هوندا از ایربگ جدید با ایمنی بیشتر در خودروها استفاده می‌کند

چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
هوندا تا سال ۲۰۲۰ از کیسه‌های هوای خلاقانه‌ای در خودروهای خود برای بازار آمریکا استفاده می‌کند که دارای چهار بخش بادشونده است و تلفات ناشی از تصادف را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

مهندسین هوندا در ایالات متحده آمریکا نوع جدیدی از کیسه هوا برای سرنشین جلو خودرو طراحی کرده‌اند؛ ایربگ جدید هوندا به گونه‌ای طراحی شده است که در تصادفات خودرو از جلو موثرتر باشد.

کیسه‌های هوای معمولی تنها از یک بخش بادشونده استفاده می‌کنند، اما محصول جدید هوندا از چهار بخش بهره می‌برد؛ یک محفظه‌ی مرکزی بزرگ، دو محفظه‌ی بادشونده کناری و یک بخش بادبانی که می‌تواند دو بخش خارجی را به هم پیوند دهد.

honda airbag / ایربگ کیسه هوا هوندا

مسئولان هوندا می‌گویند محفظه‌ها به‌طور هماهنگ برای گرفتن سر راننده و آوردن آن به مرکز کیسه هوا (تقریباً مثل دستکش بیس‌بال) کار می‌کنند و احتمال انحراف سر سرنشین برای خروج از ایربگ را به حداقل می‌رسانند تا میزان تلفات در حوادث و تصادف‌های زاویه‌دار کاهش یابد. 

جیم کلر، مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا آمریکا در این زمینه گفت:

فناوری جدید کیسه هوا، نمایانگر تلاش مداوم هوندا برای پیشبرد ایمنی در انواع گسترده‌ای از شرایط تصادف است و  تفکر خلاقانه‌ی مهندسین ما در رویارویی با چالش کاهش آسیب‌ها و تلفات رانندگی را منعکس می‌کند. 

طراحی جدید کیسه‌های هوا از سال ۲۰۲۰ به بعد در محصولات هوندا در ایالات متحده آمریکا به بازار عرضه می‌شود. مسئولان هوندا هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی اینکه چه موقع ممکن است این فناوری در سطح جهانی استفاده شود، نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات