هواوی Mate X دیرتر به بازار می‌آید؛ نسخه بعدی نمایشگرهای بیشتری دارد

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
گوشی تاشدنی هواوی با تأخیر وارد بازار می‌شود و تغییراتی نسبت به نسخه‌ی اولیه خود خواهد داشت. نسخه‌ی بعدی این گوشی نمایشگرهای بیشتری خواهد داشت.
تبلیغات

قرار بود هواوی میت ایکس (Huawei Mate X) ماه سپتامبر وارد بازار شود؛ اما براساس اظهاراتی در برنامه‌ی خبری هواوی در شنژن (Shenzhen) که مرکز اصلی هواوی در آن قرار دارد، به نظر می‌رسد این گوشی زودتر از ماه نوامبر روانه‌ی بازار نخواهد شد. احتمال ندارد که این گوشی ماه سپتامبر به بازار عرضه شود، در نتیجه سامسونگ گوشی تاشدنی خود، گلکسی فولد را به‌عنوان اولین گوشی تاشدنی دنیا به بازار عرضه می‌کند.

نسل بعدی هواوی میت ایکس، صفحات نمایش بیشتری خواهد داشت و احتمالا تا سال آینده معرفی خواهد شد. نکته‌ی جالب درباره‌ی صفحه‌نمایش سوم گوشی تاشدنی بعدی هواوی این است که هواوی پوشش استیل پشتی گوشی را با یک پوشش شیشه‌ای که قابلیت تبدیل‌شدن به صفحه‌نمایش لمسی را دارد، جایگزین کرده‌ است. این کار نیاز به مهندسی بسیار دقیق و ظریفی دارد؛ بنابراین ممکن است چند سال طول بکشد تا بتوان تمام مشکلات آن‌ را رفع کرد و بتوان این پوشش‌های شیشه‌ای را عملا در گوشی‌ها دید. این شیشه‌ها هنوز حتی در صفحه‌نمایش اصلی (جلو) گوشی تاشدنی میت ایکس ۸ اینچی هم به کار برده نشده‌اند.

هواوی تلاش می‌کنند تا میت ایکس را به موقع به بازار برساند تا بتواند از خریدهای سال نوی چینی که در اوایل سال ۲۰۲۰ است، بهره‌مند شود.

میت ایکس تغییر می‌کند

Richard

در برنامه‌ای که در مرکز اصلی هواوی در شنژن برگزار شد، نسخه‌ای از هواوی میت ایکس رونمایی شد که با آنچه اواخر ژوئیه در دستان ریچارد یو، مدیر گروه مربوط به مصرف‌کنندگان دیده‌ شده بود، قدری تفاوت داشت. یکی از تفاوت‌ها در نسخه‌ی نهایی باریک‌تر شدن کلید قفل (Lock) است که وقتی گوشی به‌صورت افقی قرار داده‌ شود، قرمز می‌شود. تفاوت دیگر در لولای مربوط به بخش تاشدنی است که تصحیحاتی در آن صورت گرفته و البته مطابق پیش‌بینی برخی افراد، از جنس الیاف کربنی نیست.

در این میان تیم مهندسی هواوی سعی کرده‌ تا تغییرات دیگری هم در این گوشی ایجاد کنند که با شکست مواجه شده‌ است. به‌عنوان مثال پوشش استیل پشت گوشی با آلومینیوم جایگزین شد که مزیتش کاهش ۲۰ گرمی وزن نهایی گوشی بود. اما این کار با شکست مواجه شد؛ چون پوشش آلومینیومی قدرت استیل را نداشت. در نتیجه در نسخه‌ی نهایی گوشی، پوشش پشتی از جنس استیل خواهد بود.

ایده‌های دیگری هم توسط تیم مهندسی هواوی میت ایکس بیان شد. یکی از آن‌ها پوشش پشتی شیشه‌ای و دیگری «شیت دیسپلی» (Sheet Display) بود. شیت دیسپلی حالتی مانند باز شدن فویل آلومینیومی دارد و این امکان را به گوشی می‌دهد که صفحه‌نمایش از پایین گسترش یابد. تکنولوژی مربوط به چنین صفحه‌های نمایشی هنوز وجود ندارد و ممکن است ۱۰ سال طول بکشد تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. اما این ایده‌ها خط فکری تیم مهندسی هواوی را مشخص می‌کند.

roll display

این نمایشگر رول‌شدنی تولید شرکت هواوی نیست، اما مهندسان هواوی مشابه‌ این نمایشگر را در نظر دارند

پوشش پشتی شیشه‌ای هنوز تنها ایده‌ای بیش نیست. حتی صفحه‌نمایش جلوی هواوی میت با پلاستیک پوشانده شده‌است؛ چون هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که بتوان شیشه‌ی قابل تاشدن تولید کرد.

واضح است که موانع و چالش‌های بسیاری بر سر راه مهندسان قرار دارد. مهندسان این تیم باید بتوانند مشکلات موجود در چسباندن قطعات به یکدیگر را که با وجود صفحه‌نمایش اضافه، مشکل بزرگی خواهد بود، با یک راه‌حل مناسب رفع کنند. همچنین به نظر می‌رسد ویژگی‌های صفحه‌نمایش لمسی جدید هم باید تغییراتی داشته‌ باشد.

به‌روزرسانی: هواوی طی گزارشی رسمی به تک‌رادار (Techradar) اعلام کرد که گوشی تاشدنی Huawei Mate X در بازه‌ی ماه سپتامبر تا نوامبر ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات