصالت را از مراجع مطمئن بخرید.

ج. اطمینان در خرید

تشخیص کیفیت و اصالت کالا در بسیاری از موارد کار دشواری است که فقط متخصصان این حوزه می‌توانند آن را تشخیص دهید؛ بنابراین، درصورتی که در این بخش اطلاعات کافی ندارید، علاوه‌بر انتخاب فروشنده‌ی معتبر، در ویدئو زیر برخی از راه‌های تشخیص اصالت کالا قرار داده شده است.

۵. خدمات پس از فروش

تجهیزات شبکه بردهای الکترونیک حساسی دارند که با خرابی آن‌ها براثر موارد مختلف نظیر نوسانات برق، رطوبت، گرما و... که امری اجتناب‌ناپذیر است، این سؤال مهم مطرح خواهد شد که آیا درصورت خرابی شرکت فروشنده امکان ارائه‌ی خدمات لازم به شما را دارد یا خیر؟ درصورت داشتن این امکان، آیا به‌درستی این خدمات را به شما ارائه می‌دهد یا خیر ؟

برای اطمینان در خرید، می‌توانید علاوه‌بر گارانتی، از فروشنده مهلت آزمایش هفت‌روزه درخواست کنید.

نکته‌ی مهم

این نکته را نیز در زمان خرید مدنظر بگیرید که امکان پیگیری و شکایت از شرکت‌های ثبت‌شده و معتبر در بازار بسیار آسان است؛ ولی شرکت‌های ثبت‌نشده و نامعتبر امکان ثبت شکایت و پیگیری را ندارند و وجود گارانتی سبب می‌شود مسئولیت و هزینه‌های رفع هرگونه اختلال شامل گارانتی، برعهده‌ی شرکت فروشنده باشد.

مستر شبکه

۶. مشاوره‌ی قبل و بعد از خرید

متأسفانه در کشور ما، غالب این تجهیزات را افرادی می‌فروشند که در این زمینه دانش و تخصص کافی را ندارند؛ به همین دلیل، نمی‌توانند هنگام خرید مشاور خوبی باشند. مستر شبکه، واردکننده و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه، امکان ارائه‌ی مشاوره قبل و بعد از خرید را برای مشتریان محترم خود فراهم آورده است. شایان ذکر است فروش این شرکت فقط به‌صورت اینترنتی نیست و شما می‌توانید ازطریق تماس تلفنی یا چت آنلاین با کارشناسان این شرکت در تماس باشید و از خدمات مشاوره مستر شبکه بهره‌مند شوید و با خیال آسوده کالای خود را بخرید.

اطلاعات کامل و دقیق دستگاه‌ها، مشاوره‌ی خرید، مقایسه دستگاه‌ها با یکدیگر و قیمت آنلاین تمام آن‌ها در فروشگاه اینترنتی مستر شبکه برای شما گردآوری شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات