نام و لوگوی تلویزیون وان پلاس به‌طور رسمی اعلام شد

پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
وان‌پلاس ماه آینده تلویزیون خود را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد وارد بازار می‌کند. روز گذشته نام و لوگوی این تلویزیون به‌طور رسمی اعلام شد.
تبلیغات

بالاخره وان‌پلاس آماده شده‌ است تا مرزهای فعالیت‌های خود را از دنیای گوشی‌های هوشمند قدری فاصله دهد و در قدم بعدی به عرصه‌ی تلویزیون هم وارد شود. این شرکت با رونمایی از لوگوی تلویزیون تولیدی‌اش، اعلام کرده‌ است که این تلویزیون وان پلاس TV نام خواهد داشت.

وان‌پلاس اوایل امسال اعلام کرد که قصد دارد با اعمال نوآوری‌‌هایی به جمع بازیگران عرصه‌ی تلویزیون‌های هوشمند وارد شود. مسئولان این شرکت گفته‌اند که در چند سال گذشته در صنعت تلویزیون نوآوری صورت نگرفته است و احتمالاً آن‌ها می‌توانند گزینه‌های جدیدی را به بازار عرضه کنند.

اخیراً شرکت چینی در مطلبی، برخی ویژگی‌های تلویزیون تولیدی خود را بیان کرده‌ است. در ابتدا اعلام شده که پس از برگزاری مسابقه‌ای بین اعضای انجمن اینترنتی این شرکت، نام‌های پیشنهادی برای تلویزیون وان‌پلاس جمع‌آوری و نهایتاً یک نام برای آن تعیین کرده‌اند. بر این اساس تلویزیون تولیدی شرکت وان‌پلاس «OnePlus TV» نام خواهد داشت. هم‌زمان لوگوی مخصوص این تلویزیون هم رونمایی شد که بسیار خلوت و مینی‌مال است. شاید نام تلویزیون قدری عجیب به نظر بیاید اما شرکت وان‌پلاس به انتخاب طراحی‌ها و نام‌های مینی‌مال شهرت دارد. شاید هم آن‌ها خواسته‌اند با انتخاب یک نام مشابه نام شرکت، شرایط ساده‌تری فراهم کنند، یعنی دقیقاً همان‌کاری که برای نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند انجام دادند.

تلویزیون وان‌پلاس از فلسفه‌ی تلاش دائمی برای جلب رضایت مشتری پیروی خواهد کرد و دارای طراحی اسپرت و ساده خواهد داشت. انتظار برای دیدن حاصل کار طراحان تلویزیون وان‌پلاس سرگرم‌کننده است؛ چون نمی‌توان انتظار طراحی خیلی متفاوتی داشت.

لوگوی تلویزیون وان‌پلاس

one plus TV

در طراحی لوگوی این تلویزیون هم از سیاست سادگی و رسایی استفاده شده‌ است. همانند تصویر بالا، فاصله‌ی بین علامت + و لبه‌ی لوگو نصف فاصله‌ی علامت + و حرف T است. از طرف دیگر فاصله‌ی بین حرف T و حرف V نصف فاصله‌ی بین علامت + و لبه‌ی لوگو است.

در این طراحی از اصول هندسه‌ی کلاسیک استفاده شده‌ است که در بسیاری از هنرهای کلاسیک مانند نماد باستانی هندو، طراحی‌های سنتی هندو و بودا و همچنین در معابد باستانی یونان مانند معبد واقع در آرگوس، مشابه آن دیده می‌شود. علاوه‌بر این ضخامت یکسانی برای لوگو و حروف در نظر گرفته شده تا اصول زیبایی‌شناسی مربوط به تقارن و وحدت رعایت شده باشد.

ویژگی‌های تلویزیون وان‌پلاس

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد OnePlus TV در اختیار نیست. گزارش‌ها نشان می‌دهد این تلویزیون در اندازه‌های ۴۳ تا ۷۵ اینچ به بازار عرضه خواهد شد. سایز ارائه‌شده در بازار به‌صورت منطقه‌ای تعیین می‌شود و به نظر می‌رسد اندازه‌های ۴۳، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی در بازار هند به فروش برسد. صفحه‌نمایش این تلویزیون قرار است اولد و با کیفیت 4K باشد که تولید شرکت TPV Display Technologies است.

تلویزیون وان‌پلاس اتصالات هوشمند زیادی را با خود به همراه می‌آورد که فعلاً رقیبی نخواهند داشت. این تلویزیون دارای وای‌فای، بولوتوث نسخه‌ی ۵ و دستیار صوتی هوش مصنوعی است. OnePlus TV با تلویزیون اندروید (Android TV) کار می‌کند اما وان‌پلاس قصد دارد جایگزین اختصاصی خود را به آن اضافه کند.  به نظر نمی‌رسد لازم باشد زمان زیادی منتظر معرفی رسمی این تلویزیون باشیم چون گفته‌شده‌ است که OnePlus TV در آخرین هفته‌ی ماه سپتامبر معرفی می‌شود و در اولین مرحله، بازار هدف آن هند و کانادا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات