پیکسل و تعدادی از گوشی‌های اندروید به قابلیت تماس اضطراری خودکار مجهز می‌شوند

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی پیکسل و برخی دیگر از گوشی‌های اندروید به فناوری هوش مصنوعی برای برقراری تماس‌های اضطراری خودکار مجهز می‌شوند.
تبلیغات

 تماس های اضطراری گاهی می‌توانند ناجی جان افراد باشند، اما اثربخشی این تماس‌ها تا حد زیادی به این نکته بستگی دارد که اپراتور اطلاعات واضح و دقیقی از تماس‌گیرنده دریافت کند. دریافت چنین اطلاعاتی نیز مستلزم آن است که فرد توان ارائه‌ی اطلاعات را داشته باشد؛ درحالی‌که گاهی تماس‌گیرنده قادر به صحبت‌کردن نیست. به همین دلیل گوگل ویژگی جدیدی را گوشی‌های پیکسل و تعدادی از گوشی‌های اندروید دیگر پیاده می‌سازد که می‌تواند چنین جزئیاتی را به‌صورت خودکار بازگو کند.

اپلیکیشن جدید حاوی سه دکمه خدمات پزشکی و اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس است. با فشار دادن هر یک از این دکمه‌ها، تماس صوتی به خدمات اضطراری مناسب صورت می‌گیرد. سپس گوگل اطلاعاتی مانند آدرس و نام تماس‌گیرنده را در اختیار اپراتور قرار می‌دهد. همچنین به اپراتور اطلاع می‌دهد که تماس گیرنده به هر دلیلی قادر به صحبت کردن نیست.

قابلیت جدید شباهت بسیاری به سیستم استعلام و رزرو گوگل دوپلکس دارد، اما با اطلاعات و جزئیات ساده تری همراه است. این سیستم به‌سادگی با استفاده از موقعیت مکانی گوشی، جزئیات مورد نیاز مکان را به اپراتور اطلاع می‌دهد.

گوگل توضیح می‌دهد اطلاعاتی که اپلیکیشن جدید در اختیار اپراتور قرار می‌دهد تقریبا همان داده‌هایی را  دربرمی‌گیرد که به‌طور خودکار به خدمات اضطراری ارسال می‌شود، بنابراین، نباید نگران به خطر افتادن حریم خصوصی بود.

سیستم خودکار تماس های اضطراری گوشی پیکسل گوگل

گوگل اضافه کرد که اطلاعات فقط روی دستگاه باقی می‌ماند. همچنین حتی بعد از برقراری تماس، کاربران می‌توانند در صورت امکان و تمایل با اپراتور صحبت کنند. این سرویس در صورت قطع اتصال دیتا نیز کماکان کارکرد صحیحی خواهد داشت.

متأسفانه، سرویس جدید در ابتدا فقط برای کاربران ایالات متحده در دسترس خواهد بود. همچنین این قابلیت ابتدا برای گوشی‌ پیکسل منتشر خواهد شد. برخی از گوشی‌های اندروید نیز در به‌روزرسانی به این قابلیت جدید مجهز می‌شوند؛ اما گوگل تا این لحظه‌ اطلاعاتی درباره‌ی مدل‌های گوشی‌های یادشده به‌اشتراک نگذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات