مناظر و طبیعت وصف نشدنی گرجستان

پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گرجستان جزو بهترین مقاصد خارجی برای کوهنوردی و تجربه عالی برای داشتن حداکثر هیجان است. خاطره سفر به طبیعت گرجستان هیچوقت از خاطرتان نخواهد رفت.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و صرفا در زومیت بازنشر شده است.

طبیعت گرجستان بسیار زیبا است و فرصت‌های فراوانی برای پیاده‌گردی دارد.

اگر از علاقه‌مندان به گشت‌و‌گذار در طبیعت هستید، حتما در سفر به گرجستان زمانی را برای پیاده‌گردی در نظر بگیرید. با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور گرجستان را جست‌وجو و خریداری کنید.

فرقی نمی‌کند که به‌طور حرفه‌ای اهل پیاده‌روی و طبیعت‌گردی هستید یا آنکه در آغاز راهید. در گرجستان فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی در طبیعت وجود دارد. بیشتر این مناطق زیبا و دیدنی در نقطه‌هایی دورافتاده از شهر واقع شده‌اند که برای لذت بردن از آن‌ها باید شب را در طبیعت اقامت کنید. ولی اگر اقامت شبانه در طبیعت را دوست ندارید، مسیرهای دیگری هم وجود دارد که به‌راحتی در یک روز می‌توانید آن‌ها را به اتمام برسانید و نیازی به اقامت شبانه ندارید.

دریاچه‌های رنگین Abudelauri

دریاچه Abudelauri

دریاچه‌های Abudelauri در منطقه‌ای به نام Khevsureti قرار دارند. این منطقه به خاطر سه دریاچه‌اش شهرت دارند که هر کدام رنگ متفاوتی دارند و در فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته‌اند. این دریاچه‌ها به رنگ‌های سبز، آبی و سفید هستند و در فصل‌های مختلف سال، گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند. مسیر پیاده‌گردی از روستایی به نام Roshka شروع می‌شود و تا دریاچه سفید ادامه پیدا می‌کند. حدود ۸ کیلومتر مسیر را باید بروید و برگردید. می‌توانید در مهمان‌خانه‌های روستا بمانید و روز بعد به تفلیس برگردید.

کلیسای Gergeti Trinity و یخچال طبیعی Gergeti

یخچال طبیعی Gergeti

روستای Stepantsminda یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از توریست‌هایی است که به تفلیس سفر می‌کنند. چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیر از کوه Kazbegi و کلیسای Gergeti Trinity علاقه‌مندان به طبیعت و ورزشکاران زیادی را به سوی خود می‌کشد. مسیر به سمت کلیسا از این روستا حدود شش کیلومتر است؛ ولی اگر فکر می‌کنید که برای شما کافی نیست، می‌توانید مسیر خود را به سمت یخچال ادامه دهید. کل مسیر از روستا تا یخچال ۲۲ کیلومتر است و طی کردن مسیر رفت و برگشت آن نهایتا ۹ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد.

پارک ملی Borjom-Kharagauli

پارک ملی Borjom-Kharagauli مسیرهای پیاده‌روی متعددی دارد که از مناظر و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا می‌گذرد. یکی از مهم‌ترین مسیرهای این پارک، مسیر محبوب Footprint Trail است. این مسیر ۱۳ کیلومتر طول دارد. در مسیر عبور از این راه، درختان قدیمی ۸۰۰ تا هزار ساله را می‌بینید و گل‌ها و گیاهان زیبایی که پوشش گیاهی خاص منطقه هستند.

این مسیر بخشی مارپیچی هم دارد که از میان سراشیبی کوهستان می‌گذرد و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. بعد از اینکه به انتهای مسیر رسیدید، یک کیلومتر دیگر تا نزدیک‌ترین روستا فاصله دارید. در این روستا می‌توانید شب را اقامت کنید و فردا به مبدا خود برگردید.

مسیر Ispani در منطقه حفاظت شده Kobuleti

مسیر Ispani گرجستان

اگر دوست دارید در سواحل دریای سیاه اقامت داشته باشید، منطقه حفاظت شده Kobuleti بهترین مقصد برای سفر یک روزه است.

در این منطقه حفاظت شده می‌توانید از مسیر Ispani پیاده‌گردی کنید که از کنار دریا هم می‌گذرد. این مسیر بسیار راحت و کوتاه است ولی ارزش امتحان کردن دارد.

این مسیر شما را از ورودی منطقه به سمت یک برج می برد. اگر این مسیر برایتان کافی نیست ،می‌توانید راهتان را در مسیر White Moss ادامه دهید که در این مسیر می‌توانید از دیدن پوشش گیاهی منطقه و حیات وحش متفاوت آن لذت ببرید.

دره Artsivi در Vashlovani

دره Artsivi گرجستان

این مسیر پیاده‌گردی از ابدای دره Artsivi شروع می‌شود. در این مسیر از کنار صخره‌های سنگ آهکی عبور می‌کنید و می‌توانید گونه‌های خاص و متنوعی از گیاهان در معرض خطر را ببینید که در صخره‌ها رشد می‌کنند بدون اینکه هیچ‌گونه خاکی در آن‌جا باشد. این مسیر شما را به نقطه‌ای می‌رساند که از آن‌جا می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی بینید و کرکس‌های گریفن را در حال پرواز مشاهده کنید.

علاوه‌بر این می‌توانید از باقی‌مانده‌های یک قلعه قرون وسطایی بازدید کنید. یک مسیر جنگلی باریک به این قلعه منتهی می‌شود و در تابستان مثل یک تونل طبیعی به نظر می‌رسد. در انتهای مسیر یک قلعه قرن پنجمی قرار دارد. این منطقه با ماشین هم قابل‌دسترسی است ولی در نزدیکی قلعه باید پیاده شوید و ادامه مسیر را پیاده طی کنید. از آن‌جا چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از کوهستان و دره‌های اطراف قابل مشاهده است.

دره Truso

دره Truso گرجستان

دره Truso در منطقه Kazbegi قرار دارد و یکی دیگر از مقصدهای عالی برای پیاده‌گردی‌های یک روزه در طبیعت است. این دره تقریبا در یک منطقه متروکه واقع شده است و طبیعت بی‌نظیری دارد. چشمه‌های آب معدنی، برج‌های باستانی و سکونتگاه‌های متروکه از جمله دیدنی‌های این منطقه است. البته فراموش نکنید که همه مسیر را نمی‌توانید طی کنید و وقتی به مرز گرجستان رسیدید باید برگردید.

آبشار Ninoskhevi در منطقه حفاظت شده Lagodekhi

آبشار Ninoskhevi گرجستان

منطقه حفاظت شده Lagodekhi چندین مسیر برای پیاده‌گردی دارد که مسیر Black Rock Lake از همه مشهورتر است؛ ولی طی کردن آن چندین روز طول می‌کشد. ولی مسیر آبشار Ninoskhevi فقط هشت‌ونیم کیلومتر است و طی کردن آن حدود شش ساعت طول می‌کشد. این مسیر از کنار رودی به همین نام می‌گذرد و مسیری باریک است. صدای رودخانه، سنگ‌های بزرگ، آبشارهای کوچک و نسیم خنک دره باعث می‌شود که سفر در این مسیر، لذت‌بخش و جذاب باشد. آبشار Ninoskhevi دارای ۴۰ متر طول است و یکی از زیباترین آبشارهای گرجستان است.

تنگه Khada

تنگه Khada گرجستان

تنگه Khada، دره‌ای کوچک در منطقه کوهستانی Gudauri است. به خاطر کوچک بودن و پنهان بودن، توریست‌های کمی دارد و در آن می‌توانید از دیدن مناظر خیره‌کننده در آرامش کامل لذت ببرید. این منطقه قبلا دارای برج‌های پاسبانی بوده که هنوز هم چندتایی از آن ۶۰ برج باقی مانده است. یک آبشار زیبا و چند چشمه آب معدنی هم در این منطقه وجود دارد. مسیر پیاده‌گردی از روستای Bedoni شروع می‌شود و فقط هشت کیلومتر است. در این مسیر می‌توانید پیک نیک در دل طبیعت را تجربه کنید و از شهرهای شلوغ فاصله بگیرید.

دریاچه Tbikeli

دریاچه Tbikeli یکی دیگر از جواهرات پنهان پارک Kintrishi است که پیاده‌گردی تا آن چندین روز طول می‌کشد. ولی می‌توانید با اتومبیل، خودتان را به روستای Khino برسانید و شب را آن‌جا بمانید. می‌توانید به‌راحتی به دریاچه برسید و در یک روز دوباره به مبدا خود برگردید. مسیر از روستا شروع می‌شود و ۱۲ کیلومتر است و از میان چشم‌اندازهای سرسبز و زیبای طبیعی می‌گذرد.

دریاچه Oreti

دریاچه Oreti در منطقه‌ای به نام Tusheti قرار دارد و بهترین فرصت برای یک پیاده‌گردی یک روزه است. این مسیر ۲۷ کیلوتری از روستای Kumelaurta شروع می‌شود و تا دریاچه ادامه دارد. بهترین زمان برای پیاده گردی در این مسیر اوایل فصل تابستان است وقتی سطح آب بالا می‌آید و طبیعت اطراف آن در زیباترین حالت خود قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات