اپ استریم بازی PlayGalaxy Link سامسونگ ماه سپتامبر عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سرویس استریم بازی پلی‌گلکسی لینک سامسونگ ماه سپتامبر شروع به کار خواهد کرد و گمان می‌رود در ابتدا فقط برای گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس ارائه شود.
تبلیغات

سامسونگ در رویداد آن‌پکد هفته‌ی گذشته، درکنار سری گلکسی نوت ۱۰، محصولات مختلف دیگری نیز معرفی کرد. یکی از موضوعاتی که کره‌ای‌ها به آن اشاره کردند، سرویس استریم بازی به‌نام پلی‌گلکسی لینک (PlayGalaxy Link) بود. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های مخصوص PC را روی گوشی استریم کنند.

وب‌سایت تک‌کرانچ جزئیات بیشتری از سرویس مذکور ارائه داده و اکنون می‌دانیم قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود؛ بنابراین، زمان شروع به کار پلی‌گلکسی لینک پیش از پلتفرم استریم بازی گوگل، یعنی استادیا، خواهد بود. گفتنی است سرویس استریم بازی گوگل استادیا در ماه نوامبر عرضه می‌شود.

پلی‌گلکسی لینک سامسونگ در مقایسه با گوگل استادیا تفاوت‌های بسیاری دارد و بیشتر به پلتفرم استیم لینک (Steam Link) شبیه است. این شباهت به‌دلیل آن است که کاربر ازطریق آن بتواند بازی‌های مخصوص PC را روی گوشی اجرا کند.

پلی‌گلکسی لینک رایگان خواهد بود و برای ارائه استریم بازی با تأخیر کم، از فناوری مبتنی‌بر فضای ابری شرکتی گیمینگ به‌نام پارسک (Parsec) استفاده می‌کند.

اپلیکیشن پلی‌گلکسی قرار است در دو هفته‌ی اول ماه سپتامبر برای اندروید و ویندوز ۱۰ منتشر شود. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری از سرویس مذکور موجود نیست؛ اما گمان می‌رود در ابتدا، به‌صورت انحصاری برای گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس عرضه شود.

ویدئویی از حساب کره‌ای یوتیوب سامسونگ نیز منتشر شده که پلی‌گلکسی لینک را به‌نمایش گذاشته است. در این ویدئو، فردی مشاهده می‌شود که یک بازی ویدیویی را روی لپ‌تاپ خود اجرا می‌کند و پس از مدتی آن را متوقف می‌کند و بازی خود را روی گوشی نوت متصل به گیم‌پد ادامه می‌دهد.

PlayGalaxy Link controller

این گیم‌پد محصول شرکت گلپ (Glap) است و اکنون برای فروش عرضه شده است. گلپ در وب‌سایت خود نوشته کنترلر مذکور برای ارائه‌ی عملکرد بهتر در تجربه‌ی گیمینگ گلکسی نوت ساخته شده است. گلپ همچنین عنوان کرده کنترلر یادشده با هر گوشی یا رایانه‌ی شخصی می‌تواند استفاده شود و حداکثر ۱۰ ساعت شارژدهی دارد.

گیمینگ مبتنی‌بر فضای ابری امسال توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده است. کابرانی که نمی‌توانند برای عرضه‌ی پلی‌گلکسی منتظر بمانند، می‌توانند استیم لینک را امتحان کنند. گوگل استادیا نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های گیمینگ ابری است که پیش از پایان سال میلادی عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند با خرید نسخه‌ی فاندر ادیشن آن را تجربه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات