گزارش مالی سه‌ماهه دوم HTC از تداوم وضعیت بحرانی آن خبر می‌دهد

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت HTC که در سال‌های اخیر در بازار گوشی‌های هوشمند توفیق چندانی نداشته است، برای پنجمین فصل متوالی افزایش زیان‌دهی را تجربه کرد.
تبلیغات

در وصف اوضاع اقتصادی HTC، اگر از واژه‌ی نابه‌سامان استفاده کنیم چندان حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. شرکتی که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ با نوآوری و کیفیت گوشی‌هایش دل از اهالی فناوری برده بود و سودهای کلانی را تجربه می‌کرد، حالا فصل به فصل از افزایش زیان خالص خود خبر می‌دهد.

به‌تازگی نزاع سر عدم رعایت حقوق کپی رایت نیز امکان فروش گوشی در انگلستان را از اچ‌تی‌سی گرفت تا اوضاع بیش‌ازپیش برای شرکت تایوانی وخیم شود. گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم تایوانی‌ها، پنجمین گزارش فصلی متوالی است که افزایش زیان‌دهی را برای آن‌ها به ثبت رسانده است.

بررسی وان ام 9 (One M9) اچ تی سی

زیان خالص HTC هرچند این‌بار با کمی بهبود نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری از ۷۶میلیون به ۷۳میلیون دلار رسیده است؛ اما رشد سود خالص هر سهم این شرکت منفی ۰.۰۹ دلار بوده است. به‌علاوه، سود عملیاتی شرکت بداقبال از ۸۵.۷میلیون دلار در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به ۷۹.۴میلیون دلار در بازه‌ی ماه‌های آوریل تا اوت رسیده است. در مقام مقایسه با سال گذشته، حاشیه‌ی سود عملیاتی این شرکت کاهش ۸۸.۵ درصدی را تجربه کرده است.

تنها نقطه‌ی روشنی که در گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی قابل مشاهده است، درآمد ۸۸.۹میلیون دلاری این شرکت است که در ۸ ماه اخیر سابقه نداشته است. در ادامه‌ی این گزارش آمده است که شرکت تایوانی با سرمایه‌گذاری در بخش 5G روی عرضه‌ی HTC 5G Hub در بازارهای نوظهور متمرکز خواهد شد. همچنین عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی Vive و بازگشت به بازار هند و رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده و تعهد به حفظ بخش گوشی هوشمند از برنامه‌های جاری و آتی شرکت HTC است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات