سرفیس پرو 5 و 6 از مشکل باتری رنج می‌برند؛ آپدیتی که سبب بلا شد

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی فرم‌ور ماه اوت مایکروسافت سبب بروز اختلال در عملکرد باتری سرفیس‌ پرو ۵ و سرفیس پرو ۶ شده است.
تبلیغات

به‌تازگی عده‌ای از کاربران سرفیس پرو ۵ و سرفیس پرو ۶ درباره‌ی عملکرد آزاردهنده‌ی باتری گله و شکایت کرده‌اند.

طبق گزارش وب‌سایت Windows Latest، اخیراً گزارش‌های متعددی در صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت مشاهده شده که همگی از عملکرد ناپایدار باتری ابراز ناراحتی کرده‌اند. برخی از این گزارش‌ها به ماه‌های قبلی مربوط می‌شود؛ اما تعدادی از آن‌ها درست بعد از به‌روزرسانی فرم‌ور (Firmware) سرفیس پرو ۵ و ۶ منتشر شده‌اند؛ در این مورد، کاربران انگشت اتهام خود را به‌سمت مایکروسافت و جدیدترین به‌روزرسانی نشانه گرفته‌اند.

به‌روزرسانی فرم‌ور موردبحث با هدف ارتقاء عملکرد باتری در دستگاه‌های یادشده منتشر شده بود؛ ولی طبق گزارش‌های یادشده، به‌نظر می‌رسد که در عمل همه‌چیز را بدتر کرده است.

در دو مورد از گزارش‌ها، دو نفر ادعا کرده‌اند که سرفیس هنگام خاموش‌بودن دستگاه نیز انرژی باتری را مصرف می‌کند؛ نفر اول این مقدار را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و نفر دوم ۲۰ درصد برای ۲۴‌ ساعت عنوان کرده است. با‌ این حال، مشکلات باتری برای کاربران مختلف، اشکال مختلفی دارد. یکی از کاربران می‌گوید: 

ظرفیت باتری من مشکل قابل‌توجهی دارد. یک‌بار شارژ کامل دستگاه در استفاده‌ی عادی (استفاده از اکسل و ورد) تنها ۳ ساعت دوام می‌آورد که البته [این‌ مقدار نیز] نوسان دارد و به‌مرور درحال کمتر‌شدن است.
سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

این کاربر درادامه به به‌روزرسانی ماه اوت و سپتامبر اشاره می‌کند که پس‌ از دریافت آن‌ها، شرایط رو‌به وخامت رفته است. 

حال در واکنش به اتفاقات یادشده، یکی‌ از کاربران فعال در انجمن‌های مایکروسافت که رابطه‌ی نزدیکی با این شرکت دارد، از پیگیری موضوع باتری خبر داده است. او در‌ همین‌ رابطه می‌گوید:

اذعان به مشکلات باتری سرفیس پرو ۳ برای مایکروسافت بیش‌ از ۹ ماه زمان برد؛ متأسفانه راه‌حل‌ آن‌ها نیز همه‌چیز را درست نکرد.

طبق گفته‌ی این فرد، بهترین راه برای رساندن‌ شکایات به گوش مایکروسافت، اطلاع‌رسانی اختلالات باتری از بخش فیدبک هاب و سپس به‌اشتراک‌گذاری لینک بازخورد‌ها در انجمن مشکلات مایکروسافت است.

دیدگاه خود را در‌ این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات