XFX از کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT THICC II با طراحی زیبا و متفاوت رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
XFX با رونمایی از کارت گرافیک‌های جدید خود به استقبال امروز رفته است. گرافیک‌هایی که جزو بالارده‌ها محسوب شده و به طبع قیمت بالایی هم دارند.
تبلیغات

XFX به‌طور رسمی از کارت گرافیک‌ رده‌بالای Radeon RX 5700 XT THICC II رونمایی کرده است. این کارت گرافیک با طراحی بسیار زیبا و البته ضخیم عرضه شده است و از قابلیت اورکلاک کارخانه‌ای قابل توجهی برخوردار است.

تاکنون دو کارت گرافیک سفارشی و جدید XFX بر پایه‌ی تراشه‌ گرافیکی Radeon RX 5700 XT یا همان Navi10 تولید شده است. یکی از آن‌ها کارت RAW II است و دیگری که به‌تازگی و با هدف جذب بازارهای اروپا و آمریکا در نظر گرفته شده است THICC II نام دارد. طراحی THICC II یک نسخه ارتقایافته از طراحی Double Dissipation شرکت XFX است که ما را به یاد کارت گرافیک‌های سری Radeon R200 می‌اندازد.

کارت گرافیک رادئون

کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT THICC II، با طراحی جذاب مشکی رنگ و خطوط نقره‌ای که در لبه‌های کارت دیده می‌شود، ۲.۷ اسلات را روی مادربرد اشغال می‌کند. این خطوط نقره‌ای رنگ در اطراف فن نیز دیده می‌شوند. قطر فن خنک‌کننده ۱۰۰ میلی متر است و تعداد تیغه‌های آن نسبت به نسخه‌ها‌ی قبلی افزایش یافته و تعداد آن از ۹ عدد به ۱۱ رسیده است. این سیستم خنک‌کننده با فناوری نه‌چندان به‌روز  ZeroDB عرضه می‌شود و بدین ترتیب زمان‌هایی که کارت گرافیک زیر فشار محتوای گرافیکی نیست یا حرارت بالایی ندارد، فن از چرخش بازمی‌ایستد.

کارت گرافیک رادئون

درتمام قسمت‌های کارت گرافیک می‌توان لوگوی XFX را مشاهده کرد. این شرکت در طراحی کارت قدیمی R200 از یک سری LED در پشت آرم خود استفاده کرده بود که اکنون جای خود را به یک لوگوی مشکی یکدست  و ساده داده است. در پشت کارت هم آرم گرافیکی بزرگی از XFX دیده می‌شود و در نزدیکی درگاه‌های خروجی نیز می‌توان این لوگو را مشاهده کرد. در جدول زیر مشخصات کارت‌های گرافیک مرجع سری RX 5700  دیده می‌شود.

مشخصات

Radeon RX 5700 XT

نسخه‌ی 50TH Anniversary 

Radeon RX 5700 XT

Radeon RX 5700

معماری

تراشه‌ی گرافیکی

۷ نانو متری 

(RDNA 1st Gen)

۷ نانو متری 

(RDNA 1st Gen)

۷ نانو متری 

(RDNA 1st Gen)

پردازنده‌های 

جریانی

۲۵۶۰

۲۵۶۰

۲۳۰۴

تعداد واحدهای 

TMU / ROP

۱۶۰/۶۴

۱۶۰/۶۴

۱۴۴/۶۴

فرکانس پایه

۱۶۸۰ مگاهرتز

۱۶۰۵ مگاهرتز

۱۴۶۵ مگاهرتز

فرکانس بیشینه

۱۹۸۰ مگاهرتز

۱۹۰۵ مگاهرتز

۱۷۲۵ مگاهرتز

فرکانس گیمینگ

۱۸۳۰ مگاهرتز

۱۷۵۵ مگاهرتز

۱۶۲۵ مگاهرتز

قدرت محاسباتی

 ۱۰.۱۴

 

ترافلاپس

 

۹

.

۷۵

ترافلاپس

 ۷.۹۵

 

ترافلاپس

اندازه‌ی

حافظه

۸ گیگابایت  GDDR6

۸ گیگابایت  GDDR6

۸ گیگابایت  GDDR6

پهنای باس حافظه

۲۵۶ بیت

۲۵۶ بیت

۲۵۶ بیت

پهنای باند حافظه

۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه

۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه

۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه

توان مصرفی

۲۳۵ وات

۲۲۵ وات

۱۸۰ وات

قیمت

۴۴۹ دلار

۳۹۹ دلار

۳۴۹ دلار

زمان عرضه

۷ ژوئیه ۲۰۱۹

۷ ژوئیه ۲۰۱۹

۷ ژوئیه ۲۰۱۹

سیستم خنک‌کننده آن از یک هیت‌سینک آلومینیومی بزرگ (تا ۹۰ درصد بزرگتر از طراحی خنک‌کننده‌ی مرجع) و لوله‌های مسی برای انتقال حرارت، تشکیل شده است. در بخش پشتی کارت گرافیک نیز شاهد طرحی مانند اگزوز‌های اتومبیل هستیم که قرار است حرارت را به بیرون هدایت کنند. در پایان باید گفت طراحی این کارت بسیار زیبا و چشم‌نواز است و حس یک کالای لوکس را منتقل می‌کند.

کارت گرافیک RX 5700 XT THICC از پیکربندی انتقال توان ۸+۶ پین بهره می‌برد و خروجی‌های آن شامل ۳ درگاه دیسپلی پورت ۱.۴ و یک درگاه HDMI 2.0 است. سرعت کلاک پایه آن ۱۶۰۵ مگاهرتز، سرعت بیشینه آن ۱۹۰۵ مگاهرتز و سرعت کلاک گیمینگ آن نیز ۱۷۵۵ مگاهرتز است. تعداد پردازنده‌های جریانی (Streaming Processor) این کارت نیز به تبعیت از نسخه‌ی مرجع ۲۵۶۰ هسته است.

کارت گرافیک رادئون

از دیگر مشخصات کارت مذکور می‌توان به ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6، پهنای باس ۲۵۶ بیتی و همچنین پهنای باند حافظه‌ی ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد. انتظار می‌رود این کارت با قیمتی در حدود ۴۵۰ دلار تا ۵۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود.

مشخصات فنی کامل، بهترین قیمت کارت گرافیک انویدیا در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی محصولات این شرکت با یکدیگر و کارت گرافیک های AMD را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید. محصولات متنوعی از سری‌‌ Geforce و محصولات حرفه‌ای Quadro در این بخش برای خرید و مقایسه در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات