پورشه تایکان، ۱۳ شهریور ماه رونمایی می‌شود

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پورشه در تاریخ ۱۳ شهریور ماه امسال به‌طور رسمی طی مراسم‌هایی در سه قاره‌ی مختلف، از خودروی تمام برقی تایکان رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

پورشه  اعلام کرده است که خودروی الکتریکی تایکان (Taycan) در تاریخ ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر) رونمایی می‌شود. از آنجا که این شرکت قبلاً بیش از ۳۰،۰۰۰ دستگاه رزرو کرده است، از تایکان هم‌زمان در کانادا، چین و آلمان رونمایی می‌شود. پورشه همچنین قول حضور حداقل یک ستاره مهمان را داده است زیرا مارک وبر در این مراسم‌ شرکت خواهد کرد.

2020 Porsche Taycan / پورشه تایکان

پورشه مشخصات دقیق خودروی تمام برقی خود را محفوظ نگه می‌دارد، اما خودروساز آلمانی پیش از این تأیید کرده بود که تایکان دارای دو موتور برقی خواهد بود که دارای قدرت ترکیبی بیش از ۵۹۲ اسب‌بخار هستند. چنین قدرتی باعث می‌شود تایکان در کمتر از ۳/۵ ثانیه بتواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و طبق استاندارد جدید اروپا با یک‌بار شارژ به شعاع حرکتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر دست یابد. 

همچنین گفته می‌شود که نمونه‌های ضعیف‌تری از پورشه تایکان با قیمت پایین‌تر در دسترس خواهند بود. اگرچه هنوز هیچ چیز به‌طور رسمی مشخص نیست، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد مدل پایه تایکان قیمتی حدود ۹۰،۰۰۰ دلار دارد، از باتری ۸۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد و همچنین دارای قدرت ۳۲۲ و ۳۷۶ اسب‌بخار است.

2020 Porsche Taycan / پورشه تایکان

بنا به گزارش‌ها، پورشه تایکان 4S به سیستم تمام چرخ محرک و همچنین باتری بزرگ‌تر ۹۶ کیلووات ساعت مجهز است. شایعه شده که این مدل قدرت ۴۲۹ اسب‌بخار و ۴۸۳ اسب‌بخار دارد. پس از عرضه‌ی مدل‌های اصلی، احتمال فروش نسخه‌ای با نام پورشه تایکان توربو اس با قدرت ترکیبی حدود ۷۲۴ اسب‌بخار نیز وجود دارد. همچنین شایعاتی درباره‌ی نسخه‌ی GTS شنیده می‌شود که اطلاعات کمی درباره‌ی آن وجود دارد؛ اما انتظار می‌رود یک مدل محور عقب و سبک‌وزن باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات