کانن به‌دنبال برتری دوباره در عرصه حسگرهای فول فریم است

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از میان شایعات گوناگون به‌گوش می‌رسد که کانن مشغول کار روی حسگرهای ۸۰ مگاپیکسلی خود است.
تبلیغات

پس‌ از‌ آنکه سونی دوربین بدون‌آینه و فول‌فریم نسل چهارم A7R IV را معرفی کرد، کانن برتری خود را ازنظر قدرت مگاپیکسلی در حسگرهای فول‌فریم از دست داد. دوربین جدید سونی از وضوح ۶۱ مگاپیکسل برخوردار است و موفق شد دوربین‌های EOS 5DS و EOS 5DS R کانن را که حسگر فول‌فریم ۵۰.۶ مگاپیکسل دارند، به رده‌ی دوم براند.

در گذشته شایع شده بود که کانن با کنارگذاشتن دوربین EOS 5DS می‌خواهد حسگری با قدرت ۷۰ مگاپیکسل تولید کند و به‌ سیستم EOS R روی آورد، نه EOS DSLR. این به‌معنی جایگزین‌نشدن DSLR به‌جای دوربین‌های EOS 5DS و EOS 5DS R است.

اما به‌تازگی شایعاتی مبنی بر این به‌گوش می‌رسد که کانن تصمیم گرفته است تا در رقابت بر سر تعداد مگاپیکسل‌ها در حسگرهای فول‌فریم، باز هم به صدر بازگردد. این شرکت می‌خواهد با تولید EOS RS (حدس زده می‌شود که اسم حسگرهای جدید، EOS RS باشد) برتری خود را دوباره به دست بیاورد.

تا به‌ حال دو حسگر در دوربین EOS R آزمایش شده است و این امکان وجود دارد که این دوربین‌ها با حسگری با قدرت بیشتر از ۸۰ مگاپیکسل به بازار عرضه بشوند. منبع این خبر خاطرنشان می‌کند که کانن می‌خواهد به‌زودی از پیشرفت‌های جدید به‌دست‌آمده در فناوری حسگر رونمایی کند و سونی را از این‌ لحاظ پشت سر بگذارد. هنوز مشخص نیست که منظور از این گفته چیست.

همچنین، منبع این ادعاها می‌گوید کانن می‌خواهد بر سر ویژگی‌های حسگرهای خود با شرکت‌های دیگر به رقابت بپردازد که انجام چنین کاری، قطعا سروصدای زیادی در فضای مجازی به‌پا خواهد کرد. فعلا باید صبر کرد و منتظر آینده ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات