افزایش فروش چشمگیر خودروهای چینی در استرالیا

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروسازان بزرگ چین مانند گریت‌وال، هاوال، ام‌جی و LDV همگی آمار فروش رو به رشدی در استرالیا تجربه می‌کنند.
تبلیغات

با وجود کاهش فروش کلی بازار جهانی، برندهای چینی مانند هاوال و ام‌جی با رشد سه‌رقمی مشتری مواجه شده‌اند. بازار استرالیا از ژوئیه، کاهش فروش کلی ۲.۸ درصدی را تجربه می‌کنند که در مقایسه با سال گذشته، فروش خودروها ۷.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. باوجوداین، خودروسازی هاوال چین که فقط خودروهای شاسی‌بلند تولید می‌کند، رشد فروش ۱۶۴.۲ درصدی را تجربه کرده است. این خودروساز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۵ درصد رشد را در فروش محصولاتش نشان می‌دهد.

2019 MG ZS

هاوال H8 که خط‌تولیدش متوقف شده، با کاهش فروش روبه‌رو بوده است؛ ولی مدل H2 با ۷۶ دستگاه فروش در ژوئیه، افزایش فروش ۱۶۲ درصدی و مدل H6 نیز با ۴۶ دستگاه فروش، رشد ۳۶۰ درصدی را تجربه کرده است. مدل آخر شاسی‌بلند بزرگ آفرود H9 است که فروش آن نیز با ۶۳.۶ درصد افزایش، به ۱۸ دستگاه رسیده است. بدین‌ترتیب، هر سه مدل هاوال فروش درخورتوجهی را تجربه کرده‌اند. 

HAVAL H9

همچنین، ام‌جی که درحقیقت باید آن را خودروسازی چینی‌انگلیسی بدانیم، با رشد فروش ۱۴۹.۸ درصدی در ژوئیه روبه‌رو شده است. ناگفته نماند فروش محصولات ام‌جی از ابتدای سال تاکنون، افزایش ۲۵۳ درصدی را تجربه کرده است. از مهم‌ترین محصولات ام‌جی در بازار کراس‌اور ZS است که فروش آن در ژوئیه با ۵۱.۹ درصد افزایش، به ۲۸۴ دستگاه رسیده است. هاچ‌بک MG3 نیز در ماه گذشته با افزایش فروش ۹۹۹ درصدی، به فروش ۳۹۲ دستگاه رسیده و آمار فروش کلی MG3 در سال ۲۰۱۹ را به ۲,۰۴۳ دستگاه رسانده است. 

SAIC Maxus D90 / سایم مکسوس

در سمت دیگر، خودروساز مادر هاوال، یعنی گریت‌وال قرار دارد. این خودروساز مدل‌های ۴ در ۴ و ۴ در ۲ استید (Steed) را در بازار استرالیا عرضه می‌کند که فروش آن با ۱۱۸.۲ درصد افزایش، به ۱۲۰ دستگاه در یک ماه رسیده است. فروش کلی این مدل از ابتدای سال تاکنون نیز، ۷۸۸ دستگاه بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۰۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

درنهایت، به خودروسازی LDV، یکی از زیرمجموعه‌های گروه سایک (SAIC)، می‌رسیم که محصولاتش را درکنار خودروهای ام‌جی در بازار استرالیا عرضه می‌کند. فروش این برند با ۱۵.۵ درصد افزایش، به ۵۹۰ دستگاه رسیده است. فروش D90 حدود ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده و به ۲۶ دستگاه رسیده و فروش مدل T60 نیز ۲۳.۱ درصد افزایش یافته و به ۳۳۵ دستگاه رسیده است.

صادرات خودروهای چینی به کشور استرالیا فقط در ماه گذشته، ۷۲.۴ درصد افزایش را تجربه کرده و به ۱,۵۵۲ دستگاه رسیده است. از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون نیز، صادرات خودروهای چینی‌ به استرالیا در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۸۱ درصد بیشتر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات