اوپل کورسا e، اولین خودروی الکتریکی رالی

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی الکتریکی اوپل کورسا با نام Corsa-e قرار است به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی در مسابقات رالی شرکت کند.
تبلیغات

اوپل با انتشار تیزری در روز گذشته از مدل رالی کورسا e به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی در مسابقات رالی پرده‌برداری کرد. این خودرو قرار است رونمایی عمومی خود را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که به‌زودی برگزار می‌شود، تجربه کند. 

اوپل کورسای الکتریکی رالی براساس مدل تولیدی اوپل کورسا e ساخته خواهد شد. این خودرو جایگزین خودروی مسابقه‌ای فعلی اوپل در مسابقات رالی با نام  Adam R2، ‌می‌شود. اوپل کورسا e رالی به موتوری برقی مجهز است که می‌تواند ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. توان مورد نیاز خودرو نیز از بسته‌ی باتری ۵۰ کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود. مشخصات فنی این مدل با نسخه‌ی تولید انبوه خیابانی آن یکسان است. 

opel corsa E

در کنار دیگر تغییراتی که در این خودرو به منظور رقابت در مسابقات رالی داده شده است باید به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز اشاره کرد. اوپل کورسا e رالی قرار در مسابقات WRC شرکت نخواهد کرد بلکه این خودرو در مسابقات رالی مخصوص اوپل با نام ADAC Opel Rally Cup، شرکت می‌کند. این مسابقات رالی مخصوص کشور آلمان بوده و تنها خودروهای اوپل در آن شرکت می‌کنند. در سال‌های گذشته رانندگان جوان زیادی از ۱۸ کشور مختلف جهان در این مسابقات شرکت کرده‌اند. مدل عادی اوپل کورسا الکتریکی می‌تواند در ۸.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود که مدل رالی نیز عملکردی در همین حدود داشته باشد. 

opel corsa E

به‌گفته‌ی میشایل لوهشلر مدیر اجرایی اوپل، کورسا الکتریکی، خودروی برقی برای عموم است که در کنار قیمت پایین، برای استفاده‌ی روزمره هم توانایی‌های خود به همراه دارد. این خودرو به همان اندازه نیز برای موتور اسپرت و مسابقات اتومبیلرانی مناسب است. کورسای جدید لذت رانندگی بالایی دارد و همین موضوع باعث شده است تا به‌عنوان پایه‌ای برای خودروی رالی قرار گیرد. اوپل اولین خودروسازی است که خودروی الکتریکی برای مسابقات رالی تولید کرده است. 

opel corsa E

سری جدید این مسابقات که از تابستان سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی اوپل و ADAC، تا سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۰ سری مسابقات زمانگیری با نام Super Season برگزار می‌شود. اوپل فعلا برای تولید ۱۵ دستگاه خودروی رالی کورسا الکتریکی برنامه‌ریزی کرده است و هر یک از آن‌ها با قیمت ۵۵ هزار دلار به بازار عرضه می‌شوند. 

opel corsa E
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات