ستاره ونک شما را با اقلام ممنوعه در سفر هوایی آشنا می‌کند

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن کادری مجرب و باسابقه در امر صدور بلیط هواپیما، از ارائه‌دهندگان انواع خدمات بلیط هواپیما و ویزا و تور است.
تبلیغات

دغدغه‌ی همیشگی اکثر مسافران هوایی بردن وسایل و جاکردن آن در چمدان است. برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند لوازم ضروری و بااهمیت خود را به داخل هواپیما برده تا کنار خودشان باشد؛ اما حمل هر وسیله‌ای به درون هواپیما مجاز نیست و احتمال دارد جریمه‌ شوید یا پروازتان را ایرلاین لغو کند.

بنا‌بر اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک، هنگام خرید بلیط هواپیما، نوع ایرلاین و میزان حمل بار مجاز ثبت‌ شده است که مسافران طبق این دستورالعمل باید وسایل را جمع کنند. بعضا بسیاری از ما تعدادی از وسایل را در یک ساک‌دستی کوچک یا کیف می‌گذاریم تا به کابین هواپیما برویم و اغلب وسایل ضروری در طول پرواز، تصور می‌شود؛ اما گه‌گاه در درون آن‌ها اقلام ممنوعه‌ای است که بردن آن به داخل هواپیما قدغن است و موقع ردشدن از گیت از شما گرفته می‌شود.

با توجه به نوع ایرلاین، قبل از سوارشدن به هواپیما تمام لوازم شما بررسی و برخی از آن‌ها گرفته می‌شود. حتی ممکن است خوراکی‌های خوشمزه شما هم اجازه ورود به هواپیما را پیدا نکنند.

ستاره ونک

چه لوازمی به هواپیما نبریم؟

این سؤالی است که ذهن مسافران پرواز هوایی را درگیر می‌کند و سهوا اقلامی با خود می‌برند که متحمل پرداخت جریمه یا ممانعت از سوارشدن به هواپیما شده‌اند. درادامه، با موارد ممنوعه آشنا می‌شویم.

حمل خوراکی

در پروازهای داخلی یا بین‌المللی، بردن خوراکی‌هایی مانند میوه، آب‌معدنی، آب‌میوه‌ی بازشده، غذاهای مایع، روغن، سس، ژله و مواردی از این قبیل به درون هواپیما ممنوع است. این کار به چند دلیل صورت می‌گیرد: اول، ممکن است این موارد باز یا له‌ شود و تمام هواپیما و وسایل مسافران دیگر را کثیف کند؛ دوم، بعضی از مواد خوراکی ممکن است بوی تند یا زننده‌ای داشته باشد و ازآنجاکه فضای هواپیما بسته است، باعث آزار مسافران دیگر شود.

احتیاجی نیست نگران‌ نخوردن خوراکی یا آب در طول پرواز باشید؛ چون ایرلاین‌ها از شما حسابی پذیرایی خواهند کرد؛ مثلاً با خرید بلیط لوفت هانزا یا هواپیمایی ماهان با دنیایی از خوراکی‌ها مواجه می‌شوید که احساس نیاز به هیچ موادغذایی را پیدا نکنید.

لوازم‌ آرایشی و بهداشتی

بردن وسایل تیوپی که بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر وزن دارند، به داخل هواپیما ممنوع است. اکثر خانم‌ها وسایل آرایشی و بهداشتی را در داخل کیف خود حمل می‌کنند که شامل کرم‌ها و عطر و لوازم زیبایی است. برخی از ایرلاین‌ها سختگیری‌های روی این موارد دارند و به‌هیچ‌وجه اجازه‌ی ورود آن را به هواپیما نمی‌دهند؛ حتی اگر آن‌ها را بسته‌بندی کرده باشید. پس بهتر است یا وسایل کوچک کمتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر را درون کیف خود قرار دهید یا آن را در چمدان بگذارید که به انبار می‌رود تا به مشکل برنخوردید.

لوازم بزرگ ورزشی

همه‌ی ما وسایلی داریم که برایمان بسیاری ارزشمند است و دلمان نمی‌خواهد حتی برای دقایقی از ما دور شوند؛ اما در کابین هواپیما این‌ها معنی ندارد و همگان باید از قوانین موجود تبعیت کنند.

اگر قصد حمل چوب اسکی، بیلیارد، گلف، هاکی، وزنه‌های بزرگ، تیروکمان یا هر وسیله‌ی بزرگ دیگری را دارید، بسته‌بندی کنید و به قسمت کارگو هواپیما بفرستید و اصلا فکر بردن آن را به کابین نکنید.

حمل سلاح گرم

امری مسلم و بدیهی است که حمل اسلحه واقعی به درون هواپیما غیرقانونی است و حتی حمل‌کننده را هم از پرواز ممنوع می‌کنند. اکثر پسربچه‌ها اسلحه‌ی اسباب‌بازی همراه خود دارند که در همه حال با آن بازی می‌کند. این موضوع را به مأموران گیت اطلاع دهید و آن‌ها را مطمئن کنید اسلحه کودک شما اسباب‌بازی است و هیچ خطری ندارد. دیگر مواردی که حمل آن منع‌ شده، شامل سلاح‌های نظامی، تفنگ‌های شکاری، ساچمه‌زن و تفنگ بادی است.

حمل اشیای تیز

بردن هرگونه اشیای تیز و برنده مانند انواع چاقو، شمشیر، کارد سنگری، تیغ موکت‌بری، تیغ جراحی، دشنه، قیچی، پنجه‌بوکس و هرگونه اشیای مشابه به داخل کابین ممنوع است.

انواع اسپری

گاز اشک‌آور، گازهای سمی، بی‌حس‌کننده و گاز فلفلی.

مواد اشتعال‌زا

فندک، کبریت، بنزین و کپسول‌های گاز مایع.

ابزارآلات

بردن هرگونه ابزار مانند چکش، انبر، پیچ‌گوشتی و سایر ابزارآلات به کابین هواپیما ممنوع است.

  • انواع مهمات
  • نارنجک‌ها، فشنگ‌ها، دینامیک، انواع مواد آتش‌زا و باروتی
  • چاشنی‌های انفجاری و مواد محترقه
  • مواد منفجره مانند تی‌ان‌تی
  • لوازم صنعتی
  • اره و چکش و تبر که دارای طول هفت اینچ یا بیشتر باشد
  • حمل حیوانات خانگی

هر ایرلاین قوانین مخصوص خود را برای حمل حیوانات خانگی دارند. قبل از تهیه بلیط از مقررات آن‌ها مطلع شوید.

ستاره ونک

نکته: حمل مواد غذایی چندان مهم به‌نظر نمی‌رسد؛ چون هیچ خطر و مشکل خاصی ندارد؛ اما باید توجه کرد سیاست‌های کشورها با یکدیگر بسیار متفاوت است. بردن نوعی ماده‌ی خوراکی به خاک بعضی از کشورها ممنوع است و تبعات سنگینی برای حمل‌کننده آن در پی دارد. بارها اتفاق افتاده مسافری به‌دلیل داشتن فقط یک سیب جریمه یا از آن کشور اخراج شده است. قبل از خرید بلیط، شرایط ایرلاین‌ها و کشور مقصد را مطالعه کنید تا با خیالی آسوده سفر کنید.

برای اطلاع بیشتر از شرایط خطوط هوایی می‌توانید به آژانس ستاره ونک به آدرس تهران، چهارراه جهان کودک، به‌سمت میدان ونک، پلاک ۵۳ مراجعه یا با شماره تلفن ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات